Middagdutje

Hallo,

Onze dochter nu 21 maanden oud wil al een week niet slapen tussen de middag. Is dit niet wat vroeg?
Als ik haar er op leg dan begint ze te huilen en houdt dit gerust twee uur vol als ik haar er niet uit haal.
Zou ze al klaar zijn om te stoppen met middagdutje.
Ze slaapt 's avonds van 19.30 tot ong. 7.30.

Wie heeft ook deze ervaring of wie heeft er tips?

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar een vriendin van mij had ook haar dochtertje al voor het 2e jaar van het middagdutje af. Dat kindje wilde gewoon echt niet meer slapen 's middags. Dus het is goed mogelijk dat je dochtertje eraf is.

Groetekes, Sje

Hoi,

Het ene kindje houd ermee op als ze 1 jaar zijn de ander pas als ze naar de kleuterschool gaan. Zolang ze maar niet oververmoeid naar bed gaan is het overslaan van de middag slaap geen probleem. het kan ook zijn dat ze een paar dagen niet slaapt en dan wel weer slaapt s’middags. Of om de dag een tijdje. ’

ik zou haar een paar dagen ophouden en kijken hoe het gaat. kan me voorstellen dat het wat vroeg lijkt maar sommige zijn er gewoon aan toe. Mijn dochter is 2,8 maanden en slaapt elke middag nog gemiddeld 2 uur. Het kan zijn dat ze daar binnenkort zo van af is maar het ziet er naar uit dat ze het nogwel even nodig heeft. het zoontje van mijn buurvrouw is 2 jaar en slaapt nog maar 3 kwartier en soms ook al niet meer.

groetjes

lon106

hallo
dit klinkt mij heel bekent in de oren.
mijn dochtertje wou na haar eerste jaar ook niet meer tussen de middag haar slaapje meer doen.
en als ik haar dan wel naar bed bracht begon ze te huilen, en dan stond ze meteen weer recht op in bed.
en overdag was ze ook helemaal niet hangerig.
en ze sliep de hele nacht door.
mijn moeder zei dan wel eens van moet ze nu niet even naar bed ze hebben het nog zo nodig die slaap, dan zei ik nee dat wil ze niet.
nou ja nu is ze 3 jaar en gaat half 8 op bed, dat vind mijn moeder echt laat voor haar, maar als ik haar eerder op bed doe dan slaapt ze niet, en dan is ze tot half 10 soms nog wakker.
hoelaat doe jij haar s,avonds op bed.
nou ik hoop dat je hier wat aan hebt.

lievs mamma van saloua

HAllo,

Ze gaat 's avonds om 19.00/19.30 naar bed.
Ik moet zeggen dat ze de laatste drie dagen weer slaapt tussen de middag. VAndaag zelfs bijna 2 uur.

WE hopen dat ze dit even volhoudt.