Middagdutje of niet

Hallo Allemaal,

Jack doet nog altijd een middagdutje. In de meeste gevallen slaapt hij makkelijk 2 uurtjes. Een enkele keer minder.
Nu is het de laatste week/weken zo dat hij onwijs lang wakker ligt in de avond!
Nu slaapt hij nog niet, dat vind ik niet normaal. Dit is wel extreem overigens, meestal valt hij dan rond 21 uur in slaap. Hij ligt wel gewoon rustig in bed maar hoor hem nog steeds kletsen.
Als hij een enkele keer een middagdutje overslaat ( dan ligt hij wel altijd op bed hoor) dan slaapt hij direct om half 8.
Gisteren had ik hem om 14 uur wakker gemaakt en toen ging hij ook in de avond direct slapen…
Wat moet ik hier nu mee?
Ik vind het niet leuk dat hij zo lang wakker ligt hoor!
Maar om nou het dutje er helemaal af te halen? Wat zouden jullie doen?

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Waarom probeer je het niet een paar dagen zonder dutje?
Ik denk dat het per kind ontzettend verschillend kan zijn.
Ik ken zelfs kindjes van 1,5 die al geen middag dutje meer doen.

Gewoon uitproberen zou ik zeggen

Succes!

Groetjes Margot

Misschien zou je hem steeds elke dag nog een uurtje/1,5 uur kunnen laten slapen en dan wakker maken. Of bijvoorbeeld om de dag een middagslaapje?
Altijd wel lastig he als je weer opzoek moet naar een ander ritme.

Ik denk ook dat je het beste kan uitproberen of je theorie klopt: 's middags niet of korter slapen is 's avonds makkelijker in slaap vallen.

Ik hoop bijna dat het middagdutje er nog even op blijft voor je…ik kan me herinneren dat je het toch wel heel fijn vindt dat Jack nog lekker slaapt tussen de middag…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja Mriek ( en anderen) ik vind het dutje ook wel lekker hoor, maar als hij pas om half 10 in slaap valt word ik daar ook niet vrolijk van. Lijkt me ook niet goed, want hij slaapt niet langer uit de volgende dag en maakt dus kortere nachten.
Ik denk dat ik in eerste instantie moet proberen om hem korter te laten slapen. En kijken wat dat doet. Maar het dutje ineens cold turkey stoppen lijkt me niks…voor Jack en voor mama!
En; maandag gaat hij naar de PSZ voor het eerst dus mss is hij daarvan wel helemaal versleten…

Snap ik, je zit waarschijnlijk ook niet helemaal relaxed als Jack aan het kletsen blijft. Nou, ben benieuwd hoe het met afbouwen gaat. Ben ook niet zo van cold turkey…haha. En spannend: maandag psz!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Kan jack het niet met een uurtje af op een middag?
Ik zie dat hij de 2 al gepasseerd is.
Wij hebben er dagen bij zitten van een half uurtje slaap (zoals vandaag) en daarna nog een verjaardag (ons mam) en zelfs dan red hij het prima!

Zou dat misschien eens een optie kunnen zijn…dan is hij sávonds misschien wel zo moe dat hij naar zijn bedje verlangt.

Suc6!

Gr, danielle

Vandaag ging Jack om half 1 / kwart voor 1 slapen en om 2 uur heb ik hem wakker gemaakt.
Vanavond is hij gelijk in slaap gevallen!!!
JOEPIE, hoop dat we het nu gevonden hebben hoor!

Goed zo!
gewoon uitproberen!

Gr, Danielle

Fijn! Hopelijk vandaag weer zo’n goed succes.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hoi,

De jongste van ons spookte ook steeds s avonds en toen hebben we besloten om het slaapje niet meer te doen.
Er werd dan vaak 1 1/2 uur gekletst en toch was ze moe.
Nu gaat ze om 6 uur naar boven en dan lees ik nog wat voor en daarna lekker slapen.
Is dan binnen 10 min. stil en soms horen we helemaal niks meer.

Groetjes Lisan.

Hoi,

Onze dochter slaapt nog steeds regelmatig in de middag is nu vier. Heeft wel allerlei aanwijsbare oorzaken overings maar wij maken haar standaard na 1,5 uur wakker. En dan gaat ze sávonds gewoon op tijd naar bed. Laten we haar op dan is ze rond etenstijd zo moe dat er geen land mee te bezeilen is en eet ze niet of nauwelijks.
Als we haar laten slapen hebben we het zelfde probleem als jij. Dan sliep ze gerust 2,5 uur in de middag.
Een enkele keer maken we haar na een uur wakker ligt eraan hoe moe ze is zeg maar.

groetjes

lon106

Hier ongeveer hetzelfde probleem alleen gaat Marijn (laatste 3 dagen gaat het goed) de laatste tijd ook 's middags niet meer slapen en speelt gewoon 3 uur op bed. Hij heeft grote verhalen en lol maar slapen ho maar. Ik ga dan 1 keer naar hem toe en zeg dat hij moet gaan slapen en gaat dan ook wel liggen maar vervolgens speelt hij weer verder. Nu vind ik dit geen probleem hoor want ze rusten natuurlijk altijd even. Maar 's avonds ligt hij soms tot 10 uur half 11 wakker te keuvelen en is 's morgens weer om 8 uur half 9 wakker. Als ik hem naar bed breng is hij ook wel moe maar waarom dat hij niet wil slapen ja zeg het maar. Marijn geeft zich ook niet snel gewonnen pufff soms weleens vermoeiend. De hele dag rennen en vliegen want lopen kan hij niet haha. Mensen zeggen weleens die zal wel lekker slapen straks na die kiometers maar nee.
Vandaag heeft hij ook niet geslapen tussen de middag en lag vanavond later op bed en is na een half uur 3 kwartier in slaap gevallen.
Ik weet eigenlijk ook niet hoe ik dit ritme kan veranderen, hij is vaak moe en zit op dit moment niet lekker in zijn vel zit qua amandelen enzo.
Misschien 's avonds iets later op bed, we proberen meestal tegen 7 uur naar boven te gaan om te wassen of in bad en dan gaat hij op bed.
Op zich vind ik een moment voor hun zelf wel heel belangrijk ook al slapen ze niet.

Gewijzigd door - pranger7 op 02 Feb 2010 21:42:54

Jony is 26 mnd. Jony ligt rond 13u in bed en slaapt tot 16u.
Als ik Jony eerder uit bed haal is ze zo sjacherijnig, hopeloos.
Als ik de deur van haar kamer open doe en wat rommel boven slaapt ze gewoon door.
Jony gaat savonds rond 20u naar bed en kletst tot half 9 ongeveer, later hoor ik haar niet meer in de meeste gevallen slaapt ze gelijk. Jony is rond 08u wakker.
Ik kan haar ook ophouden smiddags maar dan moet ik haar het eten geven want ze is dan ook echt te moe. En gaat dan gelijk naar bed zo rond half 7.

Ideaal dat ze nog slaapt smiddags kan heerlijk mijn gang gaan.

@Lisan: Is ze dan niet heel vroeg wakker als ze al om 18u naar bed gaat? Heb het ook een keer gedaan, maar Jony was dan mega vroeg wakker…:S:S

Greetz Cora