Middagdutje of niet meer?

Mijn dochtertje is nu 22 maanden en slaapt eigen lijk goed.
Het probleem is dat ze de laatste weken heel goed haar middagdutje doet maar ze is er 's avond niet meer in te krijgen voor 21.30 à 22 u. Ik vind dit toch wel heel laat voor een kindje van bijna 2.Ze is 's morgens ook al wakker rond 6.30 à 7. Wat gaat dat na de uursverandering geven?
Zou het helpen als ik haar in de namiddag niet meer laat slapen en haar 's avonds rond 19u in bedje stop?
Hoe lang moeten e in de namiddag slapen?

Groetjes,

Tacha

Dat kan een oplossing zijn, 's middags niet naar bed.
Hoe lang ze 's middags een dutje doen hangt volgens mij van het kind af. Ik zou het gewoon eens proberen, in de middag niet naar bed. Ik hoor vaker dat het ook wordt afgebouwd. Een paar dagen niet en dan weer een keertje wel als het kind daar aan toe is.
Succes!

Groetjes Miriam

Ja, ik zit ook een beetje met het probleem. Als ik hem 's middags laat slapen dan blijft hij maar slapen. Ik maak hem dan wakker na 1,5 uur want anders slaapt hij weer niet voor 21.00 uur. Erna vindt ik ook echt te laat. IK wil ook nog wel een avondje hebben. Ik denk dat het handig om te gaan afbouwen, ene keer wel andere keer niet. Maar voor mijzelf vindt ik het wel erg lekker dat hij nog even slaapt Hihihihi. Of ben ik nou echt te egoistisch??!!!

Als iemand weet tot wat voor leeftijd ze ongeveer slapen, dan hoor ik het graag.

Gr. Aemke mama van Jamiro

Ik heb het afgebouwd bij mijn kinderen door ze na een uur slapen wakker te maken en daardoor 's avonds eerder naar bed. Ook 's middags na de lunch laten slapen. Niet te laat.
Veel success. Marty