Middagdutje, grote pauze voor mama

Ik lees wel eens op dit forum… dat sommige mama’s het saai vinden als de kindjes naar bed gaan, of een middagdutje doen…en ik veroordeel daar niemand over kan me er alleen niet in vinden, en vraag me af of meer moeders dat wel hebben …

(nou moet ik zeggen dat ik heel het weekend alleen met die kleine klimkous ben geweest, ze 4x kei hard gevallen is … en mezelf nie top voel…)

maar echt ik ben blij als ze smiddags naar bed is, dat voelt alsof het grote pauze is ! plof ik neer op de bank! afgenokt… en hoop ik dat ze 3 uur blijft slapen … (hebben meer mama’s dat wel eens…)

Hier nog een mamma die daar heerlijk van kan genieten. Op zaterdag ben ik alleen thuis met haar en dan als zij slaapt duik ik even op de bank met een boek of ikke ben. Op zondag is pappa altijd vroeg op en duikt dan ook altijd nog even terug als morgan slaapt en heeft mamma ook weer even rust. Ik kan hier ook van genieten.

Over twee weken ben ik 1.5 week vrij terwijl pappa werkt en morgan op het kdv is, geloof ik hoef me dan ook niet te vervelen, heb nog 2 boeken en 2 kamers om te schilderen

Groetjes,

Michèle

Afgenokt zoals jij aangeeft ben ik niet. Maar ik vind het ook wel erg lekker als Tim naar bed is. Nu is Tim erg makkelijk, dus kan ik gerust met een boek op de bank zitten als hij speelt. Maar toch is het wel even lekker om even niet op hem te hoeven letten.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

was maar waar dat die van mij nog een slaapje deed smiddags HEERLIJK
lekker even niks

before you judge me, try hard to love me

Ik heb geen grote pauze meer, want de kinderen wisselen elkaar af met de slaapjes… Mijn pauze is van 11.00 uur tot 16.30 uur en dan is er dus altijd 1 kind beneden… Mijn pauze is na 19.00 uur en dan ben ik echt afgenokt Dan plof ik op de bank en kom er alleen nog af om naar de wc te gaan en als ik naar bed ga! Haha!

Groetjes Anouk

Vind het ook een heerlijk moment hoor. Even de dingen doen die net even wat makkelijker gaan als de kleine er niet bij is. Dit kunnen natuurlijk huishoudelijke klusjes zijn, maar even lekker computeren, boekje lezen etc…je hebt ook even tijd voor jezelf nodig.
Als de kleine man hier 's avonds op bed ligt vind ik ook een fijn moment. Dan lekker even avondje weer voor jezelf.
En trouwens ze vinden het zelf ook lekker volgens mij, want hier is meneer meestal erg blij om zijn bedje te zien. Hebben zij ook even tijd zonder dat mama zich er steeds mee bemoeid, haha

Hier ook een mama die het heerlijk vindt als Eva naar bed gaat! Ik vind een dag zorgen echt vermoeiender dan een dag werken en dus vind ik het fijn als het even rustig is hier. Zeker met dit baggerweer. Dan denk ik: ‘Wat moeten we vandaag weer heel de dag doen?’ Ik vind het dan lekker als ze slaapt en de tijd gaat dan ook sneller. Voel je niet schuldig hoor, ik denk dat we het bijna allemaal fijn vinden! Gewoon, even tijd voor jezelf. Op dit moment heb ik verlof en geloof je me als ik zeg dat ik het gisteren heeeeeerlijk vond dat Eva naar het dagverblijf was en ik de godganse middag in de tuin kon zitten lezen? Dat voelde weer even als vroeger! Ik genoot voor 100%. Straks heb ik er ook twee en zal het weer anders worden. Of Eva gaat niet meer slapen 's middags…Daarin zal ik toch mijn weg moeten vinden…want zoals het nu was, vond ik het ook fijn!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie Third Birthday tickers

Ik vind het juist heerlijk om dingen voor mezelf te doen als de kleine ligt te slapen, ze slaapt niet meer in de middag, dus 's avonds rond 6 uur 6:30 naar bed, en dan lekker nog even wat uitmesten, organiseren, of koken voor de volgende dag!

jammer genoeg duurde mijn grote pauze maar een uur, zul je altijd zien als je het nodig hebt…pfhhhhh en dan word het om 16.00 uur weer drama want dan is mevrouw natuurlijk kei moe, maar ja ik heb het idee dat we weer ‘een sprong krijgen’ die van 13 maanden (hiephoi! not) hebben mama’s ook sprongen vraag ik me af ? ikke wel volgens mij … sprong ook nog ff lekker uit mijn vel tegen mijn eigen mama, want die weet dan op 1 of andere manier altijd te zeggen, dat zij vroeger ook altijd thuis was met mij, ‘ja toen had je nog geen kinderdagverblijven’…ghhhrrrrrrr punt 1 net of ik dat op dat moment wil horen, punt 2 die had je wel, alleen heb jij daar blijkbaar niet voor gekoze…en wat kan ik daar aan doen, 30 jaar na dato !
heb wel ff teruggesmst, dat het me speet dat ik zo lelijk deed, maar ja dan moet je nie gaan mouwe als ik op het punt sta om zelf ook te gaan janken, evenhard als me kind boven in bed! (ow damn sorrie hoor maar ik heb echt een zeurdag vandaag, halleluja dat ik morgen weer op kantoor zit, ff bijkomen ! )

Ahhh mensje je hebt gewoon even een zeik week! Dat mag hoor, geen probleem, en als Pippy lekker gaat bazen, moet jij dat ook eens lekker doen! hihih, J heeft het af en toe dat ze zo door het lint gaat, beste wat ik heb uitgevonden, zelf ook lekker meedoen, lucht op joh! probeer het eens, J krijgt er soms zelfs een lachkick van!

hahaha thanks mama jada, heerlijk om af en toe ff een ei te leggen op deze site…
nou ik heb haar nu al een uur rustig, stukkies banaan in overvloed… op haar bladje van de kinderstoel en babytv… (echt dank god voor die zender!!! ) en ze houdt het nog redelijk rustig… halleluja,want ik moet zo me haren uit gaan spoelen,was dus net me haar aan het verven, in de 'grote pauze’toen madam besloot dat hij vandaag maar een uur duurde… hahahhaa

ja dat terugjammeren doe ik ook wel eens hoor, dan zit ze me ontiegelijk vreemd aan te kijken, echt zo van ’ wa doe jij nou ? ’

meid zie het zo (ondanks dat mijn kinderen niet naar het kcv zijn geweest)
het is goed voor de ontwikkeling ze hebben er naar de zin en mama komt even bij of dat nou thuis of op je werk is.

o enne mama’s hebben ook wel een sprongetje eens in de zoveel tijd hahaha gewoon even moe en even lusteloos gewoon een bah dag of bah week heeft iedereen,
en toch lief dat je dr ge smst hebt

de tijden veranderen het is vaak heel erg nodig dat mama’s werken om rond te komen omdat alles veel duurder is dan 30 jaar geleden!

before you judge me, try hard to love me

zo is het maar net ! ja da’s dan misschien goed bedoelt hoor,maar ja dan denk ik gewoon daar word ik ff nie wijzer van ! van zo’n opmerking! maar ja ik zeg al, heb een klein hartje,want ik heb dr net ff teruggebelt… en dan denk ik,menske heb het ook nie makkelijk 60 en 40 uur moeten werken omdat ze van haar weduwe pensioen vet nie rond ken komme, en ontslag nemen is uit den boze want ergens anders aangenomen op je 60e kende wel shaken natuurlijk !

en inderdaad deze mama zit middenin haar eigen sprongetje vandaag, morgen weer beter na een dag werken hahahaha

Hahahaha! Zijn je haren wel mooi geworden? Ik heb ze gisteravond ook geverfd en daarbij de hele wasbak ondergesmeerd! Die zooi gaat er niet meer van af nu. En wij hebben nét een nieuw badmeubel! GRRRRRRR! Nagellakremover hielp een beetje…maar wat een zooi en helemaal irri als je daar zo staat en je kind wordt opeens wakker! Hahaha, moet er toch ook wel om lachen!

@ Rainbow verf jij je haar nu je zwanger bent???

Groetjes,

Michèle

ja het aanrecht is ook mooi paars …
maar michele, waarom niet als je zwanger bent, kan geen kwaad hoor !

Ja hoor? Kan inderdaad geen kwaad. Ik deed het bij Eef ook en volgens meerdere kappers is dat geen probleem. Permanenten kun je beter niet doen, want door hormonen kan dat raar uitvallen. Verven kán ook verkeerd uitpakken, maar mijn haren zijn gewoon netjes rood-bruin en het grijs is weg. Ik ga echt niet met een grijze uitgroei lopen hoor, 9 maanden lang. Wil er wel een beetje netjes uitzien! En ik doe het dus gewoon zelf met een pakje van de drogist!

Mijn is juist ook door mijn vk verteld dat het of niet kan pakken (ik kan ook mijn haar niet verven als ik ongesteld ben overigens) en sommige tinten, vooral de rood, kunnen wel degelijk in je bloed baan komen en schadelijk zijn. Kijk je zal geen afwijkingen krijgen, maar goed was het niet volgens haar, Ik had dus een berg uitgroei na mijn zwangerschap niet normaal

Groetjes,

Michèle

Hahahaha! Ik weet het ook niet zo. Heb ook gewoon de muren gesausd hier en dat mocht gewoon (geen terpetine gebruikt). Ik heb ook een beetje rood, maar het is verder goed gelukt en Eva had ook geen gekke dingen, dus ik ga er maar van uit dat het kan. Dus jij had half rood half grijs haar> Charmant! Haha!

Ho ho ho ik ben niet grijs he rainbow, maar vaalblond, dus het was nog te doen

Groetjes,

Michèle