Middagdutje gaat er af

Joey slaapt steeds minder en vaak en lang in de middag. Hij heeft een tijdje om de andere dag een uurtje geslapen, maar nu slaapt hij soms dagen achter elkaar niet! Hij ligt wel elke middag zo’n 2,5 uur in bed en vind dat ook geen probleem, maar doordat hij niet slaapt is het 's avonds om half 6 erg ongezellig zeg maar…

Is dat normaal, dat kinderen dat middag slaapje zelf zo langzaam aan er vanaf halen, maar daardoor wel zo moe en vervelend worden, al ver voor bedtijd? Ik heb hem nu meestal al tegen 6 uur in bad, en daarna hoppa het bed in! Hij slaapt nu 's avonds wel binnen een half uur, waar hij eerder vaak 2 uur aan het bonken was met zijn rug tegen de spijlen!

Wat zouden jullie doen, wel elke dag in bed leggen? Of vragen of hij naar bed wil? Of gewoon echt ophouden? Want dat laatste doe ik nu ook wel eens als dat even beter uit komt, en het maakt geen verschil met een paar uur wakker in bed liggen 's middgas…

Groetjes Anouk

Hoihoi,

Wij zitten nu ook in die fase.
Job wil smiddags absoluut niet naar bed.
Hij gaat dus ook 's avonds na het eten onder de douche en dan ligt ie er om 18.30 uur in.

Als Joey echt niet wil slapen maar wel rustig op zn kamer bezig is, komt ie ook aan zn rust.
En wat hier wel een helpt, even lekker op de bank leggen met een dvd-tje op.

Ik zou hem voorlopig nog even gewoon in bed leggen, doe ik bij Dylano ook. Soms valt hij in slaap maar meestal ook niet meer, maar vind dat rust moment zelf nog zo lekker

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

zolang hij het geen probleem vind om op z’n bedje te liggen, zou ik dat gewoon lekker nog een tijdje aanhouden ook al maakt het verschil in humeur niet echt uit. het is dan toch even een rustmoment voor hem en voor jou ook uiteraard.

liefs,
Rinske

Ik heb dat met het tweede slaapje. Senne slaapt 9 van de 10 keer niet maar ik vind het lekker, even momentje voor mama!

Het slaapje van tussen de middag ben ik meestal aan het schoonmaken…

Groetjes van Sascha en Senne

Ik zou hem gewoon in bed leggen Die rust die jij dan hebt is heerlijk. Ennuh, misschien is het een fase? De onze heeft dit een poosje van het voorjaar gehad maar zit nu weer in een prima middagslaapjes-ritme

En hier was niet slapen 's middags om 17.15 uur aan tafel zodat meneerje om 18.15 uur in bed lag waar hij al vertrokken was voor ik zijn kamer uit was…

dankje voor de reacties Dan hou ik het ‘‘slaapje’’ er nog even in voorlopig, en voor het geval we in de middag eens naar de stad willen ofzo, dan sla ik hem over! Dat hebben we wel vaker gedaan sinds de zomer, en dat gaat goed.
Het is inderdaat ook wel zo lekker om even je handen vrij te hebben, al moet ik zeggen dat Joey en Jessey elkaar hier exact opvolgen met slaapjes! Dus als Joey in bed ligt heb ik Jessye beneden, en als Joey er weer uit komt gaat Jessey er in! Zij slaapt nog 2 keer per dag, dus ik zou het ook niet heel erg vinden als Joey er echt vanaf is straks! Dan hebben we weer wat meer tijd om eens weg te gaan! Momenteel is het van 11.30 uur tot 16.30 uur slaaptijd hier! En dan worden ze smorgens ook pas na 9 uur wakker!

Groetjes Anouk

het lijkt mij stug dat hij van 2.5 uur slapen ineens helemaal niet meer wil slapen.
normaal gezien zou je denken dat hij dan gewoon wat eerder wakker is toch?
ik snap je punt dat hij dan s’avonds niet erg gezellig is, maar zoals ik ook tegen marmama zei, meer dan hem toch zn slaapje aan te bieden kun je niet doen.
als hij het echt niet meer nodig zou hebben zou hij s’avonds ook niet zo chagerijnig zijn snapje? zal wel weer een fase zijn, rico heeft het ook een week achter elkaar gehad.
en ineens sliep ie toch wel weer.