Middag slaapje

Hoi

Nanik gaat steeds vaker aangeven dat ze niet wil slapen 's middags.
Ik leg haar dan wel in bed en dan gaat ze spelen. Als ze dan na een uur nog niet slaapt haal ik haar eruit. Soms valt ze wel in slaap na 3 kwartier ofzo maar dan slaapt ze nog geen uurtje en wordt dan huilend wakker.
Dan blijft ze zeker nog een half uur na suffen op mijn schoot.
Andere keer leg ik haar in bed en slaapt ze gelijk in voor een uurtje of 2.

Ik weet even niet wat ik het beste kan doen. Ze ziet er namelijk om een uur of 1 's middags nooit echt moe uit. Is nog gewoon actief aan het spelen en is vrolijk.

Zal ik het gewoon even blijven proberen op deze manier of zal ik haar gewoon ophouden en pas in bed doen als ze echt moe is. Maarja dat kan wel om 3 uur zijn en dan zit je er 's avonds weer mee.

Moeilijk die overgang fases vind ik.

Doei
Bianca

Hoi,

Wij hebben dit ook. Ik leg Puck gewoon in bed om 13.00 uur. Slaapt ze om 3 uur nog (was sporadisch voorkomt) maak ik haar wakker.
Als ze 's middags goed slaapt houd ik haar langer op en gaat ze om 20.00 uur nar bed. Anders om een uur of 19.00.
Ik blijf het gewoon volhouden want ik merk dat ze het niet aankan om niet meer te slapen.

Inderdaad een lastige fase.

Groetjes Loes

Ja Nanik kan het ook nog niet goed volhouden hoor.
En als ze het dan redt tot 19.00uur dan slaapt ze ook heel onrustig omdat ze dan gewoon te moe is.

Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

ja inderdaad. Ik merk wel dat Puck heel vroeg wakker wordt 's morgens. Gistermiddag heeft ze ruim 2 uur geslapen. Gisteravond sliep ze pas om 20.00 uur en vanmorgen was ze al om 6.30 wakker. Normaal slaapt ze to 7.00 a 7.30 met uitschieters naar 8.00 uur. pfff, lekker weekend hoor

hier ook precies het zelfde.
Normaal slaapt ze zeker tot 7 uur half 8 en de laatste paar dagen half 7
vanochtend zelfs 06.15 uur pffff.

Ze zitten dus duidelijk in de zelfde fase. Zijn ook bijna even oud.

Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

Hoi,

Lastig he. Wij hebben die fase nu pas. Ieder kind is tenslotte anders. Onze dochter zit ook op de wip. de ene dag zou ze het wel kunnen volhouden maar dan ook net en de andere dag niet. Wij hebben het volgende gedaan. We hebben haar begin van de slaap veranderd van 13.00 uur naar 13.30 en op rustige dagen naar 14.00 uur. Dan gaat ze niet slapen maar rusten noemen wij het. Dit houd in dat ze in bed moet gaan liggen en ook daar moet blijven. De gordijnen gaan gewoon dicht. Ze gaat dan een uur rusten. Ze mag niet uit bed komen of ze moet plassen. Ook moet ze proberen niet te praten( wat uiteraard niet lukt.) Als ik denk nou die gaat echt niet slapen of inderdaad niet echt moe dan laat ik haar maar praten op een gegeven moment. Maar denk ik nou die is wel toe aan slapen dan waarschuw ik haar een paar keer meestal slaapt ze dan ook binnen 20 minuten. Als ze in slaap valt laat ik haar tot 1,5 max slapen. Een eikpunt voor ons is 15.30 uur. Blijft ze wakker dan mag ze er na een uur uit. eikpunt is hier dan wee 15.00 uur. Bij Ons komt het er nu op neer dat ze echt in slaap valt op Psz dagen en op zaerdag omdat ze dan naar sport gaat. En rust ze meestal op de dagen dat we niet veel doen.
Waarom doen we haar op die dagen toch nog naar bed. Ze heeft dan minder prikkels dan dat ze beneden aan het spelen is. in bed heeft ze alleen haar knuffel met wie ze speelt of tegen praat. En dat is veel rustiger dan waneer ze beneden met vanalles kan spelen. Gaan we bij iemand op bezoek of weg dan zorgen we dat de ochtend rustig is geweest of zorgen we dat we aan het einde van de dag terug zijn en dan zetten we een filmpje op zodat ze nog wel een beetje rust krijgt.

Het is moeilijk hoor. Ik worstelde er ook mee maar elke dag een andere beslissing maken maakte het voor onze dochter maar ingewikkeld. Zo weet ze iedere dag waar ze aan toe is. En gaat ze op de schooldagen ook minder slapen dan gaan we haar op de rustige dagen op laten en bouwen we het zo af. Nu heeft onze dochter dit nog echt nodig.

Soms moet je ze daarin een beetje dwingen/ sturen zeg maar zowel jij als je kind heeft er niets aan als het aan het einde van de dag doodmoe is en niet meer te genieten is.

groetjes,

lon106

Daar ben ik het helemaal mee eens.

De afgelopen 3 dagen slaapt ze trouwens weer gewoon hoor. Dus dat is weer lekker. En met het mooie weer is ze ook meer buiten en dus actiever waardoor ze dan ook eerder moe is . Dus laat het mooie weer maar komen hoor!!!

Heerlijk lekker naar de speeltuin en kinderboerderij. Stukje fietsen enz…

Bedankt voor de reactie.

Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

hier is het ook redelijk oke. Ik leg Puck om 12.30 in bed en wanneer de om 14.00 niet wakker is maak ik haar wakker. Ook laat ik haar lekker veel buiten spelen. Gisteravond lag ze om 19.00 uur aal in bed. Ik dacht nou die wordt vast om 5 uur wakker…Om 7 uur hoorde ik haar wat kletsen. Mijn man zei dat ze wakker wordt zodra de vogels hard beginnen te fluiten…Lekker hoor die lente…

Ja dat zeiden wij ook al dat het van de vogels komt. Wij wonen aan een parkje dus die vogels gaan lekker te keer maar die beginnen al te kwetteren om 6 uur.
En zijn dan om 7 uur weer stil.

Die moeten ook hun ritme ff aanpassen hahahaha

bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker

lastig he?
Ik leg lieke altijd rond 13.00 gewoon op bed, soms kletst ze wat en is ze na een uurtje wakker. en soms slaapt ze 2 uur achter elkaar.
Het weekend heb ik zonder middag slaapje geprobeerd maar geen succes! lieke was om 17.30 al doodmoe. dus ze heeft het echt wel nodig!
En als ze op bed ligt en ze kletst maar wat rust ze ook denk ik maar.
savond’s gaat ze om 20.00 te bed en slaapt ze tot 8.00-8.30 ( lekkere nachten hier!)

succes groetjes GYtha

Hoi,

Hoe gaat het met het middagslaapje van Nanik?
Puck slpaat nu ongeveer een uurtje tussen de middag. Is genoeg, daarmee redt ze het tot 19.00 uur.

Groetjes Loes

Hoi Loes,

Af en toe slaat ze een dagje over. Dan kan ze gewoon niet in slaap komen en ligt ze maar te roepen dat ze niet wil slapen hihihi

Meestal slaapt ze wel 1,5 a 2 uurtjes. Maar dan slaapt ze 's avonds wel later. Gisteren viel ze pas om half 9 in slaap omdat ze 2 uur geslapen had.

Ik vind het wel lekker dat ze soms een middag zonder slaapje kan. Komt wel een lekker uit vooral als we een dagje weg zijn ofzo.

Ze slaapt ook sinds een week in een groot bed en dat gaat ook goed. Alhoewel ik blij ben dat we zo’n rekje erbij hebben zodat ze er niet uit kan vallen want ze rolt alle kanten op.

Doei
Bianca

Lilypie 6 - 18 Ticker

Lilypie 6 - 18 Ticker