Miconazol en ketoconazol helpt beide niet wat nu?

Hoi,

Lucht helpt zowel bij schimmel als bij exceem. Ik zou hem als is gaat slapen op een paar handoeken met een zeiltje daaronder op bed leggen. Gewoon open en bloot.
Dat verlicht in ieder geval iets. Miischien dat ie dan kan slapen. Het is natuurlijk lastig nu het kouder is maar misschien dan maar even de kachel aan.

groetjes,

lon106

Ach, die arme schat. Geen tips, wel veel sterkte en beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik heb ook helaas geen tips voor je, maar wens je heel veel sterkte en hoop dat het snel over is.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

zou het voor het weekend even aankijken met de nieuwe zalf en anders zou ik maandag de huiarts weer bellen en het advies van sje opvolgen voor zo’n test
Het is zo zielig voor een kleintje om maar aan te blijven modderen

Sterkte ermee

Lilypie Second Birthday tickers

Hoe is het nu met de kleine man?

Groetekes, Sje

pff brak, slaapt slecht en nu de klok is verzet al helemaal. was om 5 uur wakker dus…gezellig. mijn ogen hangen nu al weer op half 11 dus je kunt je wel voorstellen dat ik afgebrand ben had maar 4 uurtjes geslapen vanacht… kon ook al niet inslapen.
Ik denk dat rico zo slecht slaapt vanwege die uitslag.
sliep volgens mijn vriend gisteren maar een uurtje waarvan hij bijna zekerw eet dat hij een half uur daaran heeft gespeeld in zn bed (ik was naar de bioscoop met een vriendin)
s’avonds had ie wel een uur geslapen en daarna even gespeeld fles gehad en zn bed weer ingestopt. (dit gebeurd overigens vaker hoor dat ie 's avonds even wil slapen en dan gaat de nacht ook supergoed)
die zalf lag maandag pas klaar, want hadden ze niet op voorraad:S
en het ziet er nog belachelijk uit…
loopt wat uit enzo

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Belachelijk dat die zalf er niet eerder kan zijn. Kan toch evt. bij een andere apotheek opgehaald worden?

Beroerd dat-ie zo slecht slaapt. Hopen dat je met die nieuwe zalf de uitslag wel weg krijgt en anders inderdaad vragen of kunnen testen of het echt schimmel is.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 25 Oct 2009 09:10:44

Ik heb zo’n vermoeden dat je Daktacort gaat krijgen. Dat is hetzelfde als Daktarin maar dan met hydrocortison erbij. Dat is een hormoon. Dus niet te scheutig mee smeren!

Groetekes, Sje

wat bedoel je met dat scheutig smeren?
ik ben niet voor hormoonzalf nee… maarja wat dan?
het is opzich nu toch wel ietsje minder, ik ben 2x per dag gaan smeren ipv 1x per dag met ketoconazol.
nu is het weer een beetje rustig zag ik net.
hopelijk blijft dit zo ofja, trekt het zoiezo weg.

@Sje: het is inderdaad micanozol met hydrocortison. Daktakort dus.
ik weet niet hoor… zal ik niet gewoon eerst laten onderzoeken volgende week (dokter is op vakantie en wil het liefste wel HAAR aan dr mouw trekken…)
kan ik dan terecht.
ik wil gewoon zeker weten dat ik dat spul smeer om de goede reden. want op het etiketje staat: ontstoken eczeem
daar snap ik de ballen al helemaal niet van.
het ging toch om een schimmelinfectie? is het nu opeens besloten (op afstand) dat het ontstoken eczeem is?

Ah, had ik het toch goed met die daktacort.
Je kunt proberen wat het doet, maar dan heel dun smeren. Nogmaals, het is een hormoonzalf.

Kan goed dat het wel een wondermiddeltje is bij de uitslag die hij heeft, maar dan zou je ook vrij snel verbetering moeten merken.

En anders inderdaad aandringen op onderzoek of het inderdaad wel iets met een schimmel is, want het is niet tof om die kleine man elke keer vol te smeren met antimycotica terwijl er iets heel anders aan de hand is.

Ik vind het bijzonder vreemd dat er gewoon blindelings smeerseltjes voorgeschreven worden terwijl er helemaal geen huidschilfers onderzocht worden op de aanwezigheid van schimmel. Ik vind dat amateuristische geneeskunde, kan er niks aan doen. Je kind is geen proefkonijn.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Oct 2009 16:10:46

nee precies, hij is zeker geen proefkonijn!
maar daarom zit ik nu me eigen op te vreten snapje, nu ze hormoonzalf zijn gaan voorschrijven.
ik bedoel, micanozol zelf kan weinig kwaad dus dat vond ik niet zo’n issue maar nu!
en die huidschilfers he, hoe doen ze zo’n onderzoek?
doet dat geen pijn ofzo?
of is dat echt alleen maar kijken met zo’n paars lampje?

Nee, zo’n onderzoek doet geen pijn. Ze pakken gewoon een miniscuul velletje wat toch al los zit (de huid vervelt en vernieuwt voortdurend). Er is altijd wel een loszittend huidschilfertje te vinden. Net zoals je zelf bij droge huid of bijv. bij de huid langs je nagels weleens van die velletjes hebt. Even met iets erlangs schrapen en het komt al los. Dat moeten ze dan op een prepareerglaasje leggen, van die KOH-vloeistof erbij en tjoepa, onder de microscoop.

Bepaalde schimmelinfecties zijn ook te herkennen met zo’n ultravioletlampje. Dat is gewoon van dat blacklight wat ze ook in discotheken hebben of waarmee ze in winkels controleren of bankbiljetten vals zijn. Een arts zou zelf ook zo’n lampje moeten hebben (althans, het bedrijf waar ik gewerkt heb, stelde ze gratis beschikbaar).

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 26 Oct 2009 18:27:15

Ahh oke, dan is het goed.
ja ik heb nog steeds niet gesmeert, het ziet er nu ik 2x per dag smeer (ketoconazol) beter uit.
zal ik dit dan nog een tijdje aankijken? gek dat ie hier eerst helemaal fout op reageerde en dat het nu ineens beter gaat.
is dit normaal? dat bij zo’n soortgelijk medicijn het eerst erger wordt en dan beter?

Het kan voorkomen dat je de ene keer beter reageert op een bepaald medicijn dan de andere keer. Dat kan bijv. komen doordat je weerstand het ene moment beter is dan het andere moment. Of doordat je al zo vaak het medicijn hebt gehad dat je er immuun voor raakt.

Bij schimmelinfecties kan het ook voorkomen dat de uitslag / jeuk (vooral bij vaginale infecties) eerst erger wordt. Dat wordt dan veroorzaakt door afstervend schimmelmateriaal. Dan lijkt het geneesmiddel dus niet te werken, maar het is wel degelijk z’n werk aan het doen.

Groetekes, Sje

oke…bij vaginale infecties, maar rico heeft (hahahaha) geen vagina
kan dat dan ook bij hem het geval zijn? want hij heeft het wel bij zijn plassertje en zijn liesjes.
het vervelende is nu, dat het nu vooral een ontzettende rode huid is, wat “vochtig” lijkt te zijn…de bultjes zijn een stuk minder.
is het dan nu overgegaan in een smetplek?
ik maak hem altijd goed droog na het wassen, en dep hem ook droog na elke verschoning. dus vraag ik me weer af hoe het dan kan gaan smetten…het is net alsof er vocht uit zijn huidje komt daar op die plekken, terwijl er geen bultjes zitten (tussen zijn liezen zijn ze weg en aan de onderkant van zijn plassertje ook)
het is gewoon echt knalrood en vochtig. kan deppen wat ik wil

Nee, tuurlijk heeft die kleine man geen vagina, ik gaf ook alleen een voorbeeld. Normale huidschimmels geven eigenlijk niet echt jeuk.

Wat die nattige plekken betreft, heb je al gepoederd met talkpoeder?

Onze oudste had in het eerste half jaar en in de zevertijd vaak zo’n rood randje aan de voorkant van haar hals zitten. Als ik dat goed poederde was het zo weg.

Groetekes, Sje

ja ik kan wel talkpoeder proberen
de kraamverzorgster zei in die tijd dat ik beter zinkzalf kon smeren dan talkpoeder omdat dat zo korrelt in de luier als ze gaan plassen.
maar dan is het toch nog raar dat er vocht uitkomt terwijl ik alles goed droog maak?

Het feit dat er vocht uit huiduitslag komt is gewoon een soort bescherming van het lichaam zelf. Als die plek droog wordt, kan het alleen maar meer gaan jeuken en lelijk gaan doen.

Hoe is het nu?

Groetekes, Sje

ja het gaat eigenlijk wel goed!
de roodheid is eigenlijk vrijwel weg. soms is het wat roder (als ie iets te lang in zn poepluier heeft gelegen omdat ie ligt te slapen bijvoorbeeld) maar daarna trekt het wel redelijk weg.
ik heb hem net in een badje met een laagje water gezet, dat ie een minuut of 10 kon weken, en ik m lekker kon wassen, toen heeft ie nog 10 minuten bloot gelegen met alleen een romper aan met open knoopjes. en toen heb ik m aangekleed.
er zitten nog wel wat bultjes maar dan heb ik het over een stuk of 5. dat is zo weinig vergeleken bij hoe hij eruit zag eerst, dat ik het niet erg interesant vind
maargoed, ik kan nu wel gaan juichen, maar vorige week zag het er ook zo uit als nu, en van de 1 op de andere minuut stond ie weer helemaal vol…geen pijl op te trekken dus.
ik juich pas als het helemaal weg is en ook een week weg blijft nadat ik doorsmeer.
ik ben dus eigenlijk niet van plan daktacort te smeren. blijf ketoconazol gebruiken voorlopig…
hormoonzalf wordt je huid ook zo dun van op den duur, en als ik dat spul net zolang moet smeren als ketoconazol, dan ligt het feit zo op tafel dat zn huid ervan naar de knoppen gaat