ik las in de krant dat de mexicaanse griep in nederland een griepgolf gaat worden,
zijn jullie niet angstig ivm de kleintjes?
ik wordt er niet bepaald vrolijk van zeg maar en wilde graag /gevoelens en gedachten delen hierover
Mexicaanse griepgolf nederland
het schijnt dat je vanaf 15 jaar het meeste risico loopt, maar ze hebben voor iedereen een vaccin.
Groetjes,
Michèle
Heel eerlijk gezegd word ik daar niet zo nerveus van. Er is een vaccin, dus ik maak me niet te druk.
Groetjes,
M
hebben jullie de krant wel goed gelezen?
in oktober is er pas een vaccin en eind sept.aug. breekt ie al uit (was vandaag op het nieuws) en ook dat er dus 1000ende mensen ziek zouden worden omdat er nog geen vaccin is dan.
eerst maakte ik me ook niet druk maar nu dus wel nu dit in de krant stond
en eerst zeiden ze dat klopt dat met 15 de meeste risico’s zijn.
maar nu is inmiddels ook bekent dat baby’s ook een groot risico factor zijn ivm de weerstand
<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>
Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 04 Jul 2009 20:12:02
Hè, fijn. Nu ben ik wel nerveus.
Weet je, we moeten met z’n allen gewoon goed alert zijn op mogelijke verschijnselen die duiden op de mexicaanse griep en intussen hopen dat het ons huisje voorbij zal trekken. Je doet er verder toch niet veel aan. Of ben ik nu te rationeel? Hoe dan ook, zo zie ik het echt. Wat komt dat komt en ik wil daar niet nu al te veel door stressen.
Groetjes,
M
ja wil niemand bang maken maar vond wel logisch er een toppic over te openen om eerlijk te zijn. en ik hou hier zeer zeker rekening mee dat het ons zou kunnen treffen.
zoals ik begrepen hebt zijn er wel de medicijnen voor maar komen de inentingen pas in oktober dus als je het krijgt kun je wel behandeld worden als ik het goed begrepen heb
Liefs Michelle
Inderdaad Michelle, er zijn wel goede medicijnen voor, dus als je met griepverschijnselen sowieso contact opneemt met de huisarts en er onderzocht kan worden welk griepvirus je hebt, zijn er medicijnen waardoor je gewoon geneest.
Dus zolang je je daaraan houdt: met griepverschijnselen contact met de huisarts opnemen, dan is er weinig aan de hand.
Een vaccin voor elke Nederlander is er inderdaad pas in oktober.
Groetekes, Sje
Ja, vertrouw je helemaal blindelings op wat ik hier schrijf met mijn blonde hersentjes?
Nou moet ik zeggen dat mijn hersenen (voor zover aanwezig) de afgelopen weken met dat hete weer goed opgewarmd zijn dus het is ook wel echt betrouwbaar wat ik schrijf hoor!
Groetekes, Sje
ja maar toch vind ik het eng,
oke goede medicatie maar toch.
vooral omdat er letterlijk stond dat er PER DAG in nederland duizenden mensen ziek zullen worden (wordt verwacht neem ik aan)
en een baby kan niet zeggen ik heb spierpijn of hoofdpijn
en hoe wil een dokter vaststellen of het gaat om een gewone griep of de mexicaanse (ik dacht iets met longontsteking of niet?)
over griep gesproken (nog niet mexicaans hoor haha)
rico heeft weer spuitluiers en heeft al 2 maaltijden amper gegeten (niet weer he!)
Ik heb eerlijk gezegd nog steeds het gevoel dat de media de boel opblazen, maar we zullen zien. Ik ga me niet druk maken nu want dan heb ik geen leven meer. Ik wil nog wel kunnen genieten (zeker als ik over een paar maanden dood in bed lig door de Mexicaanse griep!).
Zodra de eerste hier koorts krijgt, zit ik de bij de huisarts.
Groetekes, Sje
Ik vertrouw je blindelings sje met wat je hier neerschreef omdat ik hetzelfde heb gelezen en gehoord
Inge je eigen niet te snel druk maken je voorkomt het toch niet als je het moet krijgen.
ze hadden het al over scholen sluiten als er echt een epidemie uitbreekt zitten we allemaal thuis achter de pc te ikkebennen
Longontsteking kun je ook bij gewone griep krijgen
Liefs Michelle
nee ik snap jullie wel, ik ben normaal ook wel zo, maar aangezien rico constant INEENS op en af gaat met zn gezondheid voel ik me er niet gerust op, omdat wat ik net al zei, het begint nu WEER te rotzooien in zn lijfje, en ik begrijp gewoon niet waarvan dit weer kan komen. voor zn 8 maanden was hij nooit ziek nooit nergens last van (kwa verkoudheid griep enz. dus de reflux enz niet meegerekend)
en nu ineens is het constant op en af aan het gaan.
daarbij gaan wij 2 aug op vakantie. en je dus eerder kans loopt op zo’n griep als het daadwerkelijk een grieppandemie wordt en je weerstand al brak is.
Inge, ik kan het me helemaal voorstellen dat je je in geval van Rico wat ongerust maakt.
Ik zal het je nog sterker vertellen: onze jongste heeft afgelopen weekend op een nacht overgegeven en ze leek koorts te hebben en toen had ik zelf ook al bedacht: “Als ze morgen bij het wakker worden nog koorts heeft, bel ik de huisartsenpost, want ik wil er snel bij zijn als het Mexicaanse griep blijkt te zijn”. Dus heel logisch dat het jou niet lekker zit zoals Rico al weken is en dat hij maar niet op wil knappen.
En zeker omdat de weerstand van Rico al zo’n puinhoop is op het moment is hij sowieso meer vatbaar voor wat er allemaal in de lucht rondzweeft.
Dus voel je niet bezwaard dat je hier je ongerustheid uit, want ik begrijp je helemaal!
Groetekes, Sje
Dat had ik ook gelezen will enne je kunt hem nu beter wel krijgen dan niet want mocht het muteren dan heb je antistoffen.
enne klinkt heel hard wat ik nu zeg, maar nederland is geen ontwikkelingsland of een land als mexico waar alleen de rijke goed behandeld worden of aan america waar je ook alleen behandled wordt als mens als je verzekerd bent. Dus ik maak me niet zo’n zorgen enne ik bel zo ie zo de ha of ha post als ik het niet vertrouw met morgen.
@ inge, een baby kan niet zeggen dat ie spierpijn heeft maar je merkt het wel aan ze.
Groetjes,
Michèle
ja tuurlijk maar wij zitten dan op vakantie dus ik weet niet of er dan een arts preston palace in komt als het dus hommeles is.
en je kunt dan wel zeggen mn kind is ziek waarschijnlijk griep maar zeggen jullie er dan automatisch iets bij over die mex.griep?
en ik vond niet dat je hard overkwam het is toch ook gewoon zo?
het is alleen dat sommige artsen er hier niet echt attent op zijn zeg maar
tja ik moet eerlijk zeggen dat ik me er ook best druk om kan maken. maar ik kies er bewust voor om dat niet te doen.
zeker in jou geval Inge kan ik het me best voorstellen ivm Rico’s afgelopen weken. ik heb idd ook wel begrepen dat t meer de stevige griepaanval is, wel heel erg vervelend natuurlijk maar lang zo erg niet als in mexico zelf. absoluut goed op blijven letten, en wanneer je het niet vertrouwt gewoon door de huisarts laten testen. je betaald tenslotte niet voor niks je premie.
liefs,
Rinske
nee dat is waar Rinske, betaal niet voor niks de premie
@Will: dat is 3 uur reizen voor die huisartsenpost hier dus ik bel wel een huisarts die daar in de buurt zit zullen ze bij preston palace vast wel weten.
vandaag heeft ie trouwens 3 spuitluiers gehad.
begint nu ook zurig te ruiken dus ik hoop op tandjes maar vanwege de laatste tijd twijfel ik constant wat het kan zijn en als het tandjes zijn is dat heel mooi hoor maar omdat hij nog niet echt beter is geweest weet ik het zo net nog niet. de week dat zn pokken begonnen was ie wel weer “normaal” maar goed toen had hij pokken en nog steeds trouwens maar hoop dat het niet weer van voor af aan gaat beginnen