Mexicaanse griep

Hallo,

ik zou graag willen weten wat nu eigenlijk de symptonen zijn van de mexicaanse griep? Omdat:

Eliza is ziek, spuugt sinds gisteravond echt de hele fles uit (er gaat nu maar 100/125 cc in (melk)). ze heeft sinds vanochtend oplopende verhoging/koorts. Eliza heeft meestal 37,2 en nu is het 38,8.
Dus ik belde de dokter om te vragen wat nou de symptonen zijn van MG. krijgt ik die niet omdat daar geen rede voor is!!! ze zegt : Denk je dat er een rede is om te denken dat ze dat heeft? is ze bij iemand in de buur tgeweest die dat heeft? dus ik antwoord dat weet ik niet ik doe elke boodschappen en wandel 1 uur ongeveer en iedereen zit aan haar ik weet niet of hun de mg hebben… toen zij ze ik noteer het even en als het morgen erger is bel je even hoor ik niets van je dan gaat het goed.

pff…

heb nu echt het gevoel alsof ik niet serieus genomen word.
dan vraag ik het maar even hier.
hoop dat deze lieve moeders hier mij wel begrijpen en willen helpen

Liefss Shirley

Ik vind het echt slecht dat je zo behandeld wordt door de assistente. Ook al zou het de MG niet zijn, ze kan je toch wel op een andere manier behandelen.

Als je de symtomen wilt weten, gewoon even googlen. Ik weet wel dat de belangrijkste symtomen hoesten, koorts en overgeven zijn.

Beterschap voor de kleine!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Tijdens het drinken van de fles hoest ze wel en na 100 cc ongeveer heeft ze er geen zin meer in en spuugt ze echt met een straal alles uit en dan is het hard brullen natuurlijk. ik maak haar om het half uu wakker en bied ik haar lauw water aan daar drinkt ze 5 slokken van ongveer en verder neits maar dat blijft er wel in. zal zo haar temp weer meten.

Moet ze ook een minimaal aantal plasluiers hebben op een dag? mischien rare vraag maar moet ik de luiers wegen ofso dat ze een aantal kilo/liter vocht per dag kwijt moet? hoop niet dat een erg domme vraag is…

Liefss Shirley

De symptomen zijn:

Rillingen en Koorts boven de 38 graden
Spierpijn
Zere keel
Droge hoest
Ademhalingsproblemen
Niezen
Verstopte of een loopneus
Vermoeidheid

Als ik jou zo hoor is dat het denk ik niet. Maar wat wel kan is een ooronsteking en daar had ze je op moeten wijzen en zeggen dat je moest komen. Als je het niet vertrouwd als nog even naar de ha gaan en de assistent negeren.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Michele heeft de symptomen goed beschreven. Als het mexicaanse griep zou zijn, is het gewoon uitzieken. Het is tot nu een milde griep.
Er wordt alleen aan risicogroepen Tamiflu gegeven, zoals ouderen, chronisch zieken etc. De bijwerkingen van Tamiflu zijn niet gering en wegen daarom bij gezonde mensen niet op tegen de ziekte.
Als je een toch serieus vermoedt (wat ik bij Eliza niet verwacht) wordt aangeraden om 6 dagen thuis te blijven om besmetting te voorkomen. Het is namelijk zo dat mexicaanse griep vanaf dag 1 tot er met 6 besmettelijk is voor anderen. Als je met mensen met mexicaanse griep in contact ben geweest, hoef je niet perse ziek te worden.

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Oja,

Als je kind mexicaanse griep heeft en je wel een dokter nodig bent, moet deze aan huis komen.

Nogmaals groetjes.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Bedankt voor het noemen van de symptonen & reacties.

Eliza heeft de hele dag gelapen ze is nu een half uurtje wakker en ligt een beetje rond te kijken.

Als ze wilt, kan ik haar dan een groentehapje aanbieden? of kan ik beter wat melk geven op het tijdstip dat ik groente zou geven?

Liefss Shirley

Hoiiii

Ik las vandaag op teletekst dat er een online check is of je mogelijk de MG kan hebben. Van die test uit krijg je dan een advies of je de ha moet bellen of niet.
Is van de Vereniging van Huisartsen, dus is niet zomaar iets

http://lhv.artsennet.nl/Actueel/Nieuws6/Nieuwsartikel/Griep-Check-van-het-NHG-online-1.htm

Beterschap met je meisje!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

@ Marlala, ik heb de test gedaan, ik kan natuurlijk niet alles weten zoals hoofdpijn spierpijn enzo. Maar dit komt eruit:

De kans dat u Nieuwe Influenza A heeft is klein. U heeft verschijnselen die kunnen passen bij ‘gewone’ griep. U behoort tot een zogenaamde risicogroep, dat wil zeggen dat u meer risico loopt om extra ziek te worden. Wij adviseren u DIRECT contact op te nemen met uw huisarts. Buiten kantooruren kunt u bellen met de Huisartsenpost in uw regio.

Eliza heeft dernet 70 cc op en iets uitgespuugt maar niet alles. ik denk de helft ongeveer. en een kleine plasluier, niet veel. Verder slaapt ze nu alweer een tijdje.

Liefss Shirley

Femke heeft afgelopen week ook een of ander virusje gehad. Echt superslecht drinken deed ze niet, wel wat meer spugen, maar vooral véél diarreeluiers (8-12 op een dag). Heel d’r billetjes stuk en door de spruw vanuit haar mondje, is die schimmel dus ook in 'r ontlasting gaan zitten, en van die vele diarree had ze luieruitslag, met als gevolg dat die schimmel vanuit de ontlasting in d’r luieruitslag ging zitten; schimmelinfectie! Nou fijn… Dat wordt dus wekenlang smeren tegen die infectie met een speciaal zalfje.

Maar Femke had verder geen koorts ofzo. Maar door het slechtere drinken en vele poepen zat ze wel tegen uitdroging aan (volgens de ha). Ik moest haar gewoon wat extra water tussendoor aanbieden en evt. ORS (is tegenwoordig ook met een smaakje, bij de apotheek), maar is dus verder niet nodig geweest. Ze had een paar dagen flink last, maar sinds vrijdag is ze er weer bovenop.

Hoop dat het voor Eliza ook ‘gewoon’ een onschuldig virusje is wat ze uit moet zieken en dat ze er verder snel bovenop is!
De kans dat ze MG zou hebben is vast wel vrij klein, maar ook bij gewone griep moet er wel even naar gekeken worden vind ik. Ze is immers 4 mnd, niet 1 jaar. Dat maakt echt enorm verschil!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

quote:
Moet ze ook een minimaal aantal plasluiers hebben op een dag? mischien rare vraag maar moet ik de luiers wegen ofso dat ze een aantal kilo/liter vocht per dag kwijt moet? hoop niet dat een erg domme vraag is..

Liefss Shirley

Lieve Shriley… die domme vragen bestaan niet. Iedere moeder is / wordt onzeker als de kleine niet lekker is. Vaak gaat het dan maar om kleine dingen … zoals bijv tandjes die doorkomen, of het welbekende sprongetje

Enne wij zijn er om jouw ‘domme vragen’ te beantwoorden hoor… en vooral wat ook heel belangrijk is … .de gevoelens met elkaar te delen. Dit scheelt soms al de helft in het dragen van de verantwoordelijkheid van zo’n klein afhankelijk kindje!!