Mexicaanse griep op school

nou het is zover het eerste kind op de basisschool van mijn kinderen heeft de mexicaanse griep. we hoorden het van de moeders niet eens van van de juf ik had toch wel verwacht dat we daar een melding van zouden krijgen.
nu zijn twee van mijn jongens ziek koorts en hoesten
niet echt handig om ze beiden tegelijk ziek te hebben maar ja dat heb je niet voor het uitkiezen haha
de oudste is vannochtend ook thuis gebleven want hij klaagde over pijn in zijn hartstreek wonder boven wonder was dat verdwenen nadat ik hem had afgemeld bij zjn juf waarschijnlijk erg zenuwachtig voor zijn spreekbeurt?? maar ja zoiets neem je toch altijd serieus of was ik weer eens overbezorgd?
vanmiddag wel lekker naar school maar hij heeft nu nog een paar uurtjes extra om zich voor te bereiden.

groetjes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 06 Nov 2009 08:48:47

Zoiets hoort een juf te melden op school, of de directeur dmv een brief, niet de ouders!
Maar ik vindt je zeker niet overbezorgt, ik zou het zelfde gedaan hebben!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

ik vind niet dat je super overdreven bezorgt bent
Ik zou ze ook thuis houden als ze verschijnselen hebben
Je moet zelf je maatregelen nemen
Stel je voor dat hij het wel heeft
Besmet hij andere ook he
Maar vind het niet netjes van school en ik zou daar zelf zeker mijn mond over open trekken
Maar ja dat ben ik he

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin
Photobucket

idd ik had ook zoiets van daar ga ik iets van zeggen dit had gewoon netjes gemeld moeten worden dus wellicht doe ik dat vanmiddag alsnog.
want toen er bekend werd dat de griep hier in ons dorp was voor gekomen toen kregen we wel een brief van school met de mededeling dat als je kind al verkouden is dat je hem thuis moet houden en als bleek dat er een kind met griep op school aanwezig zou zijn dat hij-zij apart zou worden gezet totdat hij opgehaald kon worden ook zouden alle ouders daarvan op de hoogte gesteld worden

gisteren kregen we de wekelijkse nieuwsbrief en daar stond ook niks in vermeld
dus al met al hebben ze zich niet aan hun belofte gehouden.

groetjes

Hier zijn er in de omgeving heel veel mensen met de Mexicaanse griep. Heb zelfs collega’s van wie de kinderen ziek zijn (ook de bewuste griep) en die moeten ook gewoon komen werden. Dat is het beleid. Pas als jezelf hoest/koorts heb mag je niet komen werken.

Hier is die griep ook al heel lang aan het woekeren. Veel mensen hebben hem gehad. Ze zijn er goed ziek van, maar knappen naar paar dagen weer op.

Tja wat is wijsheid. De ene verteld dit de andere dat, en misschien maken we elkaar wel gekker/angstiger dan dat het is. Volgens artsen is het net als anders (griepepidemie) maar nu heeft het een naam en zit de media er boven op! Dus dat brengt de grootste onrust.

Neemt niet weg mamavan3jongens dat ik je overdreven bezorgd vind hoor… want als het zo dichtbij komt … dan schrik je toch wel even… wie zegt dat het ons niet gespaard blijft?!

Ik vind zeker niet dat je te ongerust bent. Zeker omdat je gewoon ook niet goed weet wat je nu moet geloven. Ik heb zelf het idee dat het door de media veel te opgeblazen wordt, maar ja met zekerheid kun je dat niet zeggen. Zeker omdat je zoontjes wel signalen van griep hebben is het terecht dat je ze thuisgehouden hebt. En ik begrijp niet waarom er vanuit school geen nieuws gekomen is over een kindje die daar de griep heeft.

Mijn directe collega is nu al bijna 2 weken thuis met de mexicaanse griep en gelukkig ben ik zelf niet door hem aangestoken. Maar ja je gaat het wel steeds vaker om je heen horen.

Je moet gewoon de signalen goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd zeker even de huisarts bellen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik denk dat op dit moment de scholen het niet meer hoeven te melden, omdat het schijnbaar een milde vorm is. Als er gewone griep heerst wordt dat op de scholen ook niet bekend gemaakt.

Toen het nog wle gemeld moest worden wisten ze er nog minder vanaf.
Ook ik schrik hoor als Dylano hoest enzo. We hebben toch de angst omdat het zoveel in het nieuws is.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

hier even een update de kinderen zijn flink opgeknapt mama is nu aan de beurt ik denk niet dat het de mexicaanse griep is was want als dit het wel is dan is het zo ontzettend opgeblazen in de media

ik heb de juf er wel op aan gesproken dat ik graag van hen had gehoord dat er een kind met de mexicaanse griep op school was toen bleek dat het er niet eens bij een was gebleven er zijn er een aantal hoeveel exact wilde ze niet zeggen wegens privesi kon gewoonweg mijn oren niet geloven

maar goed dit weekeind lekker uitrusten en maandag met goede hoop weer gewoon naar school en dan maar duimen dat het goed komt
maar ik denk ook idd dat het allemaal hartstikke meevalt en dat het gewoon erg opgeblazen is in de media

groetjes

Zoals met alle griep, kun je ook van de mexicaanse griep meer of minder ziek zijn. Ligt er ook helemaal aan hoe goed je weerstand is.
En misschien heb je wel last van een ander virusje.
Kan net zo goed.

Maar, dat het in de media enorm wordt opgeblazen: daar ben ik het sowieso mee eens.

M.

nu begin ik me toch wel zorgen te maken de jongste blijft maar ziek hoest ook erg veel echt zon zeehonden hoest dus ik de huisarts net gebeld mag ik dus niet langskomen ivb met eventuele mexicaanse griep verspreiding ja hallo hoe kom ik dr dan achter of hij die griep heeft of iets anders onder de leden heeft en omdat hij toch al in zijn jonge tijd veel last gehad heeft van luchtweginfecties maak ik me extra zorgen en we hebben ook geen oproep gehad voor de injectie

iemand advies?

groetjes

Je mag niet langskomen? Erop staan dat je langs wil komen! Je maakt je extra zorgen ivm die eerdere luchtweginfecties en lijkt me dat ze er gewoon naar moeten kijken. Als ze moeilijk blijven doen: andere huisarts zoeken en naar de eerste hulp van het ziekenhuis. Beterschap!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

gister heb ik dan eindelijk een telefonisch consult gehad met de arts blijkt dus dat er een bericht van het rivd oid bij de artsen is rondgeweest dat er niet meer op de mexicaanse griep getest hoeft te worden omdat 95 procent van de grieppatienten die momenteel ziek zijn ook daadwerkelijk de mexi griep hebben

tja daar zitten we dan wetend dat we het dus vrij zeker hebben nu vind ik het persoonlijk dan wel meevallen maar voor de kids blijft het vervelend vooral de jongste die dus zo hoest maar ik heb vannochtend een huisbezoek aan gevraagd ik dacht als ik niet naar jullie mag komen dan komen jullie maar naar ons maar wat blijkt een huisbezoek is geen huisbezoek hier!!! ik mag dus nu wel komen alleen mag ik de praktijk niet niet maar een een of ander deurtje aan de zijkant van de praktijk en daar gaan wachten hahha intresannte thuisbezoek maar goed ben al lang blij dat ik nu toch mag komen.

omdat ik gister op school ook hoorde van een vriendinnetje van mijn zoon dat haar moeder en opa in het ziekenhuis lagen met de mexigriep en longontsteking
ik hoop dan maar dat het bij ons mee blijft vallen

groetjes

misschien heb ik niet echt goed gelezen maar zijn jullie voor of tegen het inenten?
de kids van 0-4 worden nu ook ingeent…ik denk wel dat ik ga met ruben…
sander heeft astma (zijn hele familie trouwens) dus groot kans dat ruben het ook heeft…
en aangezien ik van mening ben datze de bevolking wel geen rommetgje inspuiten wat slecht is voor de mens kan het, denk ik, geen kwaad.
vanavond komt er , op sbs 6, een programma met een( echte) dokter die er vanalles over uit gaat leggen…
ik dacht om 10 voor half 10…misschien leerzaam??

groetjes!!

karin

Karin,

Bij mama’s hoekje is een topic over het wel of niet inenten. Daar staan al heel veel reacties, dus daar moet je even kijken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

hoi

ik woon in een dorp waar dus helemaal niet ingeent word ik heb het gister tijdens het telefonisch consult aangevraagd eerder was ik van mening om het niet te doen maar nu dat het zo dichtbij was gekomen was ik van mening verandert maar het word hier dus helemaal niet gedaan

de gewone griepprik word hier wel gegeven maar daar hebben wij met de mexigriep niks aan

groetjes

hallo,

bij ons heerste er ook mexicaanse griep, eerst wat gefluister aan de schoolpoort en toen een bevestigend briefje van de directeur. Ik heb mijn kinderen van 6 en 3 2 daagjes thuis gehouden uit schrik.

Nu 2 weken na de melding, hoest mijn zoontje, lichtjes verkouden, en ik heb hem weer thuis gehouden. Mensen uit mijn omgeving vinden dat ik overdrijf, maar nu ben ik naar de HA geweest en tis inderdaad beter om ze thuis te houden. Hij krijgt nu Duovent en Bisolvon en Syroxyl.

Dus mama van 3 jongens en andere mama’s we moeten gewoon ons moedersinstinct gebruiken, dan komen we er wel, want op school lopen te veel kindjes die eigenlijk te ziek zijn om op school te zijn en steken ze mekaar aan.

groetjes,

Aylin (mama van Mert en Maral)

A. A.