Mexicaanse griep ofte wel varkensgriep

lieve moeders .
zoals jullie al weten is er ruim een week dat ze het al over de mexicaanse griep hebben .
hier plaats ik wat symptonen waar je op moet letten
koorts
spierpijn
keelpijn
hoest en
vermoeidheid
als je deze tekenen hebt of je kind heeft deze tekenen licht meteen een arts in en houd u of je kind uit de buurt van anderen om verdere besmetingen te voorkomen .
wat je nu al zelf kunt krijgen of halen zijn deze medicijnen,
Tamiflu en Relenza

gr de mama van leyla

veronique daniels

Zijn die geneesmiddelen zelf te halen bij de apotheek? Lijkt me dat dat voorschriftgeneesmiddelen zijn, of niet?

Groetekes, Sje

Hier kun je ze gewoon bij de apotheel halen. Ook hier is er een echtpaar met de varkensgriep geconstateerd. Je moet er toch niet aan denken…
Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Nee Sje, je kan ze alleen op recept krijgen. Maar om te voorkomen dat iedereen er een run op gaat doen kan je het alleen krijgen als er ook daarwerkelijk Mexicaanse griep in de directe omgeving geconstateerd is. Er is nu 1 geval in Nederland bevestigd. Het gaat om een 3 jarig jongetje die net terug is uit Mexico. Ook hebben ze in Mexico het eerste geval gelocaliseerd. Het is een 5 jarig jongetje die inmiddels aan de beterende hand is. Ook zijn ze de sterfgevallen in Mexico nog aan het onderzoeken of het wel inderdaad allemaal om die griep gaat. In Nederland zijn maatregelen genomen, maar ik denk niet dat we ons enorm zorgen moeten maken.

Groetjes,

Michèle

Ik las dat van die medicijnen voldoende voorraad is in Nederland, dus da’s wel een geruststelling.

Groetekes, Sje

ik bedoel het niet om jullie bezorgt te maken maar laat alleen zien waar je op moet letten van dit en dit zit er in die ziekte .
ik zelf meek er mij ook niet druk om ik denk zo we gaan toch allemaal een keer dood .mare gewoon ter info .
en de medicijnen kun je gewoon op internet kopen zag ik maar hangt wel een prijskaartje aan zeg.

gr de mama van leyla

veronique daniels

Ik vind het maar eng allemaal en zal blij zijn als het achter de rug is.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Nooit zomaar medicijnen op internet kopen zeker als je ze niet nodig hebt. Het zijn geen snoepjes. Juist door dit soort dingen worden mensen zieker dan van die griep.

Groetjes,

Michèle

quote:
Nooit zomaar medicijnen op internet kopen zeker als je ze niet nodig hebt. Het zijn geen snoepjes. Juist door dit soort dingen worden mensen zieker dan van die griep.

Groetjes,

Michèle

Lijkt mij ook!

Waarom heet het eigenlijk varkensgriep? Volgens mij heeft het nits te maken met het eten van varkensvlees of zo.

Ik las vanochtend dat de griep in Mexico over het hoogtepunt heen is, dat de medicijnen goed aanslaan, dat er bijna een vaccin is en dat de griep minder ernstig is dan in eerste instantie gedacht werd.

Groetekes, Sje

Waarom heet het eigenlijk varkensgriep? Volgens mij heeft het nits te maken met het eten van varkensvlees of zo.

Het is een mutatie van het varkensgriep. Dat is alleen niet besmettelijk voor mensen en deze mutatie wel, maar omdat het een slechte naam geeft voor varkenshouders en omdat Moslim landen niet ziek willen worden of overlijden aan iets wat met varkens geassocieerd wordt noemen ze het Nuveau Influenza of mexicaanse griep. Maar daar heeft Mexico weer een probleem mee, waarom weet ik niet want je hebt toch ook de spaanse griep en die hoor je ook niet klagen.

Groetjes,

Michèle

Het heeft inderdaad verder weinig met varkens te maken. Ik vind Mexicaanse griep inderdaad ook een beter naam. Kan me voorstellen dat varkenshouders niet blij zijn geweest met de benaming varkensgriep.

Kan me van een kant wel voorstellen dat de Mexicanen moeite hebben met Mexicaanse griep, maar inderdaad, je hebt ook Spaanse griep, Engelse ziekte, noem maar op.

Groetekes, Sje

Het beestje moet toch een naam hebben.

Groetjes,

Michèle

Precies, daarom snap ik ook niet dat negerzoenen niet gewoon negerzoenen mochten blijven heten. Onzin om iets wat al sinds 1834 zo heet ineens een andere naam te geven omdat het discriminerend zou zijn. Zigeunersaus mag toch ook gewoon zo blijven heten? Hoeft toch ook niet ineens rondtrekkend-volk-saus genoemd te worden?

Groetekes, Sje

Ach je mag ook nog steeds jodenkoeken zeggen.

Groetjes,

Michèle

Ja precies, dat bedoel ik. Zullen we een website openen waar mensen een petitie kunnen tekenen dat we de naam negerzoenen weer terug willen?

Groetekes, Sje

Haha Sje moet wel lachen om je opmerking over rondtrekkend volk saus.

Het slaat inderdaad helemaal nergens op dat sommige benamingen waar we al zo lang aan gewent zijn ineens niet meer mogen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Getsie, ik heb een naar gevoel in m’n maag. Jedidia had ineens vanavond hoge koorts (39) en ze was de hele dag moe. Wel vrolijk en spelen, maar tijdens het eten viel ze bijna elke keer in slaap.
Nu is het zo dat in Riobamba de Mex. griep is vastgesteld, en twee dagen geleden was ik daar met Jedidia op een conferentie met 700 indianen. Deze mensen zijn helemaal niet zo hygienisch (schrijf je dat zo?) ingesteld. Mijn man werkt in deze kleine stad. Ik hou het vannacht even goed in de gaten, anders ga ik morgen zo naar de dokter.
Het zou ook een kies kunnen zijn die doorkomt. Daar ga ik eigenlijk liever vanuit. Goed, ik wou het even delen.
Groetjes, Daniella

Lilypie 2nd Birthday Ticker

Ai meissie, kan ik me voorstellen. Even heel goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd meteen naar een dokter !ed naar je instinct.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

In Nederland moet je de GGD inschakelen zodra je denkt de mexicaanse griep te hebben.

Liefs van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).