Mevrouw wil niet in haar eigen bed!

Hoi mama’s,

Julia is al een week snipverkouden. Zo zielig. Ze heeft rode oogjes, haar neus loopt en ze kucht heel veel. Ze wilde niet goed drinken en was lusteloos. Nu gaat het wel redelijk.

Doordat ze vooral 's avonds en 's nachts zo moest hoesten, kon ze niet slapen. En als Julia niet kan slapen, gaat ze huilen. Ze kan niet goed in bed liggen zonder te huilen, d.w.z. niet meer dan een paar minuten. Dan lagen we zelf net in bed en dan hoorden we gehoest, gevolgd door gehuil. Even laten liggen maar, maar dan werd het huilen erger. Ze stopte als we haar oppakten en naast ons in bed legden. Dat wordt vaak afgeraden, maar wij doen het gewoon omdat Julia het ook fijn vindt. Wel alleen als er iets is.

Nu ligt mevrouw al vier nachten bij ons. 's Avonds begint ze in haar eigen bed, maar ze eindigt altijd bij ons. Na de nachtvoeding probeer ik haar terug te leggen, maar daar trapt ze niet in. Ze gaat huilen en dan kan ik kiezen: of zelf niet slapen, of haar maar meenemen naar ons…Drie keer raden wat we dan doen. Ik vind het alleen niet goed als ze altijd bij ons ligt, dus ik wil dat ze gewoon weer in haar eigen nestje gaat liggen. Ze moet er niet aan gaan wennen, maar het lijkt alsof ze na vier nachten al niet meer terug wil…Hoe kan ik het aanpakken?

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Ik denk dat je die 4 nachten eigenlijk al niet toe had moeten geven. Die kleintjes zijn slimmer dan wij denken.

Dus ik denk dat er niks anders op zit dan terug in haar eigen bed en dan desnoods maar laten huilen. Kost je een paar nachten maar dan weet ze wel waar ze met jullie aan toe is en dat ze het echt niet voor elkaar krijgt om bij jullie te mogen slapen.

Hoe ziek ze ook waren, onze kinderen hebben nog nooit bij ons in bed geslapen. In een noodgeval bleven wij bij ze op de kamer tot ze sliepen, maar bij ons slapen nooit aan begonnen.

Eigenlijk moet je er nooit aan toegeven om een kindje bij je in bed te laten slapen. Het is niet alleen gevaarlijk, het is ook moeilijk om een weg terug naar het eigen bedje te vinden.

Dus even doorbijten een paar nachten totdat ze weer gewend is aan haar eigen bedje.

Groetekes, Sje

Wij spelen wel met hem in ons bed als hij 's-ochtends wakker wordt… Kan dan ook kwaad, dan?

Nee, dat kan geen kwaad. Onze meiden komen zaterdag- en zondagochtend ook lekker bij ons in bed knuffelen als ze wakker zijn. Maar bij je in bed laten slapen 's nachts dat kan wel kwaad. Daar raken ze verwend mee.

Groetekes, Sje

Gelukkig, vinden het namelijk heerlijk om in de ochtend nog even te lezen en te knuffelen met Tijs. Verder heeft-ie vanaf dag 1 in zijn eigen bedje geslapen, dus hij weet niet beter…

Ik geniet ook van die ochtendknuffels. De oudste komt ook elke ochtend door de week even een minuutje bij me liggen als papa al onder de douche staat. Doe ik net of ik niet door heb dat zij het is, kruip ik tegen haar aan en zeg “Goeiemorgen papa!”. Vindt ze prachtig. Waar die kleintjes al niet blij mee zijn! Haha!

Heerlijk zo’n warm lijfje tegen je aan.

Groetekes, Sje

Ja, dat is waar wat sje zegt. Toen nina laatst longontsteking had hadden we haar ook voor de eerste keer bij ons in bed genomen. Zelf niet geslapen natuurlijk omdat ik verel te bang was dat ze uit ons bed viel of dat ze verkeerd kwam te liggen. De volgende dag weer terug in haar eigen bed laten slapen. Er kwam een enorm protest, Toch hadden we haar laten liggen in haar eigen bed en haar maar laten protesteren. Ik ben blij dat we dit doorgezet hebben anders lag ze nu nog bij ons in bed. Ik ga haar in iedergeval nu altijd in haar eigen bedje laten slapen om het protest te voorkomen wanneer ze weer naar eigen bed moet. Hier heb ik echt wel van geleerd. Hoe oud ze ook zijn ze zijn echt al slim!!!groetjes chantal

Chantal

Ik zou haar ook terug leggen hoor. Wij hebben Morgan nu ook weer in haar eigen bed ondanks dat dat niet altijd even soepel verloopt, maar ze komt er bij ons niet meer in.

Ik heb wel een kleine tip tegen het hoesten. Probeer haar bed iets schuit te zetten aan het hoofdeind en zet een rauwe aan stukken gesneden ui naast haar bedje. Lijkt vies, maar je ruikt het snel niet meer. Maar de dampen van de uit helpen haar neus vrij te houden waardoor haar keel minder uitdroogt en ze stoppen met hoesten of minder hoesten. Ik doe het bij ons ook altijd en het is gegarendeerd voor een rustige nacht.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dank je voor jullie reacties. Ik voelde zelf al aan dat het ‘fout’ zou gaan als weJulia haar gang zouden laten gaan en dat we haar dus in bedje zouden moeten laten liggen…Maar dat vinden we toch moeilijk, omdat ze dan zo krijst. We hebben een jaren '30-huis, lekker gehorig en haar gekerm gaat dan door alle muren heen. Maar ik denk ook dat we vol moeten houden en dat ze gewoon moet leren om alleen te slapen. Overdag doet ze het keurig! Ze kijkt als ze huilt heel dramatisch als ik haar in bed leg, maar als ze bij ons ligt zijn haar ‘krampjes’ of zoiets meteen over. Vreemd he? Kleine actrice! Hollywood, here Julia comes!

Die ui is een beproefd oma-recept en die ga ik vanavond meteen proberen. Hier sneeuwt het nu een beetje en ik wil niet naar buiten, dus manlief mag straks meteen uit zijn werk even een uitje halen!

Ik laat wel weten hoe Julia zich vanavond gedraagt en hoe dik mijn ogen morgen zijn nu ze uit ons bed ‘geweerd’ wordt en we straks oorkleppen op moeten zetten!

Groetjes

Trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 04 Dec 2008 14:43:56

Inderdaad een oud oma recept maar heel effectief. En best kans dat als ze niet wakker wordt door het hoesten ze wel in haar bedje door slaapt. En anders kunnen we mekaar een handje geven. Morgan heeft ook haar speel en wakker moment 's nachts nu. En ik weet dat ze bij ons doorslaapt. Maar no way ik heb eindelijk mijn bed weer terug Maar wel dikke ogen ook.

Maar sterkte voor vannacht en ik hoop dat de kleine snel van haar verkoudheid af is…

Enne dat dramatische is meisjes eigen hoor. We kunnen onze meiden samen sturen denk ik. Hier ook zo’n Sarah Bernard…

Groetjes,

Michèle

Wij hebben met Jade het zelfde gedaan hoor. Ze werd ook wakker van het hoesten en ging huilen.(bij ons is het huis ook gehorig) Gelukkig ligt ze, nu ze beter is, in haar eigen bedje. Ik heb toen ook als tip gekregen om een nachtlampje aan te doen, zodat ze iets zien als ze wakker worden. En als ze niet terug wil kan je het ook proberen met een tussenstap: campingbedje bij jullie op de kamer, misschien dat dat helpt.

Succes!

Groetjes Frauk

Net als Sje, blijf ik ook gewoon langer op haar kamertje totdat ze slaapt, dus neem haar absoluut niet mee naar ons bed. Misschien een beetje raar, maar als ik zwaar en een beetje luid ga ademhalen, gaat zij mij nadoen en dus ook rustig ademhalen i.p.v. heen en weer woelen. Na een klein poosje valt ze dan zo in slaap…en ik ook
Groetjes, Daniella

[img]http://b1.lilypie.com/tOytm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Bij ons is het net andersom! Julia ademt soms heel onrustig nog en soms een beetje hijgend. Tel daarbij op dat ze dan ook nog wild haar hoofdje heen en weer schudt en je slaapt zelf ook slecht. Ik ga dan haar ademtempo aannemen en voor volwassenen is dat niet aan te raden!

Vannacht heb ik haar, op jullie advies, in bed laten liggen. Ze was in bad geweest en ging heerlijk slapen, om opeens weer om 02.00 uur wakker te worden. Ik ben toen haar speen in gaan doen, want ik wilde dus voorkomen dat ze harder zou gaan huilen en dat ze dan bij ons wilde zijn. Toen ik een uur later ging kijken, was de speen gelukkig uitgevallen en sliep ze. Later heb ik haar gevoed en toen kwam de actrice in haar weer boven. Ze had heel lief en rustig gedronken zonder hoesten, maar ze begon opeens te kuchen op het moment dat ze merkte dat ze weer in haar eigen bedje moest. Terwijl ze voorheen totaal niet gehoest had! Ze huilde wat krokodillentranen, maar ik liet me niet vermurwen, gaf haar een kus en liep weg. Ze heeft toen drie uur geslapen en werd om 06.30 uur weer wakker. Dat vonden wij nog wat vroeg en dus heeft ze met speen weer bijna tot 08.15 uur geslapen. Heel netjes!

Het is deze nacht dus goed gegaan, wel met wat kunstgrepen (de speen die ze normaal niet in bed in heeft), maar alles beter dan dat ze weer in ons bed belandde! We houden vol! Ze zal vandaag wel druk zijn, want vanavond krijgt ze cadeautjes van de Sint en haar neefjes en nichtjes ook, dus ik ben benieuwd hoe het straks zal gaan. Maar één nacht is het al gelukt!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Goed bezig!

Groetekes, Sje

Fijn hoor! Lekker om je bed weer voor jullie zelf te hebben!

Groetjes Frauk

Em hoest verder gegaan met de kleine meid?? Verkoudheid een beetje over en nog steeds in haar eigen bedje???

Groetjes,

Michèle

Hmm, hmm, het ging…Ik moest wat kunst- en vliegwerk uitvoeren om Julia in haar eigen nestje te houden. Bijvoorbeeld een paar keer een speentje geven of even bij haar blijven. Vannacht begon ze opeens weer te huilen om 02.30 uur en toen heeft ze wat gedronken en is ze weer gaan slapen. Tot 05.30 uur! Wat een rottijd! Ik kreeg haar totaal niet meer in slaap en toen heb ik haar toch weer even meegenomen naar ons. Fout, maar ja, wat moet je om half 6 met een brullend kind? Net zijn we naar een vriendin geweest, waar ze ook totaal niet sliep. Je denkt dat ze dan doodmoe is, maar nu ligt ze in bed en begon ze te huilen. Ze wil er gewoon bij blijven, maar ze moet echt slapen. Dus: ik laat haar gewoon liggen hoor! Ze is nog steeds verkouden, al een week en spuugde bij die vriendin haar hele fles uit. Ze slaapt toch wat minder, maar we proberen vol te houden!

Groetjes Rainbow

Trotse mama

Wat vervelend zeg. En zeker die tijden. Kan me goed voorstellen dat je haar dan bij je neemt. Je moet zelf ook aan je rust komen. Hopelijk is de verkoudheid snel over. Dat zal denk ik ook een hoop schelen. Kinderen die ziek zijn willen nou eenmaal zo ie zo meer bij mamma zijn. Dat weet ik van mezelf nog wel als kind.

Ik hoop dat het snel weer allemaal bij het oude is. Sterkte.

Groetjes,

Michèle