Meteen van 7 naar 5 voedingen?

Max krijgt nu nog 7 voedingen van 120 cc. Ik merkte alleen dat hij die flesjes steeds sneller op had en ik dacht dat hij wel toe zou zijn aan 150 cc. Maar dan behoor je die te geven in 5 voedingen…en dat is een beetje het probleem. Ik denk niet dat Max nu al van die lange rukken kan maken. Hij slaapt nog wel veel, maar als hij wakker is, wil hij eigenlijk altijd wel meteen eten, of in elk geval niet al te lang daarna. Hij is natuurlijk nog te klein om echt te kunnen spelen en dan is het moeilijk om de tijd tussen het wakker worden en het voeden te rekken…Toevallig slaapt hij nu al 4 uur achter elkaar, maar dat doet hij niet standaard zeg maar…al lukt hem dat misschien wel op 150 cc? Het liefst ga ik eerst naar 6 voedingen, maar ik weet niet goed wat de verhouding water + melkschepjes dan is. Eva kreeg ook 7 voedingen en toen 6 en daarna 5, maar ik weet niet meer hoe die verhoudingen toen zaten. Graag hulp van mede-mama’s!

Oh en wat zou dan een mooi schema zijn? Bij Eva zat er geloof ik altijd 4 uur tussen en dan met 1 nachtvoeding. Nu wordt Max dadelijk rond 20.00 uur misschien wakker en als hij dan eet, redden we het niet meer om hem 's avonds nog een nachtvoeding te geven. Er zit dan te weinig tijd tussen. Het mooist zou zijn als we de laatste voeding bv om 22.30 uur zouden kunnen gaan geven, maar dat is nu nog echt niet zo. Max heeft 0,0 schema en dat is soms lastig! We zitten best te knoeien met de voedingstijden, juist omdat hij de ene keer zo laat komt en de andere keer veel vroeger of veel later…Tja, het is geen machine he? Wanneer kwam er bij jullie wat ritme in?

Groetjes Rainbow, trotse mama

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1m.lilypie.com/lJGAp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3m.lilypie.com/nVzRp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Rainbow op 20 Nov 2010 19:23:29

Schema schema schema… Hihi…Ik denk dat je moet doen wat je zelf denkt dat goed is.
Glenn doet het sinds 2 weken met 4 flessen van 180…
Hij is nu 13 weken…
Hij doet het er prima op, en als ik denk dat ie zin heeft in melk maak ik tussendoor een klein flesje van 120…
Dit is al 1 x voor gekomen… Haha…
Verder slaapt hij daar ook een hele nacht op…
Hij vraag rond 8.00, 12.30, 17.00 en dan om 21,30, daarna gaat hij naar bed.
Gaat prima.
Groetjes Kristine

Misschien flessen van 150cc aanbieden en kijken wat Max er zelf van maakt? Misschien gaat hij dan automatisch langer slapen, of duurt de tijd tot hij honger gaat krijgen langer. Wij hebben het op deze manier gedaan en mijn dochter zat toen in no time van 6 naar 5 voedingen (ze sliep snachts wel al door)
Zeker doen waar je jezelf goed bij voelt!
Groetjes Nancy

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Ik zo de fels gewon ophogen naar 165 cc (150 plu 5 scheppen) en dankijkenwa hij doet, en laat hem zelf mar aangeven hoe vaak hij dan wil drinken. Ik merkdat dit bij Bo het beste toendertijd werkte, en k zie dat bij mijn nichtje ook. De ene keer laat ze er 3 uur tussen, en de andere keer 4,5 uur. Maar normaal gesproken hebben ze uitzichzelf er wel een vast ritme in. Je moet niks gaan forceren want dat werkt niet, worden ze alleen maar onrustiger van. Gewoon volgen wat hij wil, en dan heb je dikke kans dat hij 6 voedingen wil, en tegen de tijd dat hij die flessen heel guzlig opdrinkt (wat best binnen een week al kan zijn omdat hij uiteidnelijk toch meer tijd er tussen laat) kun je het ophogen naar 200 cc, en zal hij ook later komen voor zijn voeding en vanzelf dus naar 5 flessen gaan.Mocht het zijn dat hij alsnog in denacht komt (wat Bo dus toen deed) maak je een lesje van 90 plus 3. Meer niet. Maar ga dat niet forceren, want als ze er nogniet aan toe zijn om een nacht door te slapen, dan zal hij dat ook echt niet doen, hoe lang je het ook vol houdt!! Wat je we kunt doen is bv zijn laatste avond fles al ophogen , en dat bv ook zo laten, (dus dat hij bij de laatste fles standaard meer krijgt dan overdag). Gewoon een extraatje zodat hij hopelijk wat langer slaapt in de nacht!!

liefs woezel

Toen mijn zoontje rond de 8 weken was ben ik 150 ml gaan geven per fles.
Hij kwam gelijk om de 4 uur ipv 3. 's Nachts kwam hij ook nog voor een fles en dan kreeg hij ook gewoon. Zo gaf ik hem dus ook 6 flessen.
Daarna kwam hij 's nachts steeds later en werden de nachtflesjes steeds kleiner… Dus als hij om 5.00 kwam kreeg hij 60cc (30 cc per uur) en pakte ik de draad weer op om 07.00.

Rond een week of 10 ben ik 150cc gaan geven en de laatste fles 180cc en dat gaat prima. Gewoon het ritme van je kind aannemen… Hier is het ook iedere week weer anders. Soms slaapt hij klokkie rond en de nacht erna komt hij gewoon weer om 24.00 en 's nachts om 04.00…;(