Met spoed tips gevraagd (bang voor vuurwerk)

Ik typ dit ff snel tussendoor.

Ik weet dat Stephan bang is voor de knallen van het vuurwerk.
Dat hebben we gisteren en vandaag overdag al gemerkt namelijk

Maar nu is hij er al wakker van geworden, totaal in paniek.
Proberen erover te praten, zeggen dat het alleen maar knallen zijn en verder niet. Dat het heel ver weg is etc. etc.
Alles wat je maar kan bedenken hebben we gezegd geloof ik.
Het grote licht aan in zijn kamer wil hij niet.
Wel de deur op een kier.

Hij is nu net weer in slaap gevallen gelukkig.
Maar ik vrees dat hij zo weer wakker wordt aangezien ze hier lekker bezig zijn met vuurwerk

Heeft iemand a.u.b een tip hoe ik hem wat minder bang hiervoor kan krijgen???
Vind het zo zielig, hij is echt in paniek ervan.
Praten en uitleggen heeft tot nu toe niet geholpen.

Alvast bedankt!

Groetjes, mamma van Stephan

P.S. ik hoor hem nu praten…zucht (mamma??? Is het nu afgelopen? Mamma, je moet komen hoor, ik ben bang. Mammaaaaaaa!!!)

Gewijzigd door - Bieb op 30 Dec 2004 22:19:49

OOooooooooooohhhhhhhh dat vind ik echt zielig. Ik heb helaas geen tips, maar denk wel effe door.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

nee helaas geen tips meis,pfff arme stephan
dike knuf van ons

Zit nog te denken ( want vind het echt zielig ), kun je er geen verhaaltje van maken of zo. Vuurwerk betekend een nieuw jaar vol met verrassingen, en dat die knallen erbij horen zodat je ook gaat kijken naar het vuurwerk omdat het zo mooi is. Zoeiets misschien ?
Ikke denk verder.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Bedankt voor het meedenken! Super lief!

Ik had ook niet echt een oplossing verwacht hoor, maar ik dacht: je weet maar nooit!

Hij heeft heel lang zitten praten in zijn bed.
Ik ben beneden gebleven om af te wachten wat hij zou gaan doen.
Ik was bang dat als ik naar hem toe zou gaan het alleen maar weer erger zou gaan worden.
Rond kwart over 11 vond ik het welletjes (laat!!!)
En hij begon me te roepen.

Dus weer gepraat met hem.

En uiteindelijk, nu, tegen twaalf uur, slaapt hij dus!

Pffffffffff…nou morgenavond (en overdag) nog en overmorgen.
Dan hebben we het weer gehad voor een jaar

Vorig jaar vond hij het trouwens wel heel mooi om naar te kijken hoor, naar het vuurwerk.
Zolang het maar (samen met iemand) vanuit huis was en dan hield hij alsnog zijn handjes voor zijn oren.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en ik kan alleen maar hopen dat hij verder blijft slapen tot morgenochtend.
En laat het dan maar gauw 2 januari zijn, hihi

Groetjes, mamma van Stephan

Nee helaas geen tips.
Sterker nog; ik ben zelf bang voor vuurwerk. Ik vind die knallen vreselijk en zou het liefst de dagen rond oud & nieuw binnen blijven.
Maar ik moet zeggen sinds ik Lisa heb, gaat het iets beter. Ik mag mijn angst niet op haar en Cas afgeven. We gaan ook heel dapper vandaag lopend naar de winkels, gelukkig gaat Denn mee alleen zou ik het niet doen.
Zover ik met kan herinneren heb ik die angst altijd gehad. Ik ben ook bang voor ballonnen, maar zelfs die liggen hier nu gewoon in huis.
Heel veel sterkte en een goed uiteinde.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

dat is ook het enige wat ik kan zeggen: als je zelf bang bent, probeer hem dat zo min mogelijk te laten merken.
en: maak het niet te groot, als je hem heel erg troost, heel dicht bij je houd, en met hem in elkaar krimpt bij iedere klap, dan word ie banger. jij moet stoer door het huis lopen zeg maar, en af en toe zeggen: zo, dat was een harde klap! en vertellen wat het is, dat vuurwerk, en waarom ze het afsteken.
en de gordijnen dicht laten, dat dempt, en dan zie je het niet.
en veel afleiden.

zo, heel verhaal: maar zo deden we dat bij een vriendin van me, die haar dochtertje was ook zo bang.
dus beetje van: nah, echt interessant is ut niet, en: we gaan lekker effe wat anders doen.
maar ja: weet natuurlijk niet of dat bij jouw ook gaat werken helaas!

en op oudjaarsavond,hebben we haar wakker gemaakt, zodat ze niet zou schrikken helemaal alleen in bed als het echt los zou gaan barsten, toen het echt losbarstte hebben we met zijn allen voor het raam gekeken naar de mooie kleuren, tot ze niet meer wilde, en toen hebben we de gordijnen weer dicht gedaan, en zijn we gaan spelen.
tot het ergste over was, en toen weer naar bed.

succes! hoor!
(mijn hondje is ook bang, als het echt losbarst voer ik hem aan een stuk door stukjes worst, dat vind ie interessanter dan vuurwerk, dat zou je ook nog kunnen proberen natuurlijk )

Nou ik ben mijn angst onder ogen gekomen vandaag. We zijn al lopend naar de winkels geweest. Bij elke knal stond ik al stijf van de zenuwen. Lisa vond het helemaal geweldig. Ik heb niet aan haar laten blijken dat ik het eng vond.

Hopelijk vindt Stephan het vanavond minder eng en misschien wel leuk met al die kleurtjes in de lucht.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-2004).

goed hoor Jolanda! ja, als je bang bent! maar je hebt het toch maar gedaan, en je meissie heeft genoten. super.

ben benieuwd hoe Stephan het gehad heeft vannacht?
mo