Met opzet poepen

Hoe bedenken die peuters het?
Nu al een avond of 5 op rij dat onze ondeugende peuter soms wel tot 2 keer toepoept 's avonds op bed. Het is echt om moe van te worden! Nu weer, ben er een kwartier geleden geweest, schone luier, en nu roept ze alweer! Dat het opzettelijk is, is te bedenken door het feit dat ze bij de eerste keer zegt dat ze het straks nog een keer gaat doen! Van de week was het half 10 dat ze het voor het laatst deed, gevolg… dag later oververmoeid kind!
Herkenbaar voor iemand? En wat aan te doen?

Ideaal hoor zo’n overdag zindelijk kind, maar om elke avond 3 luiers voor het poepen moeten te gebruiken, is dat voordeel wel weg!

Manderijn

Wij hebben hier ook zo’n fase gehad; heb er geen aandacht aan geschonken (ook niet negatief dus) en toen ging het ook zo weer over. Dus misschien totaal negeren? Luier verschonen zonder iets te zeggen, weer in bed leggen en trusten?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Jasper zegt nu steeds voor het slapen gaan "mama ikke poept"
maar dat is tot dusver steeds om tijd te rekken, hij heeft dan niet echt gepoept maar hoopt het naar bed gaan nog even uit te stellen…
Hoop dat hij het niet echt gaat doen zoals jij omschrijft… lijkt me idd niet zo handig! Helemaal negeren kan je niet, want ze zal toch een schone luier moeten, maar zou er zo min mogelijk aandacht aan besteden, zwijgend uit bed halen, snel verschonen en weer terug. Geen gesprekjes aangaan, dan heeft ze er hopelijk binnenkort geen aardigheid meer aan.

Groetjes Carolien

Lilypie Premature Baby tickers

Hihihi wat een ondeugd Hier gebeurd het 's avonds niet, poepen op commando lukt hem niet. Wel weet hij mij regelmatig smorgens (te) vroeg uit bed te lokken door te zeggen dat hij moet poepen… We hebben boven geen wc, en alleen naar beneden mag hij niet. Maar na een aantal keer had ik hem door en stuurde ik hem toch alleen naar beneden om te poepen, maar toen gaf hij al gauw toe dat het maar een grapje was

Groetjes Anouk

Madelon was overdag zindelijk met plassen toen ze 2 1/2 was maar niet met poepen en dat deed ze dus pas als ze in bed lag. Zodra ze 5 minuten in bed lag had ze gepoept Tot ik maat 1 luier meer had en zei als je nu poept moet je vannacht zonder luier slapen en ze poepte prompt dus, dus zonder luier en vanaf die tijd heel raar overdag op de wc poepen en 's nachts zindelijk, dus je zou kunnen proberen om de luier uit te laten.

Liefs Michelle

Maar wanneer doe je die luier dan weer om? Of ga je er dan van uit dat ze ook niet plast?
Ik heb wel echt het idee dat ze een loopje met ons neemt, omdat ze overdag ook gewoon poept. Ze roept bij voorbaat ook al dat ze gaat poepen als wij weg zijn. En dat ze nu 1 keer moet, en dat liever in de luier, dat vind ik prima, maar ik jas er nu zoveel luiers doorheen 's avonds, dat het zindelijk zijn niet meer loont. Los van het feit dat het al een aantal avonden op rij is dat ze dus pas heel laat slaapt! En daar hebben we vandaag weer geen profijt van, dus het is gewoon niet handig!

Manderijn

Tja Madelon poepte indd niet overdag, die durfde dat niet. Maar dit lijkt indd wel heel veel op expres, wat een uitgekookte dame

Ik weet niet of ze snel kapotte billen heeft anders zou ik der gewoon een kwartier in laten liggen kijken of ze het dan ook nog leuk vind. Anders zou ik het ook niet weten, Kan ze 's nachts nog niet zonder luier? Anders zeggen dat ze op de wc moet poepen.

Liefs Michelle

Nee wat dat betreft kon ik haar best even laten liggen hoor! Maar gisteravond tot 3 keer toe haar broertje wakker gehuild ook! Ja en dan… Dat is ook niet de bedoeling! Zal vanavond eens proberen door te zeggen dat ze anders maar zonder luier moet slapen!

Manderijn

Ohhhhh wat ben ik blij dat deze topic er is.

Noah is overdag zindelijk, durft niet op de wc of op t potje te poepen.
Savonds heeft ie een luier om, omdat we het 1x hebben geprobeerd snachts geen luier om te doen, en meneer plaste tot 4x toe zn bed nat.
Ook poept hij dus savonds in zn luier, of sochtends vroeg.

Savonds is heeeeeel vervelend, want hij roept me niet als ie gepoept heeft.
Ik ruik het altijd als ik savonds even bij hem kijk.
Sochtends vind ik ook verschrikkelijk… ik maak het ook niet meer schoon, dat doet Chris nu… ik vind het zooooooo vies van hem!!!

Gisteravond na het eten, waren we even bij de buren koffie drinken, en heeft meneer in de onderbroek gepoept… papa boos natuurlijk en heeft hem voor straf zn eigen onderbroek schoonlaten maken hihi… was Noah natuurlijk wel vies van, dus is direct naar bed gestuurt.

Ik kan wel boos worden, maar dat helpt toch niet… meneer poept toch savonds in zn luier… ik kan alleen zeggen dat ik het niet lief vind…
Als ik boos word, durft ie helemaal niet meer en krijgt ie last van zn buik!

Liefs, Melanie

snap dat dat lastig is, wij hebben het ook met rico gehad maar vaak ook dat hij dan zegt dat ie dat gedaan heeft en het helemaal niet zo is. pure tijdrekkerij.
maargoed of ze het nu expres doet om te poepen? geen idee… ik bedoel. als ze moet moet ze natuurlijk, maar ophouden totdat ze naar bed gaat, dat zou wel kunnen.
wij hebben het gewoon genegeerd. gewoon verschonen , kus en weer gaan. het was binnen een week over

Ja wat is opzet… 2/3 luiertjes vol met kleine keuteltjes, die net groot genoeg zijn om een schone luier te krijgen… Haha, lijkt mij opzet!
Ze ligt nu voor het eerst sinds tijden de middag weg te maffen, niet zo vreemd na al die late avonden dus!

Manderijn

Ik zag deze soortgelijke topic staan dus ik dacht misschien kunnen ze mij bij deze topic helpen en hoef ik geen nieuwe topic te beginnen.

Mijn dochter van 2,5 jaar is ook overdag zindelijk met plassen en poepte eerst ook gewoon op het potje…maar op de een of andere dag deed ze het steeds in haar broek, eerst steeds genegeert maar heb 1 x wat chagerijnig gereageerd,
Daarna heeft ze het nog wel 2 keer op het potje gedaan maar nu houdt ze haar ontlasting de hele dag op en heb ik al een week elke morgen een beste poep luier.
Aangezien ze best gevoelig is ,zijn haar billen nu best geiiriteerd.

Af en toe zegt ze op eens tegen mij dat ze moet poepen en als we dan bij het potje zijn zegt ze nee niet poepen en begint ze te huilen??

Ik weet even niet wat ik hier mee moet??, Is dit weer zo’n fase?

Groetjes