Met koorts na buiten?!

Super zielig, Nayaro heeft al 3 dagen koorts …
Maar liefst 40 graden, en vandaag de dokter gebeld …
Ik kon het niet geloven, maar dit is nou al de 3e keer dat ik af word gewimpelt onder het mom van: De griep heerst . en we kunnen er niks aan doen?!
Pardon … jullie zien niet eens hoe het kind reageert en hoe levenloos hij was …
Dit is al de 3e keer op een rij dat Nayaro ziek is, en dat de dokter me na mijn gevoel niet serieus neemt, dit wil ik de volgende keer ook gaan aangeven als ik een keer WEL mag komen …

Ik moet zeggen, dat het sinds vanochtend allemaal weer wat beter gaat … Hij loopt weer een beetje rond … en pakt weer speelgoed enzo …
De andere 2 dagen heb ik echt de hele dag met Nayaro op mn buik & schoot gelgen … want hij wou alleen maar bij mij slapen … hij was echt levenloos …
Ik weet niet waar het aan ligt , zelf denk ik kiesjes …
Maar nu met de mexicaanse griep vind ik het gewoon allemaal wat enger dan normaal, want hij heeft het ook wat benauwd & hoest …
Nayaro is altijd wel ontzettend ziek als hij nieuwe tandjes krijgt, zieker dan een gemiddeld kind heb ik het idee! Dus hoop dat de koorts daar vandaan komt …

Nu zit ik alleen wel met een vraag:
Mag je met koorts na buiten?
Ik lees op sommige sites van wel :S, maar vind het zelf toch een beetje ‘gevaarlijk’ dus vroeg me af hoe jullie dat doen als je kindje ziek is & je moet toch echt even een boodschap doen of iets ophalen?
Aan de ene kant denk ik, een frisse neus halen vind ik zelf altijd wel lekker als ik niet lekker ben … maar aan de andere kant: het kost vaak veel energie als je niet lekker bent …

Dus hoe denken jullie hierover?

Nayaro - Danil / 14 September 2008

hallo

drinkt hij verder wel goed??
ik ben ook vaak afgewimpeld door de huisarts ik was het zo zat dat ik een andre arts heb genomen bleek dat zijn amandelen er uit moesten ik was behoorlijk kwaad
als hij verder goed drinkt zie ik niet in waarom hij niet naar buiten kan teminste voor een korte periode dan ik heb de mijne ook weleens mee naar buiten genomen toen ze ziek waren en toen voelde hij zich wel beter
groetjes

quote:

Dit is al de 3e keer op een rij dat Nayaro ziek is, en dat de dokter me na mijn gevoel niet serieus neemt, dit wil ik de volgende keer ook gaan aangeven als ik een keer WEL mag komen …

Ik zou hem goed inpakken en gewoon naar je huisarts gaan. Is ie wel goed bij zijn hoofd. Mij ha zegt altijd als jij denkt dat ze ziek is is ze ziek. Jij ziet haar 24-7. Gewoon eisen dat ie onderzocht wordt. Jij betaald zijn 3 vakanties per jaar en dikke auto hoor.

Maar als je echt moet dan wel goed inpakken, dat er geen koud windje over een zweterig nekje gaat. Alleen wel zorgen dat ie niet te veel aan heeft.

Groetjes,

Michèle

Hoihoii …
Ja hij drinkt prima … elke fles vocht die ik geef gaat eigenlijk leeg …
Dus dat doet tie gelukkig harstikke goed …
Sinds vanochtend is zn koorts ook eindelijk na de 39 gezakt, nog hoog … maar in iedergeval iets beter dan elke ochtend starten met 40 …

Ik zit zelf al een hele week binnen, omdat ik eerst zelf helemaal niet lekker was … en nu ons hummeltje …
De voorraad raakt op & ook de zetpilletjes zijn op het einde …
Hij ligt nu lekker op bed, even kijken hoe hij zich strx voelt …

Denk wel dat alsss ik hem mee na buiten moet nemen, ik hem extra goed aan moet kleden ?

Michéle … haha jij beantwoord me vraag al, ondertussen ik aan het typen was …
Ja inderdaad zorgen dat hij dus niet een extra koud door bijv zweet pakt …

Ja, ik vraag me ook af of mijn ha wel normaal is …
Ben nu ook zo ver dat ik op zoek ga na een andere huisarts, want dit kan ook gewoon echt niet …
De vorige keer moest ik gewoon smeken om langs te komen, terwijl Nayaro toen in aanraking was geweest met een vriendin waarvan hij dacht dat ze de mexicaanse griep had , en prompt daarna werd Nayaro doodziek …
Nou … & elke keer zegt tie van ja kinderen hebben eenmaal veel virusjes …
SORRY, maar dat begrijp ik ook wel … maar nayaro is heeeeeeel druk & levendig … als hij dat niet is … is er gewoon iets mis … zoals jij zegt: Ik zie hem 24/7 … en weet hoe mijn kind is …

Ha ha ha ik voelde hem al aankomen

Zorg wel dat ie ook weer niet te warm wordt he, En soms kan even frisse buitenlucht juist even goed zijn.

Enne ik zou zeker een andere ha zoeken want deze is middeleeuws. Kinderen en zeker kleine kinderen horen gewoon voorang te krijgen. Kreeg Morgan ook, daar sta ik altijd op als ze koorts heeft.

Groetjes,

Michèle

Hoi,
Ik snap heel goed dat je graag wil dat de huisarts even kijkt. Zeker nu met die mexicaanse griep, daar maak je je toch zorgen over als je kind ziek wordt, heel normaal!
Kijk, feit is dat kleine kinderen als ze koorts hebben, vaak hoge koorts hebben en dan ook lusteloos worden. Dat komt meestal meerdere keren voor als je kind jong is en ookal heb ik het intussen met vier kinderen al heel vaak meegemaakt, ik blijf het eng vinden. Heel moeilijk is om te bepalen wanneer je nu precies bij de huisarts langs moet gaan. Je hebt natuurlijk mensen die bij elk koortsje op zijn stoep staan, maar ik vind dat een goede huisarts daar juist onderscheid in moet maken. Ik ga bijna nooit naar de huisarts, dus als ik dan langs wil komen, vind ik ook dat ik serieus genomen moet worden. Bij mij is de maatstaf: meerdere dagen hoge koorts, lusteloos en bijna niet drinken/veel overgeven/aanhoudende diarree. Maar nu met die mexicaanse griep, zou ik veel eerder gaan.
Ik ga trouwens met zieke kinderen wel elke dag even naar buiten. Gewoon aangekleedt, dus niet dikker dan normaal. Zorg wel dat ze zich niet inspannen, dus lekker in de kinderwagen. Frisse lucht wordt een kind nooit zieker van, is alleen maar gezond. Een kou vatten, is eigenlijk een fabeltje. Griep, keelontsteking, oorontsteking, verkoudheid zijn allemaal afkomstig van virussen/bacterien. Reden waarom die in de winter meer voorkomen, is omdat we dan de hele dag dicht bij elkaar zitten in warmgestookte ruimtes. Dat is dus niet gezond. Dus lekker naar buiten hoor.
Sterkte ermee, hoop dat je kindje snel weer beter is.
Groetjes, Aaike

Als die koorts elke keer zo terugkomt, is zijn urine al nagekeken? Het kan namelijk makkelijk zijn dat-ie een bacteriële infectie heeft (urineweginfectie ofzo).

Slordig dat je afgewimpeld wordt. Acuut andere huisartsenpraktijk zoeken. Ze nemen je daar blijkbaar niet serieus. Dus klaar met die praktijk!

Met koorts mogen kindjes gewoon naar buiten, als je ze maar goed inpakt. En binnen weer goed uitpakken want kindjes met koorts mogen het niet te warm hebben, die moeten kunnen koelen.

Groetekes, Sje

Bedankt voor de fijne reacties!
Ik heb er echt iets aan!

Intussen nog niet na buiten geweest …
Het kleintje ligt al 3 uur te slapen … Hij zal het wel echt nodig hebben dan!
Als hij zo wakker word, was ik wel van plan om inderdaad gewoon even de boodschappen te doen die ik nodig heb, is hier maar 5 min vandaan … dus even na buiten voor een frisse neus!

Ooooh haha, hij roept!
Als we het over de duivel hebben!

Hoest met hem nu??

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Sorry hoor maar als je ha je elke keer afwimpeld en jij vind dagt hij toch te ziek is. Had ik hem allang in de auto gezet naar de spoed gereden. En dan maar gewoon zeggen waar het op staat. Mijn kind is ziek heeft al drie dagen boven de veertig en is levenloos ik word niet serieus genomen door de huisarts. Punt.
Ik krijg altijd te horen van kinderarts kinderen behoren geen drie dagen 40 graden koorts te hebben 1 hooguit 2 en dan pc zetpil erin en dan moet het echt zakken tot laag in de 39 of 38 graden. Anders naar zkh ookal drinken ze wel goed. Zeker nu het de derde keer in korte tijd is.

Ook zou ik zelf een andere ha zoeken
groetjes

lon106

Lang leve mijn ha

En jij heel snel een andere zoeken.
Hoe is het nu met hem?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Je moet in zulke gevallen ook niet bellen,
maar meteen met je kind naar de huisarts toe.
Gewoon op het spreekuur in de wachtkamer gaan zitten.
Dan moet hij wel kijken.

Oh, enne, niet te dik inpakken als je naar buiten gaat,
hij heeft het al warm zat!!

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 29 Oct 2009 20:51:55

Nou, vanmiddag heeft hij echt heel lang geslapen …
Van 12 tot half 4 … komt echt nooit voor …
Toen hij wakker werd was hij helemaal klam , hij had dus erg goed gezweet & dat bleek wel want zijn koorts was enorm gezakt … hij was heel even koortsvrij …
Hij is na bed gegaan met 38.7 , Dus hij is aan de betere hand, hij had ook weer heel veel praatjes & bemoeide zich weer overal mee! Hij was zelfs weer in staat om mama te slaan als tie iets niet mog! PARDON Nayaro? haha, boos werd hij dus ook weer …

Jullie hebben ook echt allemaal wel gelijk hoor …
Probleem alleen hier is dat je de 1e hulp niet opkomt zonder eerst te bellen, heb dit de voorgaande keren gedaan … Ook daar proberen ze je dan liever thuis te houden dan dat je daarheen rijdt, maar als nayaro na zijn middagslaapje nog steeds de hoge koorts van 40graden had gehad, dan was ik toch zeker wel zonder te bellen gereden …
Want kheb ook gehoord dat een kind niet langer dan 2 dagn 40graden koorts mag hebben …
… & een spreekuur heeft mijn ha al een jaartje of 3 niet meer …
Ik wil dus overstappen op een andere ha , alleen is dat niet zo makkelijk als ik dacht hier in breda … Beetje bekende ha… nemen geen patiënten meer aan … :S
Maargoed … waarschijnlijk is nayaro morgen al een stukje meer opgeknapt!

Hoi, moet zeggen als je zo behandeld word door je huisarts ik dat niet normaal vind zeker niet met een ziek kind wat 40 gr koorts heeft. Hij kan op zijn minst even kijken vind ik, ik kan gelukkig altijd bij onze ha tercht als ik bel voor een van mijn kinderen. Wat ik zou doen als ik niet terecht kan als ik denk dat het nodig is: huisartsenpost bellen na spreekuur, na 17.00 u. Deed mijn schoonzus ook altijd, zeker dat je dean geholpen word. Sterkte en beterschap met de kleine man.

Gr patries
Mama van Luna (26-2-2005) en Mees
(24-4-2009).