Hoi meiden,
Ik heb een tijd lang niet gepost maar wel gelezen. Er speelt eea maar de details zal ik jullie later melden.
Nu heb ik een vraag voor een vriendin en ik vind het heel eng om deze vraag hier te plaatsen omdat er onlangs erg heftig werd gereageerd op de vraag van Michéle over Morgan en dat Morgan aangaf dat papa haar sloeg. Ook al gaf Michéle aan dat dit absoluut onmogelijk was, er werd toch aan getwijfeld.
Nu mijn vraag. Het dochtertje van mijn beste vriendin is net 5 jaar geworden en ze is haar lijfje aan het ontdekken. En dat bedoel ik sexueel. Ze wrijft soms met een beertje tussen haar benen en zegt dan dat dat lekker voelt. Op zich niets op tegen denk ik. Maar nu is het een redelijk overheersend meisje. Zij is zeg maar altijd de baas als ze met vriendinnetjes speelt. Vanmiddag speelde zij met een vriendinnetje wat jonger is boven toen mama boven kwam. Ze lagen samen onder de dekens. Ze hadden doktertje gespeeld. Mama vroeg wat ze dan precies hadden gedaan en ze hadden dus aan elkaar gezeten. Billen en voorkant.
Mijn vriendin schrok erg. Want als dat meisje dat thuis vertelt kunnen ze er wel van alles achter denken. En ook heel vervelend dat haar dochtertje dingen met andere kindjes doet. Ze heeft nu gezegd dat dat niet mag, dat ze niet aan de lijfjes mag zitten van andere kindjes, dat dat hun lijfje is net als dat niemand aan haar lijfje mag zitten behalve zij zelf.
Maar nu mijn vraag, herkent iemand dit? En vooral hoe moet je hier nou als mama op reageren? Je wilt er niet enorm de focus op leggen maar je wilt het ook voorkomen. Ik heb gezegd dat ze het net zo moet behandelen als wanneer haar dochtertje een ander kindje pijn zou doen, dan zou ze als ze niet luistert ook straf krijgen.
Ik hoop echt dat jullie willen meedenken en van incest is hier absoluut geen sprake en dat hoeft dus ook echt niet geoperd te worden. Ook is zij verder nooit alleen met andere mannen dus misbruik etc is het ook niet. Sorry dat ik dit zo stellig breng maar ik wil echt niet dat dit topic die kant op gaat vandaar.
Ik hoop dat jullie nuttige tips hebben.
groetjes,
Wendy