Met hoofd bonken

Max beukt heel vaak met zijn hoofd ergens tegenaan als hij kwaad is. Dan gaat hij huilen en knalt hij expres met zijn hoofd tegen de grond of de tafel. Dat doet natuurlijk pijn, waardoor hij nog harder gaat huilen. Herkent iemand dit? Ik vind het echt heel raar dat hij dat doet!

Pffff, hij brult al vanaf vanmiddag! Hij wil totaal niet slapen. Om gek van te worden! Het is altijd wat met hem, nu weer zwaar verkouden of zo? Zucht. En dan dat beuken, dat vind ik ook een vreemde gewoonte?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Bekend verschijnsel hoor dat hoofdbonken. Onze meiden hebben het niet gedaan gelukkig, maar ik heb hier al regelmatig topics voorbij zien komen over hoofdbonken door kindjes die kwaad zijn of hun zin niet krijgen.

Typ bij de zoekfunctie maar eens hoofd bonken in. Krijg je heel wat zoekresultaten.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Mar 2012 21:46:01

Aha, ik dacht dat het echt iets heel raars was! Ik ga meteen even zoeken!

Groetjes Rainbow

Onze dochter heeft dit ook gedaan. Heb haar altijd gecorrigeerd toen ze dit deed, vond het ook vreselijk. Het is uiteindelijk vanzelf over gegaan. Op een gegeven moment kreeg ze wellicht in de gaten dat ze zichzelf alleen maar pijn deed en dit gedrag bij ons toch niet werkte om haar zin te krijgen.
Nu gaat ze gewoon staan mokken.

Groetjes Jeuly

Lilypie Third Birthday tickers

Ik zie vooral dat het nachtelijke bonkers zijn? Max doet het gewoon als hij zijn zin niet krijgt, dan knalt hij expres met zijn hoofd tegen de tafel op de grond. Vreselijk! Soms echt tegen een tafelpunt ofzo. Het zal wel frustratie zijn ofzo, maar ik vind het echt akelig dat hij dat doet!

Groetjes Rainbow

Klinkt inderdaad als frustratie. Dat kan hij natuurlijk nog niet met woorden duidelijk maken en het moet er blijkbaar toch uit. Heel akelig inderdaad. Kan je dan niet een kussentje geven ofzo, dat hij daar maar op moet bonken als het dan toch moet? Klinkt stom, maar goed…je moet toch iets. Ik ga ervan uit dat het over gaat als hij zich beter kan uitdrukken.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik ken ook iemand met een zoontje die hetzelfde doet als Max. Dus deed het zowel overdag als s’avonds. Bij hem hebben de ouders het zoveel mogelijk genegeerd en het is uiteindelijk vanzelf overgegaan.

Groetjes,
Sandra

rico heeft dit 1 keer gedaan en nooit meer… inderdaad een lastige dit! geef hem een kussen als alternatief?

Onze zoon deed dit ook rond de leeftijd van anderhalf jaar, soms zo hard dat hij zich zelf pijn deed. Dan kwam hij een kusje halen maar die kreeg hij niet, hij had het immers zelf veroorzaakt. In het begin corrigeerden wij hem, maar daar leek het alleen maar erger van te worden want hij kreeg aandacht. Dus toen genegeerd en het is vanzelf over gegaan.
Gelukkig deed hij alleen hoofd bonken tegen de keukenkastjes, dus geen scherpe hoekjes die gevaarlijk kunnen zijn.

Succes!

Liefs,
Chirley

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Ik zou hem ook uitleggen dat hij alleen mag bonken op de kussens vd bank of bed bijvoorbeeld. Doet hij het ergens anders tegen hup op de gang!

Ik denk dat negeren uiteindelijk ook wel zal helpen maar wie weet heeft die jongen zichzelf tegen die tijd al akelig bezeerd!

Groetjes,
ILoveMyBoy