Met hoofd bonken

hallo dames

ik zit met een probleempje.
sinds 2 dagen is het heel erg met Ryan, hij wilt overdag niet slapen en telkens als ik hem in bed leg, dan pakt hij zijn knuffels en doet zijn ogen dicht.

nou dan ga ik weg en dan binnen een minuut hoor ik hem allerlei geluidjes maken die steeds harder gaan.
als ik ga kijken, staat hij in zijn bedje en loopt heel het bedje door.

nu sinds gisteren heeft hij het hoofdbonken uitgevonden.
elke keer bonkt hij met zijn hoofd tegen de muur, het ledikantje en ga zo maar door.
dat doet natuurlijk pijn en dan gaat hij huilen.

nu is mijn vraag, moet ik er dan wel of niet naartoe gaan en waar leidt dit naartoe.
is hij nu al zijn wil aan het opdringen en me aan het uit proberen of is het iets anders.

nu ook hij krijst heel de boel bij elkaar en ik heb geen zin om er elke keer naartoe te gaan omdat ik bang ben dat hij straks zo’n verwend kind wordt.

ik ben benieuwd naar jullie reacties

Moeilijk hoor, Lucas heeft dat gelukkig nooit gedaan (met zijn hoofd bonken). Niet echt heel erg in ieder geval.
Misschien niet te veel aandacht aan besteden? Is denk ik ook uitproberen.
Als het pijn doet dan laat hij het toch vanzelf wel weer?

Groetjes Mim

ik zou het ook zo gauw niet weten… ik heb me proberen in te denken wat ik zelf zou doen… het blijft moeilijk, maar ik zou geloof ik een keer naar hem toe gaan en dan niet meer… maar dat is verstandelijk geredeneerd, want je hebt natuurlijk ook nog met gevoel te maken. maar ik denk wel dat het een vorm van uitproberen is hoor. anders kun je misschien het c.b eens bellen. dan kun je vragen of dit “normaal” gedrag is en wat je dan het beste kan doen. veel sucses in ieder geval.

maureen

Ja Maureen, dat is een goede tip.
En voor de rest doen wat je gevoel
je ingeeft.

Liefs Kristel

Hallo,
mijn broer die bonkte vroeger ook altijd met zijn hoofd.
maar niet tegen de muur.
die legde hem in zijn bed op zijn buik dan zijn armen onder zijn hoofdkussen en bonken maar.
mijn broer was uitijndelijk hipperkinetisch.
nu is hij ondertussen 18 jaar en doet dat al lang niet meer.
groetjes,kimpie.

mama van Tibo*°10.12.2001+ & Jonas °09.08.2003

zal toch gaan infomeren bij de ha of cb

het te lang bonken tegen muren kan na mijn zeggen niet gezond zijn…en het kan van kwaad tot erger worden

maar kan ook zijn dat het aandacht is,toch onbewust merkt hij dat er wat gaande is

nou dames ik heb me druk gemaakt om niets.
hij doet het niet meer en ik denk dat het gewoon een soort van uit proberen geweest is.
eigenwijs ding

Hihi ! Oooh, sorry hoor!
Maar ik moest er wel eventjes om lachen.
Inderdaad een eigenwijs ding
Zo zie je maar, wat die kleintjes al niet verzinnen.
Maar ik ben blij voor je dat hij ermee opgehouden is!!
Erg prettig lijkt het me niet.

Groetjes, mamma van Stephan

idd gelukkig is hij opgehouden