Met hoeveel maanden in de wandelwagen

hey,

wij hebben de Quinny en hierop zetten wij de autostoel van Maxi Cosi, maar heb het gevoel dat hij toe is aan de wandelwagen (verbeter me maar als ik het verkeerd heb hoor). punt is alleen dat hij nog niet zelfstandig kan zitten. dus vroeg me af met hoeveel maanden jullie gingen overstappen naar de gewone wandelwagen.

groetjes!

Lilypie First Birthday tickers

He mama Selma,
Wij hebben ons moppie sinds deze week in het wandelgedeelte omdat ze wel rechtop kan zitten zelf. Als ze in het zitgedeelte zit, zit ze rechtop. Ik doe wel een korte wandeling en als we langer gaan leg ik haar weer wat platter. Ik de handleiding van onze Mura 4 staat vanaf 6 maanden én wanneer de kindjes zelfstandig kunnen zitten. Met 6 maanden kon ze niet zonder steun zitten, nu wel dus we durften het nu wel.
groetjes,
Wendy

hey moppiesmama! ik miste je al! druk met werken?? hoop dat alles goed gaat en dat je een beetje gewend bent aan de draai…

ja het probleem is dat hij heel geinteresseerd om zich heen zit te kijken maar weinig kan zien omdat een autostoel daar niet echt voor geschikt is…maar de mijne is eerder bezig met kruipen dan met zitten:S dat kan hij nog helemaal niet dus daarom durf ik het ook niet…dus vroeg me af of ze perse moeten kunnen zitten wil je ze in de wandelwagen zetten.

Hé ja heel druk, Pffff…ben er moe van. En slecht geslapen vannacht, eerst onweer en toen moppie om 04:00 uur en de wekker om 06:00 uur. Hele dag achter Excel gezeten en twee keer gekolft op het werk, zo moe! hihi.

Dan zou ik het nog niet doen hoor. Is heel slecht voor het ruggetje. En mijn moppie kan dan wel zitten maar komt nog geen cm vooruit op haar buikje hoor!
groetjes,
Wendy

Dion lag hier met ongeveer 5,5 maand in de wandelwagen maar dan wel in de ligstand. Hij draaide best veel heen en weer in de kinderwagenbak en het was niet meer vertrouwd om hem zo buiten neer te zetten voor het slapen ofzo en ja onder het wandelen weet je dan ook maar nooit ff niet opletten en ze liggen ernaast. Zolang je het wandelgedeelte in ligstand hebt kan het al vrij snel en komt er weinig druk op het ruggetje. In een maxicosi mogen ze eigenlijk ook maar een uur per dag dus die gebruikte ik nooit voor het wandelen.

Reza lag/zat met 5 maand al in de wandelwagen omdat ze gewoonweg niet meer in de bak paste en de maxicosi niet op de wandelwagen kon. Niet ideaal, maar in de ligstand goed te doen hoor. Persoonlijk had ik ze nog langer in de bak gelaten maar ja, als het niet past moet je wat…

Jasper is pas rond de 8 maanden over gegaan naar de wandelwagen.
Ik heb hem zo lang mogelijk in de kinderwagenbak gehouden, daar lag ie lekker beschut tegen de kou en onderweg kon ie nog heerlijk een slaapje doen.
Ik had hem er best nog wat langer in kunnen doen, want hij past er namelijk nu nog steeds in. Maar das ook een beetje raar he, een kind van bijna 1 nog in de kinderwagen…

Als je kindje nog niet zelfstandig kan zitten dan is het wel belangrijk dat de wandelwagen in ligstand kan.

Ben benieuwd wat ie ervan vind!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Erik was toen hij 6 maanden was uit de kinderwagenbak gegroeid, dus we moesten wel over naar de wandelwagen. Hij kon nog niet zitten, dus zover mogelijk in ligstand gezet.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Hey Selma

Wij hebben ook een quinny.
Leonie was hier al met 4,5 maanden uit (zijn zulke kleine bakken hè?) en zit dus al een tijd in de wandelwagen. Ze kan ook al heel goed zelf zitten dus was het geen probleem maar de wandelwagen gedeelte kan ook helemaal naar beneden dus kan Meric ook liggen.
De maxi cosi staat ook al in de kast want daar past ze ook al niet meer in en we hebben al een gewone autostoel (wel eentje die in ligstand kan)
Het zijn wel massale dingen hoor die wandelwagens van de quinny… ben me nu aan het oriënteren voor een paraplu buggy die je gemakkelijk mee kan nemen.

X Marja

Leonie
13-12-2009: 3574gr./ lengte 48cm
4 weken: 4600 gr./ lengte 52,5 cm
8 weken: 5500 gr./ lengte 57cm
3 maanden: 6685 gr./lengte 60cm
4 maanden: 7470 gr./lengte 63 cm
6 maanden: 8700gr./lengte 67 cm

ja maar jullie kleintjes zijn ook groter als mijn kleintje neem ik aan hahahaha de mijne is pas 7 kilo of iets meer, en hij past nog steeds in de maxi cosi…mis. moet ik hem nog even in de maxi cosi laten net wat je zegt Marja ze zijn wel groot en ben bang om dan te zeggen we moeten een buggy hebben hahahhaha als je weet hoe ik mijn man heb moeten overhalen om die wandelwagen te kopen dan snap je denk ik wel wat ik bedoel hahahahah…erg interessant om te lezen dat er ook moeders zijn die ze al heel vroeg in de wandelwagen hebben gezet…ik durf dat niet omdat hij al zo klein is en nog niet eens kan zitten. Meric volgt alle stappen volgens het boekje namelijk, eerst op buikje draaien, dan tijgeren nu bezig met kruipen (met een paar dagen gaat het lukken hoor met kruipen) waarschijnlijk komt dan zitten/staan en dan lopen. hij kan al wel ver voorover buigen en als hij dan zijn voetjes vast pakt kan hij wel zitten maar binnen de korste keren tuimelt hij op zijn zij…mis. komt het nog wel ik denk dat ik nog even ga wachten tot hij echt kan zitten. en liggen in de wandelwagen zou hij niet fijn vinden aangezien hij nooit slaapt in de kinderwagen! hij wilt puur om zich heen kijken en dat kan hij goed in de maxi cosi maar een wandelwagen is natuurlijk helemaal super voor Meric…bedankt voor de reacties dames! heel erg bedankt!

Wij hebben ook de Quiny wandelwagen en Tim lag met 5,5 maand in de wandelwagen in plaats van de bak. Hij was er uitgegroeid, dus we moesten wel over. Hij kon toen nog niet zitten, dus zoveel mogelijk in ligstand gelegd en dat ging prima.

Groetjes,
Sandra

Ook hier met 5mnd in de wandelwagen. Onze meid vond dat bakje helemaal niks. Wilde er niet in slapen. Als ik met haar wandelde en ze lag er in ging het wel. Maar zodra ik stil stond was het mis. In de wandelwagen kon ze alles zien.

Lilypie Second Birthday tickers

Heey,

mijn kleine Job ook al met een maandje of 5 in de wandelwagen en hij kan nog niet zitten. Hij staat in de ligstand en als we gaan wandelen zijn het korte stukjes. Mijn kleine zo nieuwsgierig en wil zo graag rondkijken dat de bak geen optie meer was ook al zou hij er nog in passen. Dus wij hebben hebben het puur gedaan omdat hij zo graag om zich heen kijkt.

Grs,

Léony

Wij hebben een x-adventure en Muriel ligt nog steeds in de bak. Ze is natuurlijk ook wat kleiner maar past er nog steeds in. Dat is op zich wel fijn wan als ik ergens op visite ga en ze is mee kan ze in die bak ook nog haar slaapje doen. Nu hoef ik nog geen bedje mee te nemen. Ik weet nog niet wanneer ik over ga stappen.

jullie bedoelen zeker de reiswieg. ja die heb ik helaas niet gebruikt…we zijn gelijk de autostoel gaan gebruiken. of nee ik lieg, wij hadden eerst de x-adventure. maar die van ons was echt groot en paste nauwelijks in de auto. toen na 3 maanden hebben we het om kunnen ruilen voor een Quinny en daar wilde ik geen reiswieg van maar wou de autostoel erop doen. nu nog steeds zo. veel makkelijker om mee te nemen. dus we hebben het alleen de eerste 3 maanden gebruikt, de reiswieg bedoel ik. en ja daar groeien ze idd snel uit.

wij heeben de bigaboo cameleon en die kan ook helemaal plat. Hij zit er nu 2 weken in, soms ook kleine stukjes half zittend, maar voor de rest plat. Ik vond de reiswieg veel te broeierig met dit weer. Nu krijgt hij tenminste wat wind.

22-12-2009 colin geboren

Ik heb een duowagen, Joey zit voorin, en Jessey ligt nog in het babynestje achterin… Maar die is echt te klein nu! Ik ben zo aan het twijfelen om haar ook in de wandelwagen te doen, het nestje er uit dus, en dan is het stoeltje in ligstand, maar ze is nog zo inimini! Joey lag met 5,5 maand in de wandelwagen, toen nog een driewieler.
Jessey mopperd nog niet en vind het wel best om plat te liggen, maar het er in en uithalen is erg lastig, ze raakt aan alle kanten het nestje…

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

De onze zat/lag met 5 mnd in de wandelwagen. Wel in ligstand natuurlijk. Dit ging heel goed. Het was in de winter dus heerlijk in de warme voetenzak waardoor de zitting nog kleiner werd en hij heerlijk beschut zat. Hij vond het super! De kinderwagenbak hebben we amper gebruikt, daar had hij een hekel aan (later bleek hij oorproblemen te hebben waardoor hij niet plat kon liggen). Met 7 mnd zijn we overgegaan naar een paraplubuggy omdat die beter in de auto paste (en thuis een boel minder ruimte in nam).

Wij hebben ook een Quinny. Maar ons manneke zat ook al rond 4 maanden in de wandelwagen. Hij stond dan op de stand dat hij der een beetje tussen in zat met zitten en liggen. Ik ben zondag een buggy wezen halen. Maar dat vond hij nog niet alles omdat hij nu vooruit keek en ons niet meer zag. Maar ja kwestie van wennen.

Maar je zoontje zou gewoon in de wandelwagen kunnen als je hem naar je toe heb zitten kan die in 2 standen 1 de ligstand en 2 half zit/lig stand. Zo heeft die bij ons ook altijd gestaan op die 2 standen. Je kunt het allicht een keer kijken wat hij der van vind en wat je der zelf van vind.

[img]http://www.mijnticker.nl/tickers/knc0fdwcwbi11dmq.png" alt=“borstvoeden.info Tickers” border=“0”/>