Met hoeveel maanden fruithapje

Hoi,

Ben sinds een aantal dagen lid van ikke ben en weet dus niet of deze vraag al eens gesteld is.

Mijn dochtertje is vandaag 3,5 maand en de fles is een drama.
Krijg er met moeite 180 ml in, ben hier gemiddeld een uur mee bezig…
Het is af en toe gewoon vechten, ze begint dan te huilen totdat ze door heeft dat de fles in haar mond zit.
Maar goed hier had ik geen vraag over, tips zijn natuurlijk altijd welkom

Graag zou ik willen weten wanneer jullie zijn begonnen met voor het eerst een fruithapje te geven en hoeveel gaven jullie de eerste keer?

Moet nog wel even vermelden dat ik dit toch wel een super site vind, heb al veel antwoorden gevonden op vragen waar ik mee liep!

Groetjes Corine

Ik ben bij Morgan met 4 maanden begonnen omdat ze zo’n honger had. Eerst een paar hapjes en dan ddrie dagen hetzelfde om allergieen uit te sluiten.

Alleen bij haar was het nog geen succen want ze kreeg heel erg krampjes. We zijn toen een tijdje getopt en met 5.5 maanden weer opnieuw begonnen en dat ging wel goed toen. En eerst inderdaad weer een paar hapjes en dat opbouwend.

Groetjes,

Michèle

Hoi Corine,

Jim is nu op n paar dagen na 4 maanden en ik ben zondag begonnen met het geven van een groentehap.
Ik ben begonnen met een half potje maar als het aan meneertje lag had hij het hele potje leeg gegeten!

Wel vervelend zeg dat Fleur de fles niet wi.
Zit er misschien een te kleine speen op en heeft ze moeite met de melk er uit krijgen?

Liefs

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

De een zegt dat het vanaf 4 maanden kan en de ander zegt vanaf 6 maanden.
Wij zelf zijn met 6,5 maand begonnen ivm koemelkallergie (dan heb je een grotere kans dat ze ook voor andere dingen allergisch zijn).

Als je gaat beginnen:
-Een paar dagen achter elkaar hetzelfde geven, zo kan je kijken of je kindje niet allergisch is, en er goed op reageerd.
-Beginnen met een paar hapjes per dag, en zo uitbouwen.
-Tot 6 maanden is fruit of groente geen vervanging van een fles, maar alleen extra om het te proberen.
-Sommige mensen zeggen dat je beter eerst met groente kunt beginnnen, omdat het wat milder is voor de darmpjes en fruit zoet is, dus dat ze dan gelijk aan een zoete smaak wennen.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Wij zijn op advies van het CB begonnen met 4 maanden. Heb zelf altijd vers fruit gegeven. Dus ik begon met een partje appel vlak voor de fles, zodat ik zeker wist dat hij honger had. Daarna langzaam meer gegeven en niet meer voor de fles, maar echt tussen 2 flessen in.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben met 6 maanden begonnen want ik gaf mijn dochter exclusief borstvoeding!
Ook de Wereld gezondheids organisatie raad 6 maanden aan, heb je het al aan je CB gevraagd?
Jun

hoi, super dat je deze site zo fijn vind, ikke ook hoor, t is gezellig en we helpen elkaar steeds, echt helemaal toppie!

Even over dat happie, k ben zelf begonnen met laten proeven toen mijn dwerg bijna 4 maanden was, met 4 maanden ben ik echt begonnen. Deed er in het begin wat water bij om het wat meer vloeibaar te maken (bv bij banaan, anders is t zo n dikke drap) en ook een druppie diksap.

Nog een tip als je appel wilt geven:

Ik kook de appel partjes eerst in een pan met wat water, worden ze wat makkelijker handelbaar voor de staafmixer, en lauwwarme appelmoes is echt een traktatie, althans dat vind mijn dwerg!

Suc6, t eerste fruithapje geven is echt leuk!!!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Overigens wordt aangeraden om eerst met groente te beginnen en dan fruit. Dit omdat groente vaak wat minder krampjes geeft ivm de fruitzuren.

Groetjes,

Michèle

Het is duidelijk, nog maar even wachten en dan toch maar beginnen met een groentehapje.

@mama van Jim: Heb niet het idee dat er te weinig melk uit de speen komt, heb het al eens geprobeerd en naar mijn idee kwam er genoeg uit.
Verder gebruik ik op dit moment speen nummer 2, zou toch voldoende moeten zijn?
Ga morgen denk ik toch maar ff langs het inloop spreekuur van het cb, haar even laten wegen want net ze liet vanmorgen ook weer 40ml van de 180ml en dit terwijl ze gisteravond om 21.00 uur haar laatste fles had gehad.
Je zou dan toch zeggen dat ze vanmorgen om 7.00 die 180ml wel op moet krijgen.
Ze sabbeld wel voorduurd op haar handjes… tandjes?

Moet me misschien ook niet al te druk maken want ze kraaid en lacht vollop en is ook heel bewegelijk.

Bedankt voor jullie advies!
Liefs Corine

110776

Hoi corine,

Die speen zou inderdaad goed moeten zijn.
Maar wat jezelf al zegt, ze kraait en lacht veel.
Dus ze is duidelijk gelukkig en is dat niet het belangrijkste!!
Dat sabbelen doet Jim ook, de hele dag door…
Op zn handen, knuffeltje, mn wangen…noem maar op!
Ik ben steeds al aan het voelen of er een tandje door komt maar voel nog niks.

Meid, volgens mij gaat het hartstikke goed met je kindje.
Blijf je onzeker ga je toch even langs het CB, al is het voor je eigen gevoel!!

Succes!!

Liefs

Mama van Jim

Lilypie First Birthday tickers

Dank je wel, dit had ik net even nodig!!

Maar dit is ons eerste kindje en ik weet over een tijdje kan ik er om lachen

Liefs Corine

Ha ha ha ik was ook zo onzeker hoor, maar hou in je achterhoofd jij hebt ook wel eens een maaltijd wat minder trek en als ze verder goed eet niet te druk maken.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Heeft je kindje niet toevallig spruw of iets dergelijks? Onze dochter Faye was op een gegeven moment ook " vervelend" van de fles. Pas na een aantal weken(!) kwamen we erachter dat ze spruw had, het arme meisje.

Wij hebben haar naast de borstvoeding vanaf 4 maanden een groentehapje gegeven. Ze adviseren over het algemeen eerst groente ivm de smaakontwikkeling. Ik kan het boek Opperdepop van Albert Heijn zeer aanraden!

Succes

Hoi,

Ze heeft een maand geleden last gehad van spruw, dit is nu helemaal over dus dit kan het niet zijn.
Maar ze kunnen hier idd heel veel last van hebben.

Begin ook maar eerst met een groentehapje zoals iedereen me aanraad.
En zal ook eens kijk voor dat boek bij AH.
Bedankt voor de tip

Liefs Corine

Ik hbe het ook Opperdepop. maar ik heb het al een tijdje niet meer gezien bij de AH. Er zijn overigens ook nog andere kookboeken voor baby’s. Kijk maar eens op bol.com. Dat is een makkelijke manier van boeken zoeken

Groetjes,

Michèle

Dion is nu 3,5 maand maar ik begin nog niet met groente/fruit hapjes ivm grotere kans op allergie. Als Dion begint met het eten uit je mond te kijken of als hij 6 maand is wil ik gaan beginnen. Volgens heb CB zijn zijn darmpjes aardig aan het rommelen maar hier heeft hij gelukkig geen last van. Zij geven ook als advies eerst groente en het liefst vanaf 6 maand.
Ik deed bij Marijn vaak appel/peer even in magnetron beetje water erbij en dan prakken. Ik heb heel weinig de blender gebruikt en gelijk met kleine stukjes gegeven en dit ging gelijk goed.

@mama van Fleur
Heb je ook weleens een andere soort voeding geprobeerd ivm smaak mss vindt ze de voeding wel niet zo lekker. Heb hier geen ervaring mee maar schoot me ineens binnen.

Hoi,
ons CB raadt niet aan voor de zes maanden te beginnen met groente/fruit. Maar ik weet dat sommigen het met vier maanden geven. Drie en half lijkt me wel wat vroeg.
Wat ik me ook afvroeg is of je niet teveel tijd laat tussen je laatste en eerste fles? Van 21 uur tot 7 uur?! We zijn nu met ons dochtertje, vijf maanden, bezig haar laatste fles wat te vervroegen en haar ochtendfles wat te verlaten. Ze zat tot vorige week op 23 uur en 7.30. Op de leeftijd van jouw kindje gaven we haar nog om 7 de fles. Maar goed, ik weet t ook niet. Als ze het er verder goed op doet.

Als vuistregel kun je stellen 150 ml per kilo lichaamsgewicht. Dat is maximaal.
Ik heb vorige week gebeld omdat m’n dochtertje minder dronk door verkoudheid. Minimaal is voor haar 500ml, maximaal 915. Nu zit ze meestal op 750ml.
Je moet trouwens ook niet verwachten dat ze alles opdrinkt. Genoeg is genoeg. 40 van 180 laten staan, valt wel mee. Mijn dochtertje laat nu ook wel eens 120 staan van 210. Drinkt ze de keer erna wel weer beter. Hoeveel voedingen geef je per dag?

Groetjes Desiree

Ik wilde nog even zeggen dat Seth toen nog bv kreeg, en dat kolfde ik dan voor hem af.
Hij kreeg nog maar flesjes van 120 cc toen hij die leeftijd had, en wij hebben nooit flessen gegeven van meer dan 180 ml +6 scheppen.

Je hoeft niet bang te zijn dat ze te weinig krijgt, want als ze honger heeft zal ze wel drinken. Het enige waar je op moet letten is dat ze wel voldoende over de hele dag krijgt.
Liefs, Anne

[img]http://lb2f.lilypie.com/2boYp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” />