Met eten smijten

Hallo allemaal,

al enige tijd heb ik het probleem dat Djayden na een paar happen eten met het eten cq zijn hele bord gaat gooien.
zonder gekheid:het eten vliegt hier in het rond,met zijn toetje hetzelfde,een paar happen vervolgens de lepel erine n zwaaien maar met die hap!!!
met als gevolg dat de hele kamer onder het eten zit,vla zit overal.
Nou pak ik hem dan zijn bord af en probeer hem te helpen met eten maar meestal wil hij dat niet.
ook als hij drinken heeft neemt hij het in zijn mond en spuugt het overal heen,koekej oid net zo,ook een paar happen en spuug de rest maar leker uit
heeft iemand een oplossing voor dit toch wel vieze probleempje of herkent iemand dit?
alles is welkom

gr diana

Zodra hij dreigt te gaan gooien, bord afpakken en klaar ermee. Dan maar niks eten. Ook niet proberen of hij alsnog wil eten of dat jij hem zijn eten geeft. Niet doen! Hij probeert je tot wanhoop te drijven en dat lukt hem aardig.

Laat hem merken wie de baas is en dat er met jou niet te sollen is.

Er wordt niet met eten en drinken gespeeld of gegooid. Zodra je hem elke keer alles afpakt of zelfs niks meer geeft (ik zou bijv. met onmiddellijke ingang stoppen met het geven van koekjes tot hij weer normaal doet met zijn eten en drinken. Die sanctie kan hij vast in zijn zak steken) heeft-ie snel genoeg door dat hij maar beter normaal kan doen in plaats van zich zo belachelijk te gedragen.

Klinkt heel hard, maar het is wel de enige manier die werkt.

Groetekes, Sje

Hoi Diana,

Zeer frustrerend, Jony deed dat ook met beker smijten tot dat de beker keer open sprong toen was voor mij de maat vol.
Ik heb haar op een stoeltje gezet in de gang als ze ook maar 1x het eten op de grond liet vallen uit haar mond of met de lepel heel hard ging smijten. Na 3x zitten op het stoeltje was het over ze gooit niet meer smijt niet meer eet netjes als een dametje.

Groetjes Cora

quote:
Zodra hij dreigt te gaan gooien, bord afpakken en klaar ermee. Dan maar niks eten. Ook niet proberen of hij alsnog wil eten of dat jij hem zijn eten geeft.

Totaal helemaal mee eens!! Anna heeft soms ook van die kuuren, als ze gaat smeren met het eten, is het klaar! Ook als ze niet wil eten is het na drie keer proberen ook klaar. Dan maar geen eten. Kunnen ze best tegen en ze worden er echt niet minder van. Bij Anna is het soms een paar keer volhouden, maar dan is het ook afgeleerd!

Succes!