Met een rietje drinken

Toen ik de laatste keer bij het consultatiebureau was, vonden ze het maar gek dat Danique nog steeds uit een tuitbeker dronk en nog niet uit een rietje of zelf gewoon uit de beker… (?) Nou, volgens mij is dat helemaal niet zo gek, ik denk dat er nog heel veel kindjes van bijna 11 maanden zijn die nog uit een tuitje drinken, toch?

Maar okey, ik dacht laat ik het dan maar eens proberen. Een gewone beker ging niet, dan gaat er nog teveel naast en ze gaat alleen maar bellenblazen in het drinken. Ze snapt het gewoon niet! Nu had ik van de week een drinkbeker met zo’n ingebouwd rietje gekocht bij de kruidvat, en daar ging het eigenlijk gelijk goed mee. Er gaat nog wel eens wat naast, maar ze drinkt er best goed uit. Nu mijn vraag… Waar drinken jullie kindjes uit?

Dat stomme cb (grmbl) maakt me helemaal onzeker, heb ik Danique te lang uit de tuit laten drinken? Ook in verband met haar tandjes en zo…

Nora drinkt meestal uit een tuitbekertje, zonder ventiel of wat ook. Uit een gewone beker soms een paar slokjes, maar dat laat ik haar nog niet zelf doen, wordt gegarandeerd dweilen! Met een rietje kan ze ook, maar dat doen we eigenlijk alleen als we op stap zijn met haar. Vindt ze overigens wel heel leuk.

Geheel volgens het advies van het CB in krijgt Nora voor het slapen gaan nog lekker een fles met 100 cc warme melk…

Zou me niet te druk maken over het CB. Als het nu goed gaat met die volgende bekers rustig in gaan voeren. Bij Nora op de creche krijgen de grotere kinderen van een jara of 2 ook uit een tuitbeker hoor. Helemaal geen ramp lijkt mij!

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Dylano wordt over 6 dagen een jaar ne drinkt nog steeds uit een fles
Lukt niets anders hahahaha
Komt allemaal vanzelf, moet trouwens zeggen dat ons cb daar niet eens naar vraagt

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Dani drinkt zijn melk gewoon uit de fles. Het drinken tussendoor (water of diksap) krijgt hij wisselend in tuitbeker of rietjesbeker. Dit gaat prima. Ik heb een tuitbeker met antilek. Op KDV geven ze hem ook weleens tuitbeker zonder antilek, maar dat is gegarandeerd een nat truitje, haha. Nu doen ze er vaak yoghurt in, dat lekt minder.
Gewone beker oefen ik weleens met hem, maar dan hou ik zelf de beker vast. En dat gaat goed. Als hij zelf de beker vasthoudt gaat hij zeker op zijn kop. En dat is voor een keer natuurlijk wel leuk, maar moet ook een beetje praktisch blijven

Gewoon is wat proberen en lukt het niet…je kan ze niet dwingen…komt vanzelf!

Kimo drinkt ook nog steeds uit een tuitbeker hoor (zonder antilek), maar hij kan ook uit een gewone beker drinken. Dat wordt echter regelmatig geklieder, dus dat doen we maar een paar keer per dag. Voor de grotere hoeveelheden krijgt hij dus gewoon een tuit.

Zo’n rietjesbeker hebben wij ook, maar die gebruik ik alleen als we op stap. Is zo lekker antilek en kun je alvast met limo erin in je tas stoppen.

groet
Gwen

Lilypie Tweede Ticker
Lilypie In verwachting Ticker

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is het drinken met een rietje een andere techniek dan drinken met een speen? Zou dus beter zijn voor de mond motoriek (het rietje dus).

Ons CB zal daar ook niet naar vragen, net als bij Michelle. Erik drinkt zowel uit de tuit- als uit de rietjesbeker. Een gewone beker wordt mee geoefend, maar gaat nog niet denderend. Hij zuigt de vloeistof op, net als bij de tuit- en rietjesbeker en daardoor verslikt 'ie zich natuurlijk en wordt het een hoop geklieder en geproest. Gewoon blijven oefenen en het komt vanzelf dan. Niet teveel van het CB aantrekken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

waah… hier drinkt meneer nog lekker uit de tuitbeker… hij krijgt geen druppel uit de Nüby rietjes beker… (moet eerlijk zeggen dat ik die ook niet makkelijk vind hoor… )

Ik ga straks toch weer is met rietje proberen, zie de bui al weer helemaal hangen hahahaha
Maar voor ik die rietjesbeker aanschaf probeer ik het wel eerst met gewone rietjes

Liefs Michelle

@Michelle: dat is dus het gekke. Hier lukt de rietjesbeker wél, maar een gewoon rietje níet. Geen idee waar dat aan ligt, maar als het Dylano niet lukt uit een gewoon rietje zegt dat dus niet alles wat mij betreft.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Okey, aan de reacties te merken is het helemaal niet gek dat Danique nog uit een tuitje drinkt… Dat mens van het cb zat me aan te kijken alsof er bananen uit mijn oren groeiden. Af en toe kan ik ze daar wel wat doen.

Laat mijn meisje lekker uit het tuitje en het rietje drinken en af en toe zal ik de beker wel aanbieden. Merk het vanzelf als ze het idee door krijgt.

Hoi hoi,

nee hoor, helemaal niet raar dat ze nog uit een tuitbeker drinkt, ik ken kinderen die 2 zijn en er zelfs nog uit drinken. Maak je vooral niet druk!

Waar ik me wel over verbaas is dat er nu dus blijkbaar wordt gezegd dat drinken met een rietje goed is voor de mond motoriek, terwijl bij onze oudste 6 jaar geleden werd afgeraden ze te lang met een rietje te laten drinken, want het zou slecht zijn voor het leren praten!!! Ik weet het niet meer hoor… doe lekker waar je zin in hebt en waar jij je goed bij voelt zou ik zeggen hahaha!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Bij ons op het CB is er nog nooit gevraagd waar Tim uit drinkt, dus ik zou me er niet druk om maken. Toen Tim 7 maanden was zijn we met de tuitbeker begonnen. Een paar weken later dronk hij alles uit de tuitbeker en hebben we de speenbeker weggedaan. Na zijn 1e verjaardag zijn we met de rietjesbeker begonnen en dat ging meteen goed. Sinds die tijd drinkt hij dus alles uit de rietjesbeker of hij krijgt een pakje drinken. Is ook erg makkelijk als je er gewoon een pakjeshouder omheen doet.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Nou heb een rietjesbeker gekocht, Hij vind hem machtig mooi en leuk, en er geloof ik wel 1 jawel dames 1 hele slok uitgekregen hahahahaha, morgen nieuwe poging, zet nu zijn rietjesbeker met drinken op tafel en laat hem een uur aanmodderen en dan toch maar ff de fles erbij, hij moet tenslotte wel drinken

Maaruhh mijn ventje ging vandaag vanuit zit zo staan zonder iets vast te pakken

Liefs Michelle

Top Michelle! Én drinken uit iets anders dan een speen én ineens gaan staan. Goed van Dylano!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat knap Michelle dat Dylano uit zich zelf is gaan staan!!! Nog even en hij gaat zijn eerste stapjes zetten. Stond hij al wel los als hij bijvoorbeeld van tafel naar de bank wil? Dani deed dit gister voor het eerst. De tafel en de bank stonden te ver uit elkaar om zichzelf met zijn handjes aan de bank en tafel vast te houden. Dus hij zet zijn voetjes goed (je zag hem echt proberen zo stabiel mogelijk te staan) gaat los staan en buigt rustig naar de bank. Zo’n schattig gezicht.

bij ons vragen ze dat wel…
ik moet ruben dus ook leren om uit tuit/rietjes en gewone beker te laten drinken…
dus als ik dit allemaal zo lees kan ik dus ook het best beginnen met tuit?
en welk merk is het handigst daarvoor?

groetjes!!

karin

HIj stond echt gewoon midden in de keuken wist niet wat ik zag
De stap tussen de tafel en de bank zet hij ook al een paar dagen. Dus ben benieuwd of hij het gaat redden voor zijn verjaardag
Ik heb eigenlijk zelf pas gegokt op 1 november.
maar heb er verschillende op zijn site staan met 6, 7 en 8 oktober

Liefs Michelle

Hier op het cb is het zo: op zes maand (!!!) uit gewone beker leren drinken en dus geen tuitbeker… Hier zijn ze dus helemaal op hun hoofd gevallen. Noa is intussen 7 maand en heeft nog geen beker van dichtbij gezien hoor. Ik denk er nog niet aan, want ik wéét gewoon dat ze er niet klaar voor is. Voorlopig hier gewoon spenenfles, wat het cb ook zegt.

Ja, ik kan haast niet wachten op die ikke doen fase… Yentha zit er nog steeds in. Heel tof bij het boterhammen smeren vooral. Het komt er steeds op neer dat ze hem naar mij schuift en dan zegt: jij doen, ik kan ni. Maar toch steeds eerst een heel drama maken dat ze het zelf wil doen…