Met drinkbeker/fles gooien!

Onze zoon van 14 maanden heeft de vervelende “gewoonte” om met zijn drinkbekers/flessen te gooien (op de grond, overal natuurlijk weer melk/sap), zo irritant! Ik zeg constant “neeeeee” en laat hem merken dat ik boos ben, maar dat lijkt geen enkele zin te hebben. Zijn er mama’s die ook zulke kindjes hebben? Zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost? Ik word er zo langzaamaan helemaal moedeloos van…

Help!

Is hier ook zo. Ik denk dat dat wel een beetje bij de leeftijd hoort en dat je er weinig aan kan doen. Gaat vanzelf weer over. Ze vinden het gewoon interessant om te doen. Wat voor geluid maakt dat als ik dat op de grond gooi etc etc. Even volhouden dus! En ach, een doekje erover en klaar toch?

mama1980

Neeltje doet dit ook, niet alleen met haar beker maar met alles! Heeel irritant want je blijft bukken, opruimen, etc. Ik zeg net als jij duidelijk “Nee!” en pak dan even af waar ze mee gooide ( hoop dat ze daar wat van leert) en hoop maar dat deze fase snel over is. Minke had dit ook rond deze leftijd, ik weet dus al dat het wel weer over gaat .
groetjes

Hier ook zo eentje die echt overal mee gooit. Ik heb ook geen idee wat je er tegen kunt doen. Zal idd wel een fase zijn die ook weer overgaat.

Hier was het ook steeds feest met alles op de grond gooien. fles, bestek, blokjes… Toen ik het echt zat was raapte ik het met 1x gooien nog van de grond en daarna liet ik wat er op de grond lag gewoon liggen. Het is toen vanzelf overgegaan.

Succes

Lilypie Second Birthday tickers

Hier ook een gooier. Wordt wel minder zo langzamerhand. Als hij geen eten meer hoeft gaat zijn bord ook richting grond. Dus goed opletten en vangen en natuurlijk zeggen dat het niet mag. En ik laat het ook na 1 keer opgepakt te hebben liggen.

Hier ook hoor,
deed het met vanalles, leuk toch, lekker veel lawaai maken en mama maar lopen of boos worden… Als ie onder het spelen met dingen gooide dan pakte ik hem in de hand en zei ‘kom, dat gaat we even weer oppakken’, als ie gericht op mensen gooit (lijkt gelukkig weer voorbij) dan moest ie op z’n 'stout’stoel zitten.
En nu gooit ie hoofdzakelijk nog met z’n drinkbeker als ie in de kinderstoel zit (als hij gewoon rondloopt dan staat z’n beker meestal op de salontafel en daar zet hij hem ook wel terug of zet hem op de grond waar hij aan het spelen is).
Als ie vanuit de kinderstoel gooit dan zeg ik ‘niet gooien jasper, dat mag niet’ en zet zelf de beker op tafel. Meestal gaat ie dan meteen z’n handjes uitstrekken naar de beker ‘die, die’ “nee, zeg ik dan, jij hebt de beker weg op de grond gegooid” Ik hou wel even vol, want anders gaat ie er gewoon een spelletje van maken, hij steeds gooien en ik steeds pakken…dacht het niet!
Ik haal gewoon m’n schouders op, of zet de beker weg, dan niet… en dan kletsen we weer vrolijk verder, meestal werkt het beter om er maar wat laconiek overheen te kletsen dan te laten merken dat je boos bent.

Denk ook dat het echt een fase is en pas bij z’n leeftijd. Niet moedeloos van worden, het is gewoon zo. Hoe minder jij reageert hoe minder interessant die kleine het gaat vinden. Lekker kletsen, afleiden en genieten van dat kleine dondersteentje, gaat echt wel weer over!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

quote:
Dus goed opletten en vangen en natuurlijk zeggen dat het niet mag.

Ik lees gewoon even mee en moest echt lachen om deze opmerking. Zo droog: goed opletten en vangen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

inderdaad hier ook een gooier ik negeer het gewoon, zal wel een fase zijn die vanzelf weer overgaat

Lilypie Second Birthday tickers

Damian deed dit ook heel veel. Bij ons was het enige wat hielp inderdaad negeren. Hoe meer wij ervan zeiden hoe meer hij het deed. En toen wij gingen negeren was het binnen 2 dagen over.