Met de pot mee eten

Hallo Dames!

Jim is nu 1 jaar en ik wil proberen hem met de pot mee te laten eten.
Nu heb ik dat al geprobeerd maar hij neemt dan 5 happen en bedenkt dan dat het toch niet lekker is.
Bij mijn moeder eet hij altijd met de pot mee,maar dat is gewoon aardappels,groente en vlees.
Ik ben meer van het roerbakken en dat soort dingentjes…

Nu even duidelijk mijn vraag hahahahah

Moet ik zn eten nog een beetje pureren of moet ik gewoon doorzetten en blijven proberen?

Ik hoor graag van jullie!!

Groetjes

Mama van Jim

[img]http://lb1f.lilypie.com/DA9wp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Aangezien hij al 1 is zou ik niet meer gaan pureren. Als hij z’n eten gewoon zo eet dan gebruikt hij zijn mondspieren beter en dat heeft hij nodig om te leren praten. Als je wilt dat hij met de pot mee gaat eten dan zou ik dat gewoon doorzetten. En dan gewoon kijken wat hij eet. Eet hij niet, geen probleem van maken en ook niets anders aanbieden. Vooral niet boos worden want dan heeft hij zo in de gaten dat hij je kan pakken met niet eten. Bied wel gewoon z’n toetje aan ook al heeft hij niets gegeten. Waarschijnlijk is hij er dan zo aan gewend.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Je kan zijn eten in wat kleinere stukjes snijden, maar pureren is echt niet nodig. Tim heeft nooit potjes gehad, maar altijd vers. En ik heb alleen toen hij nog jong was en we net begonnen met groente gepureerd en ben al vrij snel op prakken over gegaan.

Gewoon met jullie mee laten eten en blijven doorzetten. Hij zal misschien even aan de smaak moeten wennen. Maar op den duur zal hij het vanzelf gaan eten. Idd geen vervanging aanbieden of boos worden. Want daar bereik je niks mee.

Succes!

Groetjes,
Sandra

Bedankt voor de snelle reacties!
Jim krijgt vanavond lekker roerbakgroente met zalm, ik ben benieuwd…
Dacht al wel dat het een kwestie van wennen zou zijn.

Bedankt!!

Groetjes

Mama van Jim

[img]http://lb1f.lilypie.com/DA9wp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Ik denk dat het niet alleen te maken heeft met het verschil in kookkunsten tussen jou en je moeder. Hij is rond het jaar en dan doen ze zo ongeveer allemaal moeilijk met eten, omdat ze weten dat ze door moeilijk te doen met eten met mama kunnen sollen. Ze weten als ze niet of heel slecht eten dat mama nog weleens wil zwichten en een lekker boterhammetje wil smeren onder het motto “ja maar hij moet toch iets eten”.

Niet intrappen. Gewoon eten aan blijven bieden waarvan je weet dat-ie het zou moeten lusten. Eet-ie niet, dan eet-ie maar niet. Als etenstijd voorbij is, bord weghalen en klaar ermee. Op naar de volgende maaltijd.

Klinkt heel hard, maar dat is wel de manier om te laten merken dat er niet met je te sollen is.

Groetekes, Sje

Hoi,
Het grappige is dat Neeltje juist beter eet als ze met de pot mee-eet ipv andersom. Minke had ook wat jouw kindje nu heeft, en het was echt een kwestie van wennen want ze at steeds beter en nu eet ze bijna alles, zelfs olijven vindt ze lekker. Zoals al gezegd gewoon elke dag aanbieden en niet te veel aternatieven. Ik geef wel altijd wat extra yoghurt als ze weinig eten, omdat ik het naar vind als ze 's nachts honger hebben. Maar ik geef geen andere eten of brood. Verder vind ik het wel normaal dat je kindje niet alees lust hoor, want ik heb zelf ook dingen die ik niet lekker vindt en dat hebben onze kindjes natuurlijk ook
groetjes