Nou ik dacht vandaag…weet je wat het wordt toch eens tijd dat Dani met de pot gaat mee eten. Hij lust alles eigenlijk dus zou geen probleem moeten zijn. Ik had hem van de week al een hapje spruitjesstampot gegeven, maar dat moest hij echt niet. Vandaag aten we andijviestampot…Nou meneer weigerde het om te eten. Bij elke hap moest hij kokhalsen en spuugde hij het weer uit. Sommige kleine hapjes bleven erin, maar was dus echt geen succes. Toen dacht ik " en nu…potje warmen of gewoon toetje en klaar". Heb het laatste gedaan.
Ik denk zelf niet dat dit komt om mij uit te proberen (al deed hij met het brood ook al wat moeilijker, maar is er wel in gegaan toen hij het zelf mocht eten). Denk dus dat hij het echt niet lekker vindt.
Wat zal ik doen: gewoon stug volhouden en hem vaker met de pot laten mee eten en als hij het niet lust pech? Potjes mengen met eigen eten of gewoon potjes doen en met de pot mee eten nog even uitstellen?
Ik ben overigens niet van plan om hem elke maaltijd mee te laten eten, aangezien wij ook wel eens dingen eten die hij niet mag nog.