Ons dochtertje van bijna 3 (september) is sinds kort nogal op ontdekkingsreis, hartstikke leuk voor haar, ze geniet zichtbaar maar mama is als de dood als ze (weer) uit het zicht is van de tuin !! Ze bleef altijd netjes bij me, speelde daar waar ik ze zag of hoorde, nu loopt ze graag met andere kindjes mee zodra ze die ziet. Ze wilt ook graag met de poes aan de wandel … doet ze graag! Wij kunnen onze tuin nog niet afsluiten wegens verbouwing dus zit ik me te bedenken of het niet verstandig is om zo’n naamplaatje/polsbandje met naam etc. te bestellen. Een stukje extra veiligheid inbouwen of heeft dit geen zin?
Uiteraard hou ik ze zoveel mogelijk in de gaten maar ze zijn snel en zorgeloos … probeer ik haar duidelijk te maken dat ze in de buurt moet blijven dus wel met het buurjongetje mag praten maar niet verder weg mag lopen zonder mama. Wel dit heeft nog geen effect. Ik moet erbij zeggen dat onze buurt rustig is en ik aan het eind van een doodlopende weg woon met daarnaast een weiland en een nieuw te bouwen woonwijk. Het is dus erg landelijk gelegen en heerlijk om lekker rond te struinen. Maar goed er kunnen ook mensen lopen met verkeerde bedoelingen … daarom denk ik snel; o jee waar is ze.