Met de camper op vakantie, hoe lang in de maxicosi

Hoi,

Wij gaan binnen kort met de camper op vakantie, we willen graag richting Kroatie.
Nu vraag ik mij af of er al iemand ervaring heeft om met je kleintje op vakantie te gaan en hoe lang jullie achter elkaar konden rijden en hoe lang het mag. Omdat ze nog in de maxi cosi zit.

Groetjes Spruit

Hoe oud is ze? --edit-- 5 maanden lees ik net in het andere topic

Wij zijn vorig jaar naar Tsjechië op vakantie geweest,
Hylke was toen 8 maanden.

Als je gewoon de algemene regel aanhoudt: 2 uur rijden,
minimaal een kwartier rust, dan is dat geen enkel probleem.

Die pauzes kun je natuurlijk altijd wat langer maken als dat nodig is
Je bent tenslotte op vakantie

M.

Gewijzigd door - MarselenDiana op 25 Jun 2009 21:18:12

Hoi

Ze is nu 5 maand, heb ook nog een zoontje van 2 jaar en die vindt het geen probleem om langer in de auto stoel te zitten.

Ik heb namenlijk ook gehoord dat je wel 4 uur kan rijden.

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 25 Jun 2009 21:20:08

Hoe je op vakantie gaat maakt niet uit, ze mogen maximaal 2 uur in de MaxiCosi en dan moeten ze eruit voor minimaal een kwartier.

Groetekes, Sje

Hoi,

Oke bedankt voor de reacties. Is goed om te weten, het gaat namenlijk wel om haar gezondheid.

Ben wel erg benieuwd hoe het gaat. Spannend.

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 25 Jun 2009 21:33:31

spannend hoor met zo’n kleine op vakantie, erg leuk!
maar idd zoals eerder ook al gezegd gewoon om de twee uur stoppen en dan een kwartiertje eruit, dan is er geen enkel probleem. wel zorgen dat je ze een beetje laat bewegen, zodat de bloedsomloopt goed blijft stromen.

veel succes en laat maar weten hoe t is gegaan, ben ook erg benieuwd!

liefs,
Rinske

Hoi hoi

Wij zijn pas terug ook op route geweest en zijn best lang onderweg geweest. Femke heeft wel wat langer dan 2u in de Cosy gelegen, maar opzich maakt dat voor een enkel keertje niet zo veel uit.
Als wij stopten voor pauze (ja zelf wil je ook wel een keer je benen strekken), namen we haar zonder Cosy mee en legden we haar op zo’n bankje (zo’n zithoekje van een wegrestaurant). Vond ze prachtig en 't was nog lekker ook om even 't lijf in een andere houding te hebben.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Tip: neem een kleed oid mee dat als ze er dat kwartiertje uit gaat dat je ze dan effe plat op het gras kan leggen oid… of wipstoeltje plat… Want het is voornamelijk het ruggetje dat dan ontlast moet worden.

misschien krom beschreven… maar bedoel ze zit beetje dubbel in maxi cosi en als je ze dan tijdens dat kwartiertje rust alleen maar op je arm heb… zit ze nog beetje dubbel met rug.

Geniet ervan… enne… laat weten hoe het is gegaan hé! Altijd spannend / leuk met die kleintjes…

Hoi,

Nou we gaan volgende week weg. Ik kan een maxi cosi lenen van een vriendin, deze is net wat nieuwer en de verkleiner die er in zit is wat beter, zo ligt ze er wat meer in In die van mij zit ze meer. Leek me beter voor haar.

Nou jullie horen wel hoe het gegaan is.

Groetjes Carolien

Gewijzigd door - spruit op 03 Jul 2009 21:29:44

een prettige vakantie

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie