Wij zijn hier destijds begonnen met het oefenbestek van Kruidvat (vooral de lepel is ideaal door de bocht die er in zit). Geen idee meer hoe oud Julian toen was. Nu eet hij met het plastic bestek van Ikea (is groot maar hij vindt het wel prettig geloof ik, vorkjes zijn ten minste ook scherp). Echt netjes eten lukt hem nog niet hoor. Maar ja, welke man kan dat nu wel??? Bij ons aan tafel kun je precies zien waar de mannen hebben gezeten ![]()
Julian eet dan weer met zijn handjes, dan weer met zijn vorkje of lepeltje. We laten hem lekker klungelen, ook met zijn avondeten.
Ik denk dat het per kind verschilt hoe snel ze aan bestek toe zijn en hoe snel ze het onder de knie hebben. Julian kon een paar weken geleden zijn toetje nog niet zelf eten maar vorige week had hij het opeens door. Dan denk je bij jezelf: wat word je al groot!!!
Pas had hij een bakje appelmoes en begon dit heel netjes met de lepel op te eten. Op een gegeven moment verdween zijn handje in het bakje en ging hij er in zitten kneden en knijpen. Ik vroeg hem wat hij deed, kreeg ik als antwoord: ‘kleien!’ Ja ja, die kleintjes zitten vol fantasie haha, ook als het over eten gaat
. De avond daarop aan tafel zei hij: ‘korko kleien, meren’. Dat vond ik iets minder, want dat betekende: worteltjes kleien en dan lekker smeren! Het blad van zijn kinderstoel was binnen no time van wit veranderd in oranje…