Met bestek eten

Dylano eet het brood met zijn handjes en verder mag ik hem momenteel weer redelijk voeren. Maar er zijn ook dagen dat hij het zelf wil doen en ik gebruik voor het warm eten gewoon de vork van zijn kinderbestek, Als ik het opschep gaat het meestal wel goed (beter als met een lepel) al valt het er soms wel af Maar het gaat steeds beter.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

vanavon hier ook eens geprobeerd om Joey zelf met een lepel te laten scheppen. Het viel me nog niet eens tegen eigenlijk. Hij weet dat die lepel in zijn bord moet en daarna naar zijn mond, maar echt veel voedsel krijg hij nog niet opgeschept. Bij het uitschieten kan de rijst overigens wel ver vliegen Komende week het brood maar eens roberen te prikken??? Ben benieuwd.

Eva kan eigenlijk al wel goed eten met lepel en vork. We zijn begonnen met haar aan te laten modderen. In het begin kiepte ze de lepel om en viel alles eraf en dat gebeurt heus ook nog weleens hoor. Ze neemt soms een volle lepel, maar soms zit er ook bijna niets op. Toch vind ik dat ze het goed doet. Wij voeren haar ondertussen ook wel wat, anders wordt alles koud. Eva gebruikt kinderbestek en dat is niet te scherp. Ze eet haar brood ook met een vorkje, met de handjes wil ze opeens niet meer. Wat ze ook erg stoer vindt: eten met grote mensen bestek! Lepels en vorken. Een vork geef ik niet, maar daarstraks wilde ze haar yoghurt per sé met een grote lepel eten en dat ging perfect! Ze schept er zo haar bakje mee leeg. Gewoon proberen zou ik zeggen en dan gaat je zoontje vanzelf de techniek onder de knie krijgen hoor. En vooral geduld hebben en hem laten knoeien!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik zie de rijst al helemaal vliegen

Liefs Michelle

geukkig vloog de rijst richting papa en bleef mama buiten schot!

Geweldig!!

Liefs Michelle

Hoi,

Hier aten de kinderen met 1 jaar al zelf.
Gewoon met een gebaksvorkje (nu nog trouwens)
Bij pasta wordt er met een lepeltje gegeten.

Ik merk alleen bij de oudste, als die wat moe is dan heeft ze niet veel zin om zelf te eten. Dan moet ik haar dus wat helpen.
Onze kinderen hebben nooit met de handen gegeten, gelijk geleerd dat het met vork moet.
En het was in het begin vaak wel een geklieder, nu gelukkig niet meer.
Op mijn werk is iemand en die maakt kleine kinderschortjes en die gaan bij het eten aan, mocht er eens geknoeit worden dan is het daar op en niet op de kleren.

Groetjes Lisan.

Wij zijn hier destijds begonnen met het oefenbestek van Kruidvat (vooral de lepel is ideaal door de bocht die er in zit). Geen idee meer hoe oud Julian toen was. Nu eet hij met het plastic bestek van Ikea (is groot maar hij vindt het wel prettig geloof ik, vorkjes zijn ten minste ook scherp). Echt netjes eten lukt hem nog niet hoor. Maar ja, welke man kan dat nu wel??? Bij ons aan tafel kun je precies zien waar de mannen hebben gezeten

Julian eet dan weer met zijn handjes, dan weer met zijn vorkje of lepeltje. We laten hem lekker klungelen, ook met zijn avondeten.

Ik denk dat het per kind verschilt hoe snel ze aan bestek toe zijn en hoe snel ze het onder de knie hebben. Julian kon een paar weken geleden zijn toetje nog niet zelf eten maar vorige week had hij het opeens door. Dan denk je bij jezelf: wat word je al groot!!!

Pas had hij een bakje appelmoes en begon dit heel netjes met de lepel op te eten. Op een gegeven moment verdween zijn handje in het bakje en ging hij er in zitten kneden en knijpen. Ik vroeg hem wat hij deed, kreeg ik als antwoord: ‘kleien!’ Ja ja, die kleintjes zitten vol fantasie haha, ook als het over eten gaat . De avond daarop aan tafel zei hij: ‘korko kleien, meren’. Dat vond ik iets minder, want dat betekende: worteltjes kleien en dan lekker smeren! Het blad van zijn kinderstoel was binnen no time van wit veranderd in oranje…

Hoi

sorry voor de late reactie maar mijn computer deed raar, dus had niet de mogelijkheid om te reagernen.
Wat knap dat jullie kindjes dat allemaal al kunnen, ik geloof dat ik nu ook heel hard met Tom ga oefenen.

liefs woezel

haha
Rico doet het goed met een gebaksvorkje,
heeft 2 boterhammen met een vorkje gegeten, en binnen 15 min had hij het op dus ben toch blij met het advies van het gebaksvorkje.
de laatste paar stukjes wilde hij graag met zijn hand doen,
maar toen ik zei dat hij gewoon met zijn vorkje moest eten en zn andere handje even weghield, gingen de laatste stukjes ook goed op.
nu de lepel nog, maar goed het hoeft niet allemaal in 1x goed te gaan,
hij zal vast over 'n jaar wel met een lepel eten

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Gewoon blijven oefenen inderdaad!
Gister had Seth ineens door oe hij met de lepel moest eten.
We aten tjap tjoy, sowieso vond ik het al heel wat dat hij het lustte, maar ok

Wij schepte het op de lepel, en Seth pakte hm, deed hem naar zijn mond en hapte, en in zijn mond draaide hij de lepel om. Zo heeft hij zijn hele bord leeggegeten.
Dus het komt vanzelf goed!

Liefs, Anne

Wij dekte de tafel met mes, vork en lepel toen ze rond de 14 maanden was. Daar kan ze nu redelijk mee eten, soms word er naar een tijdje toch overgestapt op de handen en dat vind ik ook prima, wij proberen zelf het goede voorbeeld te geven en ze lijkt nu te volgen, wij hebben ijzeren kinderbestek! op haar maat met diertjes erop! heel leuk

Komt indd allemaal vanzelf.

Enne Woezel gewoon d tijd ervoor nemen. Dylano vind het momenteel weer goed dat hi j gevoerd word dus dat doen we gewoon, hij is toch al zo gauw groot.

Jullie zijn graag allemaal snel nieuwe dingen terwijk ik dat allemaal al een keer meegemaakt heb en ik juist zoiets heb van komt wel blijf nog maar even klein

Liefs Michelle

idd michelle,
je kunt niet alles tegelijk gaan oefenen, dat wordt ze te frustrerend natuurlijk, en zeker als het niet meteen lukt,
kijk DAAR gaan nou peuter nachtmerries over
dus heb zoiets van; doe alles op mijn gemakje,
en als rico er nog geen zin in heeft hoeft ie het ook niet te doen,
als ik merk bij dingen: hee dat vind hij interesant dan blijf ik idd oefenen, maar als ie telkens de vork weg zou duwen met eten ja dan niet toch? dan zijn ze er blijkbaar nog niet aan toe

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

helemaal mee eens Inge

Liefs Michelle