Misschien raar idee, maar als hij smorgens zijn fruit weigerd omdat hij nog vol zit en savonds niet genoeg heeft aan zijn groente, waarom geef je dan niet het fruit als toetje?
Daarbij jouwn zoontje is net iets jonger dan de mijne
en de mijne wou tot vorige week meer dan een week lang niets eten wat van een lepel kwam. Wou alleen maar flesv, water en sap, alles wat vloeibaar is dus. Kan ook tandjes of een periode zijn.
7 maanden is :
2 x flesvoeding, waarvan 1x pap en 1x met brood.
fruithap & groentehap & evt toetje
sapjes, koekje ed tussendoor
In welke volgorde het komt en hoeveel tijd ertussen zit maakt volgens mij niet zoveel uit, als het grootste deel maar naar binnen is aan de eind van de dag…
Pap zou ik zelf niet weghalen als het niet nodig is, dat eet hij toch goed?
In brood, pap, liga’s, vlees etc… zit ijzer en andere voedingsstoffen die ze nodig hebben na 6 maanden, aangezien het voorraadje ijzer dat met de geboorte is meegegeven dan op is.
even Schemas wisselen voor ideen ![]()
~ 7.00: 200 opvolgmelk + 5 el bambix uit een kommetje
~ 12.00: 200 opvolgmelk uit tuitbeker + halve boterham met boter
~ 17.30: Groentehap
< 19.00: Danoontje of 100 ml opvolgmelk als toetje
over de ochtend 200 ml sap en over de middag 200 ml sap
de ene keer sochtends en dan andere keer in de loop van de middag zijn fruithapje,
Tussendoor ergens zijn koekje geef meestal als hij jengelt van zijn tandjes kan hij lekker kauwen.
Dmitry wil absoluut niet altijd smorgens nog wat eten tussendoor, ligt soms dan ook lekker te slapen en dan is het alweer lunch tijd. Dan smiddags en een keer een dag overslaan is ook niet zo erg, het moet niet te lang duren natuurlijk. Maar als hij zijn mond stijf op elkaar houdt en zijn hoofd weg trekt dan krijg jij er niets in ^^, dan kun je het jezelf heel moeilijk maken of denken morgen is er weer een dag.
Het is ook gewoon zo warm buiten en daar hebben ze ook heel erg last van. Dan komen in deze periode ook nog eens de tandjes door ookal merk je daar niet altijd wat van. Dmitry jengelde nooit echt, kauwt wel overal op, maar wou dus niet eten. Toen zei mijn moeder van geef hem dan een keer van die tabletjes voor zijn tandjes van VSM, om te kijken of dat helpt. Een kwartier later kon ik weer als vanouds zijn fruithapje naar binnen gieten en ondertussen heb ik al een puntje van een tandje door
ik heb ook het idee dat ze in deze periode een ‘beetje’ eigenwijzer beginnen te worden… oefenen met het eten weigeren voor als ze straks in de peuterpubertijd zijn ![]()
ow zie nu pas dat je nog op 3 flessen zit, zou zelf proberen die laatste te laten vallen dan heeft hij wat meer ruimte voor ander eten. Tenzij hij hem nodig heeft natuurlijk dan moet je hem gewoon houden ![]()