Meric lust helemaal niks rond 10 a 11 uur

in mijn vorige topic gaf ik aan dat Meric zijn fruithapje niet wilde. nu heb ik op aanraden brood geintroduceerd (kme-vrij). maar ook dit gaat er niet in!

of hij lust het gewoon niet, maar dat lijkt me sterk, of hij zit nog propvol van de pap van 7.30 uur!

zijn schema ziet er als volgt uit:

7.30 uur pap uit bord
12.30 fles 200cc
15.00 uur liga/rijstewafel/lange vinger met diksap 20cc
17.00 uur groentehapje
18.30 uur fles 200cc

heeft iemand enig idee hoe het komt dat hij rond 10 en 11 uur niets wilt eten? en hoe ik het dan verder moet doen…ik kom er gewoon niet meer uit. en ook diksap drinkt hij zo weinig…en van een groentehapje zit hij de laatste tijden niet vol! 200gram vind hij weinig en ik weet niet wat ik er nog bij kan geven, heel slecht hoor laatste heb ik dus liga met water gegeven als aanvulling…toetje kan nog niet vanwege kme allergie…heb wel eens alpro soya yoghurt geprobeerd maar hij vond het bah…zo moeilijk als ze allergien hebben en niet veel mogen maar er moet toch een manier zijn om die fruit en brood er wel in te krijgen?

Lilypie First Birthday tickers

Kan goed dat-ie zodanig genoeg aan die pap van 7.30 heeft dat-ie om 10-11 uur nog geen trek heeft in iets nieuws.

Hoe groot is dat bord pap?

Groetekes, Sje

200cc water met 7 scheppen friso allergy care en 6 scheppen bambix fijne granen

dat idee had ik al maar als ik er minder scheppen bambix in doe dan wordt het geen pap en het is opvolgmelk dus dan moet ik altijd een extra schep doen. dus bij 180, 7 scheppen bij 210, 8 scheppen…etc.

Komen we weer op het punt dat babies geen pap nodig hebben. Zeker niet in de ochtend. Gewoon een adviesje, probeer hem eens gewoon melk te geven s ochtend, kijk of hij dan wel zijn fruit/brood wil. Hier schema als volgt:

7.30 - fles 200cc
10.00- fruit 150/200 gram
12.30- 1 boterham + klein flesje 120/4
16.00/16.30 - groente 200 gram + half toetje
19.00/19.30- fles 200 cc

tussendoor water/diksap en soms een liga/soepstengel opzo.

Ik zou zeggen, probeer het eens. Misschien is die pap idd gewoon te zwaar voor hem. Ze hebben het echt niet nodig! En de vitamines ed uit fruit daarentegen wel

mama1980

ja maar hoe kom ik dan van die fles af? zijn spraakontwikkeling dan? als pap echt niet hoeft waarmee moet ik zijn fles dan straks vervangen?

damian heeft het nu ook vanmorgen was het ontbijt om 5 uur en pas om half 1 weer brood krijg er echt niks meer in tussen die tijd hooguit 4 hapjes fruit

Misschien raar idee, maar als hij smorgens zijn fruit weigerd omdat hij nog vol zit en savonds niet genoeg heeft aan zijn groente, waarom geef je dan niet het fruit als toetje?

Daarbij jouwn zoontje is net iets jonger dan de mijne en de mijne wou tot vorige week meer dan een week lang niets eten wat van een lepel kwam. Wou alleen maar flesv, water en sap, alles wat vloeibaar is dus. Kan ook tandjes of een periode zijn.

7 maanden is :
2 x flesvoeding, waarvan 1x pap en 1x met brood.
fruithap & groentehap & evt toetje
sapjes, koekje ed tussendoor

In welke volgorde het komt en hoeveel tijd ertussen zit maakt volgens mij niet zoveel uit, als het grootste deel maar naar binnen is aan de eind van de dag…

Pap zou ik zelf niet weghalen als het niet nodig is, dat eet hij toch goed?
In brood, pap, liga’s, vlees etc… zit ijzer en andere voedingsstoffen die ze nodig hebben na 6 maanden, aangezien het voorraadje ijzer dat met de geboorte is meegegeven dan op is.

even Schemas wisselen voor ideen
~ 7.00: 200 opvolgmelk + 5 el bambix uit een kommetje
~ 12.00: 200 opvolgmelk uit tuitbeker + halve boterham met boter
~ 17.30: Groentehap
< 19.00: Danoontje of 100 ml opvolgmelk als toetje

over de ochtend 200 ml sap en over de middag 200 ml sap
de ene keer sochtends en dan andere keer in de loop van de middag zijn fruithapje,
Tussendoor ergens zijn koekje geef meestal als hij jengelt van zijn tandjes kan hij lekker kauwen.

Dmitry wil absoluut niet altijd smorgens nog wat eten tussendoor, ligt soms dan ook lekker te slapen en dan is het alweer lunch tijd. Dan smiddags en een keer een dag overslaan is ook niet zo erg, het moet niet te lang duren natuurlijk. Maar als hij zijn mond stijf op elkaar houdt en zijn hoofd weg trekt dan krijg jij er niets in ^^, dan kun je het jezelf heel moeilijk maken of denken morgen is er weer een dag.

Het is ook gewoon zo warm buiten en daar hebben ze ook heel erg last van. Dan komen in deze periode ook nog eens de tandjes door ookal merk je daar niet altijd wat van. Dmitry jengelde nooit echt, kauwt wel overal op, maar wou dus niet eten. Toen zei mijn moeder van geef hem dan een keer van die tabletjes voor zijn tandjes van VSM, om te kijken of dat helpt. Een kwartier later kon ik weer als vanouds zijn fruithapje naar binnen gieten en ondertussen heb ik al een puntje van een tandje door ik heb ook het idee dat ze in deze periode een ‘beetje’ eigenwijzer beginnen te worden… oefenen met het eten weigeren voor als ze straks in de peuterpubertijd zijn

ow zie nu pas dat je nog op 3 flessen zit, zou zelf proberen die laatste te laten vallen dan heeft hij wat meer ruimte voor ander eten. Tenzij hij hem nodig heeft natuurlijk dan moet je hem gewoon houden

Lilypie Premature Baby tickers

Babies hebben geen pap nodig in de ochtend? Wanneer wil je dit dan geven? Bij ons op het cb adviseerden ze juist om 's-ochtends pap te geven en niet 's-avonds omdat die fles er toch een keer af moet.
Je zou kunnen proberen om een paar dagen 's-ochtends alleen maar melk te geven ipv pap en dan rond 10 - 11 uur fruit. Of gewoon doorgaan zoals je het nu doet, maar het middagtussendoortje vervangen door fruit. Volgens mij weet je dan gelijk of hij het lekker vindt, aangezien hij zijn andere tussendoortje wel eet. Ik zou rond een uur of 10 wel wat te drinken aanbieden, maar waarschijnlijk doe je dat ook wel.

Groetjes Natasja

even mijn tikker aangepast en zie dat ik een rekenfout had in mijn hoofd
ze zijn precies even oud, zie ik nu (A)

[img]http://lpmf.lilypie.com/Wgg8p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Premature Baby tickers” />

Ik zou proberen om iets minder pap te geven. Misschien werkt dat. Ik geef zelf een flesje van 210 met 7 schepjes en 4 schepjes pap gewoon uit de fles. Meestal laat ze 30 ml staan. Maar om 10 uur eet ze wel 200 gr fruit op. Ik denk niet dat je je er druk om moet maken als je geen pap uit een bordje geeft dat je zoontje niet goed gaat praten. Ik geef fruit van een lepel. Ze eet een boterham om 12 uur en een koekje om 15 uur en nog een keer groente om 17 uur. Ik denk dat ze dan wel genoeg oefening hebben voor hun spraakontwikkeling. En mischien kun je over een tijdje wel weer de hoeveelheid verhogen en dan weer met een lepeltje geven.

Babies hebben geen pap nodig in de ochtend? Wanneer wil je dit dan geven? Bij ons op het cb adviseerden ze juist om 's-ochtends pap te geven en niet 's-avonds omdat die fles er toch een keer af moet.

nou, gewoon niet! Babies hebben zowieso geen pap nodig. niet in de avond en niet in de ochtend. Ik heb het al in meerdere topics aangegeven, maar nederland is hierin het enige land van europa. Ik wooon zelf aan de grens met Belgie en probeer van beide landen wat mee te pikken waarvan ik denk dat het goed is. Pap zorgt ervoor dat je kindje wat langer verzadigd is. Bij extreem hongerige babies kan dit dus bijv. helpen de nacht door te komen. In belgie zijn ze echter van mening dat in pap alleen maar extra calorien zitten die een baby eigenlijk helemaal niet nodig heeft. Alle voedingsstoffen haalt hij uit opvolgmelk en overige bijvoeding.
En ja, alle flessen moeten er een keer af. Uiteindelijk gaan we naar een voeding zoals wij zelf eten. Wat eet je zelf s ochtends?

mama1980

en oh ja, de spraakontwikkeling. Je geeft toch fruit en groente? En ik neem aan dat hij af en toe een koekje/korstje of iets dergelijks eet? Dat is voldoende hoor. In belgie krijgt geen een baby pap en die mensen kunnen ook allemaal gewoon praten, al is het dan vlaams
met een lepeltje laten spelen en uit een gewone beker laten drinken ipv antilek of tuit is ook goed trouwens

mama1980

quote:
Wat eet je zelf s ochtends?

mama1980

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/MYjNp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Euhhh, pap?! Ik eet ook wel eens een bord pap. Ook eet ik brood of muesli of fruit of drinkontbijt of crackers of beschuit. In ieder geval niet elke dag hetzelfde. Mijn dochter krijgt de ene keer brood voor het ontbijt en dan weer eens een bord pap. Tegenwoordig geef ik haar ook wel eens een beschuitje. Maar dat zou ik met een kindje van 7 maanden nog niet zo snel doen En dat de meningen over pap in Nederland en de rest van Europa verdeeld zijn wist ik niet… Zolang het cb nog niet zegt, dat ze geen pap meer mag omdat ze te dik wordt, krijgt ze het gewoon. Al wil ze het nu niet meer, brood is veel leuker.

Groetjes Natasja

nou kom ik er helemaal niet meer uit. de een zegt pap hoeft niet de ander zegt in pap zit ijzer dat hebben ze nodig oeff ik word er een beetje onzeker van hoor…

nou ik heb me voorgenomen om smorgens gewoon pap te blijven geven en dan idd wat te drinken om 11 uur en dan smiddags na de groentehap wat fruit geven of om 14.00 uur fruit geven. heb het wel eens geprobeerd om die tijd en toen ging het er wel in.

wat toetje betreft heeft Meric koemelkallergie dus kan geen toetje geven helaas. heb wel eens soya producten geprobeerd deze lust meneer niet.

wat betreft 3 flessen, hij hoeft echt niet met 8 maanden op 2 flessen te zitten. het mag wel maar het hoeft niet. dus die laatste fles houden we er gewoon in tot hij 1 jaar is en ik krijg te horen dat hij van zijn koemelkallergie af is…hopelijk. tenminste ik ga binnenkort even naar de dietiste dan bespreek ik het wel met haar hoe of wat…

iig bedankt voor de reacties ik weet eventjes voldoende…hopelijk komt het allemaal weer goed mis. dat het over gaat als hij smorgens gewoon brood gaat eten…maar dat gaat er ook nog niet in.

groetjes Selma

Het klinkt alsof je er weer helemaal tegen aan kan succes

[img]http://lb1f.lilypie.com/uX6op2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

nou niet dus. ik probeer gewoon van alles maar niks helpt. laatste optie is stoppen met pap. misschien dat hij dan wel meer kan eten. want dit schiet niet op. ik heb al vitamintjes gekocht en die ga ik dan elke dag geven en dan ipv pap gewoon flesvoeding…hopen dat er dan fruit en brood in kan. dat vind ik toch wel even belangrijker dan die pap.

iemand voor of tegen? hihi in de zin van zijn jullie het een beetje eens met mijn besluit?

en die vitamines, er staat op de verpakking 4 tabletten per dag (davitamon d-vitame) moet ik nou echt 4 tabletten per dag geven? bij elke voeding ofzo iemand een idee?

Wat vervelend zeg, dat het niet lukt. Ik begrijp uit je verhaal dat je hem vanmiddag fruit hebt gegeven en hij dat ook niet wilde… Eet hij normaal gesproken zijn middagtussendoortje wel? Dan kan het zijn dat hij het echt niet lust. Welk soort fruit geef je hem en is het vers of uit een potje? Misschien moet je eens een ander soort proberen en dit een paar dagen aanhouden. Kindjes moeten vaak ook wennen aan een nieuwe smaak. Ik kreeg op het KDV de tip een beetje Liga in Merels groente te verkruimelen, omdat zij dat eerst ook niet wilde. Dit heb ik geprobeerd en daarna weer afgebouwd totdat ze het zo at.

Je zou ook een tijdje geen pap kunnen geven, maar ik zou niet te veel veranderingen ineens doorvoeren. Gewoon per keer bekijken en dan een aantal dagen achtereen hetzelfde doen. Ik heb trouwens nog in ons groeiboekje gegeven en ons is met 7 maanden het volgende advies gegeven mbt kunstvoeding: 's-ochtends 200 cc + pap, 's-middags 120 - 150 cc en de fles voor het slapen tussen 9 en 12 maanden afbouwen (dat wil niet zeggen dat het ook lukt).

Meid, laat je niet gek maken door ons hè?! Dit is een leuk forum, maar iedereen doet het op z’n eigen manier en wat het beste bij zijn/haar kind past.

Suc6 ermee!

Groetjes Natasja