Hoi,
Wij hebben ook een hond. Alleen is deze heel klein. Een kruising tussen een cairn terrier en een malthezer. Wij hebben hem opgehaald 2 weken voordat Nick geboren werd (al wisten we dat toen nog niet
) Dus bij ons scheelt het dat ze elkaar in ieder geval gewend zijn.
Tommy de hond en Nick schelen 2 maandjes met elkaar. Ook de hond is nog erg speels (hij is 18 maanden) en heeft Nick ook al meerdere malen “schoongelikt”. Niet dat ik dat echt fijn vind maar dat hou je niet tegen. Nick had in het begin precies hetzelfde. Even leuk maar daarna niet meer… Nu kan het niet vaak genoeg en gaat Nick kusjes halen bij Tommy.
Ze zal de hond ook nog vaak aan de oren, staart of haren trekken. Tommy laat alles toe, daar hebben we dan geluk mee maar we hebben Nick constant gezegd, lief zijn voor Tommy als hij weer eens aan zijn poten zat te trekken en dan ging hij Tommy aaien. Ook ziet hij nu dat wij Tommy op de rug kloppen en doet Nick dat ook na.
Ik ben vaak met Nick en Tommy tegelijk op de grond gaan spelen. De hond een speeltje en Nick tussen mijn benen. De hond rent wel en Nick had grote schik. Ook Tommy heeft vaak tegen Nick opgesprongen maar dat is een kwestie van de hond een paar keer waarschuwen. Hij is nog jong en speels. Je moet ze beide altijd in de gaten houden en langzamerhand gaat het echt wel goed hoor. Nick en Tommy zijn de beste vriendjes. Sinds Nick loopt vindt hij het geweldig om Tommy uit te laten. Dwz met tommy door de kamer lopen want buiten trekt hij te hard aan de riem. Ook als Nick beneden is na zijn slaap, weet Tommy ook weer dat het speeltijd is. Nu loopt Nick achter Tommy aan ha,ha, zo van “nu kan ik jou achterna zitten”.
Goed een labrador is natuurlijk wat groter maar ik denk dat het gauw went met elkaar hoor. Ze zullen de grootste vriendjes worden. Is zo leuk om te zien. En wij hebben dan ook nog eens een kat, vogel, konijnen en vissen!! ![]()
De hond goed waarschuwen als hij iets niet mag of te dol doet en Merel uitleggen keer op keer dat de hond lief is en speels. Begrijpen ze echt wel. Maar probeer eens samen te spelen met de hond. Dan kan ze zelf zien hoe de hond zich gedraagt… Wat ik niet zou doen is de hond uit de buurt houden. Ik denk dat dat voor beide averechts zou werken…
Succes en veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!
Groetjes Bianca