Meppen uit frustratie


#1

Hoi Allemaal,
Mijn boefje van nu 15 maanden oud mept regelmatig. Naar mij, naar zn papa, tegen datgene wat niet lukt of in de weg staat.

Vaak lees je dat je hem dan het beste even kunt neerzetten en negeren: probleem want hem neerzetten is voor hem feest want dan kan hij rondlopen. Probleem als hij dat doet tijdens luier verschonen, als ik hem dan in zn blote kont laat rondlopen is het dubbel feest. Hem dan in zijn box zetten dan ziet hij de box als een straf.
Midden op de trap naar boven of beneden kan ik natuurlijk ook weinig doen met hem negeren.
Nee zeggen maakt het interessanter en een tikje op zn vingers dan denkt hij heej leuk mama doet mee.

Mantra hetiseenfase nou sorry leuk bedacht maar wil toch eigenlijk niet gemept worden met die kracht die mn boeffie nou al heeft en wil het eigenlijk toch wel duidelijk kunnen maken dat het niet de bedoeling is dit te doen. Begrijpen gaat nog niet echt met 15 maanden maar aangezien hij wel in de tijd zit van oorzaak en gevolg ontdekken is dit wel HET moment om een consequente manier te weten.
123 oplossing meteen is er niet maar hebben jullie ideetjes hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken?