Menstruatie na borstvoeding

Hoi,

Ik heb op 3 december 2007 een prachtig zoontje gekregen. Hij is nu dus 3 maanden. Na 8 weken volledig borstvoeding te hebben gegeven ben ik over gegaan op de fles ivm diverse redenen. Nu is mijn vraag aan jullie: Wanneer kan ik ongeveer verwachten dat mijn menstruatie weer op gang komt? Ik wil namelijk de eerste menstruatie afwachten voor het plaatsen van een spiraaltje. Wie heeft hier een antwoord op of ervaring mee?

Annelies en Romano

Ik ben met de bv gestopt toen Joep 4 maanden was dat was half oktober. Ik ben toen op 6 dec. voor het eerst weer ongesteld geworden. Maar dit kan erg verschillen hoor per persoon.

Hoi,
Het verschilt te erg per persoon om er iets zinnigs over te zeggen.

Ik werd na 5 weken volledige borstvoeding weer ongesteld. En sindsdien netjes om de 4 weken en geef nog steeds borstvoeding. Balen!!!
Marjolein

Ik menstrueerde weer ik denk zo’n 6 weken na het stoppen van bv.
Maar zoals al wordt gezegd dit is voor iedereen anders.
Bij de een duurt het langer als bij de ander.
Komt vanzelf weer

groetjes Gytha

Ik heb tijdens de borstvoeding al gemenstrueerd.

Het verschilt per persoon. Is geen peil op te trekken. Gewoon afwachten tot het weer op gang komt. En ondertussen een ander voorbehoedsmiddel gebruiken voor de zekerheid.

Groetekes, Sje

Anna is geboren op 2 juli en ik werd pas in oktober weer ongesteld. Heb tot 12 weken volledig bv gegeven en daarna afgebouwd en na 14 weken helemaal geen bv meer (kunnen) gegeven.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Hoi Annelies,

ik heb borstvoeding tot en met 7 maanden gegeven, maar kreeg mijn menstruatie terug terwijl ik borstvoeding gaf :-S. Als ik het me nog herinner kreeg ik het rond de 4de maand terug

Het is voor iedere vrouw natuurlijk verschillend dus ik zou gewoon afwachten tot het weer op gang komt.

waves

Het kan dus echt wel een tijdje duren voordat je weer ongesteld wordt. Bij de een is dat al na twee maanden, bij de ander duurt het veel langer. Geen pijl om op te trekken. Het kan ook heel goed zijn dat je (als het weer eenmal is begonnen) je erg onregelmatig bent. Bij mij is dat wel zo, maar dat trekt ook weer bij. Al ben ik wel benieuwd hoe dat bij jullie is gegaan.

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.