Mensen die ook niks begrijpen

Ik heb me mateloos zitten irriteren vandaag aan bepaalde mensen.

allereerst. wij gingen boodschappen doen voor morgen. Waren we in de Aldi, roept Rico heel hard: mamaaa mamaa! broemm broem (hij wees naar een of andere auto voor kinderen) komt er een vrouwtje speciaal op mij af lopen om me even dit te melden:

“ben jij moeder? nee toch!! dat kan ik nou echt niet geloven! jij bent veel te jong om moeder te zijn!” Ik zo: nouja zeg… ik vind dat nogal onbeschoft om te zeggen.
zij weer: Oh nou ja ik vind je gewoon veel ste jong en je weet niet waar je aan begint" echt ik werd zo chagerijnig!!! nu denken jullie misschien: stel je niet aan. Maar ik kan dat gewoon niet velen. waar haalt dat mens de onbeschoftheid vandaan!!

Vervolgens… ik speel met Rico buiten, Fietst er (al een paar dagen aan de gang) een extreem verdacht persoon rondjes om ons heen (ja je leest het goed)
ik werd dus best bang. hij keek doodeng uit zijn ogen en ik ben niet snel zo bang maar verdomme ik dacht : wij moeten hier NU weg.
ondertussen dat wij naar binnen liepen (er was een meisje bij dat altijd gepest werd hier in de buur tweet je wel… dat kind was doodsbang : “wat nu?? wat nu??”)
had hij een rondje rond het veldje gefietst en komt weer om het veldje heen fietsen en kijkt ons dreigend na. nou echt ik had het niet meer.
Had mn vriend gesmst en hij zei dat ik meteen met Rico naar binnen moest gaan en daar moest blijven. Hij vond dat ik de wijk agent moest bellen, omdat die man elke keer rond dat veldje fietst heen en weer heen en weer etc etc… en mensen en de buurt in de gaten lijkt te houden .
echt hij kijkt ook heel donker en freaky uit zn ogen. bah… heb er nog rillingen van…
Enfin…
Ik dus de politie bellen. vragen naar de wijkagent, zegt die domme koe doodleuk: ja maar je moet je niet druk maken om iemand die daar toevallig een paar keer fietst?!?!?!?!
nou echt ik zo: luister goed mevrouw, uit alle respect, maar ik ben geen achterlijke debiel die het verschil niet weet tussen mensen die daar dagelijks fietsen of een of andere gestoorde maniak die rondjes rond ons gaat fietsen, dreigend kijkt, zo gauw hij iets verder is ons nog nastaart en weer terug komt etc etc.
dat lijkt mij nogal een verschil?!
zij zo: nou dan stuur ik wel even iemand die een rondje komt maken.
tja wij waren weg, dus die enge gozer die was ook weggefietst dus dat had al weinig zin meer.
Ik vind gewoon dat de Wijkagent het hier een beetje beter in de gaten moet houden. er gebeuren de laatste tijd al zoveel dingen hier die niet door de beugel kunnen. en als ik bezorgd ben om het welzijn van kinderen dan geef ik dat ook aan aan de politie.
Volgens nog wat mensen en kinderen die daar waren, fietst die man heeel erg vaak daar en lijkt kinderen in de gaten te houden, en vooral meisjes, en jonge vrouwen.
nou ik weet niet maar ik voel me gewoon niet veilig op deze manier…
Ik zei dus ook tegen die politiemedewerker: luister ik zal 1 ding zeggen, als mijn kind of mij of andere kinderen hier iets overkomt hou ik jullie verantwoordelijk, omdat jullie het blijkbaar te druk hebben met op je luie reet zitten en onterechte bekeuringen uit te delen! Fijne avond nog!
en hing op… Ik wind me hier echt enorm over op! Het is gewoon niet het eerste wat hier in de buurt gebeurd. constant vechtpartijen, treiterijen pesterijen, noem maar op de hele boel wordt hier onder vervuild met glas en andere (&@(#$(&#@$ rotzooi! jeetje ik ben hier even zo klaar mee!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Inge zo’n vrouw moet je niet eens te woord staan

Enne de politie doet nu eenmaal niets voor er daadwerkelijk wat gebeurt, die ervaring heb ik al.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Je zus wat een brataal wijf zeg. Jou even vertellen dat je te jong bent en dat je er maar beter niet aan had moeten beginnen. Had ze bij mij niet moeten doen dan had ik haar helemaal voor 5 centen gegeven.

En de politie heb je ook geen ruk aan. Kleine tip, als het lukt probeer een foto van die man te maken met je mobiel. Misschien dat de politie hem toch al kent enne zo niet en geb behoef het, maar er mocht toch iets gebeuren hebben ze een duidelijke omschrijving. Zo heb ik er een keer een pedo bij een school weg weten te houden. Die kwam mij vragen, voor het ministerie van justitie waar ik toen werkte, waar de dichtstbijzijnde kleuterschool was. Ja hoe bedoel je zo geef je jezelf weg. Maar goed, als jij denkt dat die man niet spoort dan zal dat denk ik ook wel want zoiets voel je aan. Enne gewoon elke keer als je hem ziet bellen, desnoods bel je als je in het parkje zit, knap als ie iets doet als je de politie aan de lijn hebt.

Groetjes,

Michèle

nou ik kon dr niet slaan michele ze was al 65+er
alhoewel ik echt de neiging had.

foto nemen lukt nooit zonder dat hij het ziet, hij kijkt constant echt ook al draait hij de hoek om (die zou zo tegen een paal aanfietsen)
maar het punt voor mij is nu dus, dat ik het enger vind om buiten te spelen met Rico, omdat het steeds vaker voorkomt.
het liefste ga ik hier gewoon helemaal weg

Hoi inge, wat een super brutaal mens zeg! Waar haalt ze het lef vandaan om dat tegen jouw te zeggen. Zou zelf ook met stomheid geslagen zijn hoor, zou echt zoiets hebben van OOOOOOOOO, en grote ogen.

Wat betreft de politie, raar hoor. Denk dat je er goed aan hebt gedaan om te zeggen dat als er wat gebeurt met de kinderen je hun verantwoordelijk stelt. Hebben ze (hopelijk) iets om na te denken. Sluit me wel aan bij de tip van michèle, als het lukt foto maken.

Gr Patries

Oh nee slaan niet dan geef ik morgan het verkeerde voorbeeld, ik fik der woorderlijk wel af. Weet je ik had laatst ook een bejaarde dame die mij zo jong vond (en bedankt ik ben 30) waarop ik zei en u dan hoe oud waren vrouwen van uw generatie gemiddeld toen ze de eerste kregen. Meestal zijn ze wel stil dan want dat was gemiddeld tussen de 18 en de 22 jaar als het niet jonger was.

Ik zou toch elke keer weer bellen inge, ook al denk je dat ze je zat worden, das namelijk ook de bedoeling dat ze wat gaan doen om van je telefoontjes af te zijn. En kijk of je andere ook zo ver krijgt dat ze bellen.

Groetjes,

Michèle

Zo…luchtte dat op?
Je had moeten zeggen “En ik vind u te oud om nog een eigen mening te hebben” Das net zo’n stomme opmerking als die ouwe doos zelf maakte. Jou leeftijd zegt toch niet of je een goede moeder ben ja of nee.
Sjeezus, die ouwe fosielen van tegenwoordig

En dat van die enge vent is inderdaad creepy, ik zou de politie plat blijven bellen. Of de armen ineen slaan met andere moeders die daar met hun kindje zitten. Wie weet kan een iemand dan toch een foto maken

You go girl

XxX Mamsje Didi

@Michele: nou ik was eigenlijk zo van stomheid geslagen dat ik gewoon amper een woord kon uitbrengen behalve dan dat ik het hondsbrutaal vond wat ze deed, en toen ze zei dat ik niet wist waar ik aan begon zei ik (dat had ik nog niet verteld zag ik) dat ik oud genoeg ben om te weten wat wel en niet goed is voor mn kind.
belachelijk dat ik mezelf ging verdedigen, maar ik wist op dat moment echt even niets beters. was te onverwacht.
enne ooh ik dacht al! omdat je zei voor 5 cent meegegeven, hier bedoelen ze dan vaak wat anders
en ik moet wel eerlijk bekennen dat ik r wel een tik kon verkopen, maar idd zoiets doe je niet waar je kind bij is en ze was er te oud voor, arme ziel. ahhaha.

nou ik maak net toch weer wat mee meiden
het gaat lekker met mij vandaag!!

Wij waren al de hele dag de afstandsbediening kwijt.
konden hem nergens vinden.
en ik zit serieus net 5 minuten geleden te denken: ik was de lade aan het opruimen…ik zal hem toch niet in de prullenbak hebben gegooit?
dus ik de prullenbak onderzoeken (gadver leek wel een zwerver hahaha)
en ja hoor daar lag hij onder de etens resten…
zucht…

Inge, ik heb echt zo jouw verhaal gelezen! Echt eerst die fossiel (hahaha, erg grappig omschreven Mamsje!) in de Aldi. Zei ze dat zomaar uit de lucht vallend? Ik zou echt laaaaaaiend worden. Echt waar. Dan kan het me niks schelen dat Eef erbij is. Ik zal nooit (oudere) mensen uit mezelf brutaal behandelen, maar deze opmerking gaat echt te ver. Waar bemoeit ze zich mee? En zo belachelijk jong ben je niet! En wat dan nog? Ik word zelf echt al kwaad als ik aan jou denk. Akelige fossiel! Ik liep een keer op een pad, dat een fietspad bleek te zijn. Maar het had dezelfde kleur als de stoep, wist ik veel. Komt er ook zo’n akelig oud mens aan, zo met haar paraplu omhoog en roept ze: ‘Dametje, je mag hier niet lopen!’ Ik draai me om en zeg, heel cool: ‘Waar bemoei jij je mee ouwe tang!’ Ja, als ze me ‘dametje’ gaan noemen en met paraplu’s gaan zwaaien…daar kan ik dus niet tegen! Ga wat doen! GRRR.

Ik was laatst ook zo kwaad in mezelf. Eva rende over het winkelplein, recht op een bruine hoop af. Dus ik riep: ‘Eva! Oppassen! Daar ligt poep van een hond!’ Ik kon haar er nog net vandaan houden. Toen zag ik dat het geen poep was, maar een chocomuffin die was platgetrapt. Tja. Een moeder met kind had alles gezien. Toen zei die dochter: ‘Mama, kijk uit. Daar ligt poep van een hond zei die mevrouw!’ Zegt dat mens héél spottend: ‘Nee schat, dat is een muffin. Hoe ZIJ dáárbij komt!’ M.a.w. hoe kon ik, randdebiel, van 20 meter afstand nou niet het verschil zien tussen een stapel poep en een stapel muffin! Ik zei toen tegen mijn vriend, duidelijk hoorbaar, wat ik van die mens vond. Zooo irri dat soort mensen!

En dan die freak bij jullie. Lijkt me ook doodeng! Maar aan de politie heb je inderdaad niets. In onze oude buurt trokken ze vaak bomen om, of plasten cafégasten tegen auto’s ofzo, maar de agenten gingen gewoon zelf een pilsje pakken in die kroeg. Wat nou, geklaag van bewoners? Is toch niet belangrijk? Nee, je moet eerst vermoord worden of aangerand…dan komen ze pas in actie. De politie is je beste vriend. DUH. Blijf ze bellen en hou die freak in de gaten meid. Je bent goed bezig, waren er maar meer zoals jij! Ga anders zelf bij de politie, dan zag het er in Helmond in elk geval schoon en veilig uit!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ik denk dat ik net zo in shock ben als de rest. Waar bemoeide dat oude mens zich mee? Als ik niet beter zou weten zou ik haast denken dat je het verzint, zo ongelooflijk vind ik het. En nee, we wisten geen van allen waar we aan begonnen toen we een eerste kindje kregen, maar maakt je dat een slechte moeder? Je weet toch pas wat het is als je een kind hebt? Go girl, je weet zelf wel beter hè?!

En brrr…een engerd in je buurt. Je hebt het enige gedaan wat je kon doen, iets anders kan ik ook niet verzinnen. Ik heb met je te doen, straks durf je met dat mooie weer helemaal niet meer naar buiten. Blijven bellen met die stoere dienders hoor, ahum, wie weet worden ze je gezeik dan zo zat dat ze uit hun luie stoel komen om eens even te komen kijken.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Rainbow: Nouja! wat zei jij toen tegen die vrouw? echt slaat nergens op, af en toe die aso’s!! ik wordt er gewoon simpel van!

@Mriek: Rijco was erbij, en die kwam meteen vragen waar the hell dat op sloeg. toen liep ze gauw door.
Hij keek mij aan met grote ogen van: dit is toch ongelofelijk??
idd het is ongelofelijk, ik voelde me echt aangevallen en nog steeds trouwens.
wordt ik meteen weer zo onzeker. belachelijk he

Jemig he wat een onmens pfff vroeger was het heel normaal om jong te trouwen en kids te krijgen maar nu de dag word dat als raar gezien of vragen ze aso of het wel gepland was pffff

Ik ga al jaren niet meer alleen naar het park of met een vriendin of met mijn man want het is hier al vaker gebeurd dat een vrouw midden op de dag word gegrepen
nu hebben ze het hele park omgebouwd tot een open plek met nieuwe speeltoestellen dus zou het veiliger moeten zijn helaas hangen er nu wel veel van dei drugs gebruikende jongeren rond …laatst ook gingen we erheen wou de kleine van de glijbaan maar dat kon niet omdat die lui er drank overheen hadden gegooid nou mijn man was echt pissed en stuurde de jongens met ferme toon weg en als hij ze nog eens zou zien zou hij ze persoonlijk naar de politie brengen wegens vernieling en vervuiling want dr lagen nogal wat gebroken bierflesjes…
met staart tussen de benen dropen ze weg maar glijden zat er niet meer in helaas

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

dat heb ik nou ook altijd, achteraf bedenken wat ik had kunnen of moeten zeggen maar op het moment dat het moet komt er niks, mijn man daarintegen is onwijs snle met reageren en weet atijd precies wat hij moet zeggen

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Oh wat een kreng, dat oudje. Waar moeien mensen hun toch mee?! En zelfs als ze dat denkt, hoeft ze lang niet hardop te zeggen! Ik zou zelf ook met m’n mond vol tanden staan als er zoiets gebeurd, zoals Sann al zei weet ik pas achteraf wat te zeggen. Haha ik word er zelf al ambetant van om er nog maar aan te denken… Kan je je voorstellen…

En die engerd in het park, ik krijg er al de kriebels van! 'k Begrijp maar al te goed hoe het is om je niet veilig te voelen wanneer je met je kindje rondloopt. En idd voor de politie moet eerst de boel ontploffen voor ze in actie schieten om dan te kunnen zeggen, oh de boel is ontploft. Pff, maar als een foto van de man maken niet lukt, probeer dan eens een beschrijving van hem te noteren, gestalte, haarkleur, model en kleur van zijn fiets e.d. waar zag je hem, wanneer enzo. Als er dan iets is heb je onmiddelijk iets om voor te leggen. Laat je niet klein krijgen he meid! Bij het minste bel je de politie en probeer buren en kennisen in de buurt aan te spreken over zijn aanwezigheid.

En dat van die afstandsbediening in de vuilnisbak, haha dat is iets wat mij met gemak zou kunnen overkomen Kan je jezelf wel tegen het hoofd slaan

Liefs
Tanja

Inge, niet onzeker worden van dit soort mensen. Het is haar probleem dat ze zo verbitterd en zuur is om onbekende mensen te gaan veroordelen. Het is naar om er mee geconfronteerd te worden, maar het heeft niets met jou te maken. Hoe zou dat kunnen, ze kent je niet eens!

En geloof me, we komen langzaam op een leeftijd dat het fijn wordt om er jonger uit te zien! (zegt mevrouw die er jaren lang van heeft gebaald dat iedereen haar altijd jonger schat en tijdens haar zwangerschap dacht dat iedereen zou denken dat ze een ongewenst zwangere tienermoeder was… )

Wat betreft die enge man, ik kan me voorstellen dat dat je helemaal niet lekker zit. Het lijkt me heel naar om je niet prettig te voelen in je eigen buurt. Misschien is het een idee om (naast het bellen van de politie) eens op hem af te stappen als er meer volwassenen in de buurt zijn. Vraag hem waarom hij zo doet en steeds rondjes om het plein fietst. Zeg hem dat jullie het vervelend vinden. Misschien blijkt hij verstandelijk niet helemaal in orde of weet ik veel. Zelfs als hij boos wordt, heb je de volgende keer een verhaal voor de politie dat misschien meer indruk maakt. Wel zorgen dat je dan NIET de enige volwassene bent, of misschien Rijco erop af sturen. In elk geval neem je hem dan een stuk macht uit handen, door zelf het voortouw te nemen.

En de afstandsbediening in de prullenbak, hahaha! Ik heb hem wel eens in de koelkast terug gevonden, heeft ook wel even geduurd voordat ie weer terecht was. Zo zie je maar dat je nog steeds een beetje van slag was door de rare dag.

Vandaag nieuwe dag nieuwe kansen!

liefs

Pff… er is al zoveel over gezegd, dat ik me er alleen maar bij kan aansluiten!!
Wat een dom wijf!

Enne… wat betreft die man… Daar zou ik ook voor uitkijken inderdaad.
Liefs, Anne