Meningsverschil met papa

oke dan neem ik hem de volgende keer op dat moment als het nodig is apart,zonder dat de kleine het merkt,want achteraf duurt me te lang hahah en waarom genezen als het het kan voorkomen haha.ik ben dr ook wel eens tuusen gesprongen maar zag al gelijk dat zzonlief dr misbruik van maakte en papa dat ook niet prettig vond wat logish is natuurlijk maar ik kon het op dat moment niet meer aanzien.

ik heb hem wel vaker gezegd negeer hem nou maar je ziet dat hij daar onwijs moeite mee heeft en kan absoluut niet tegen zo’n driftbui, moet zeggen dat ik eerder ook altijd toegaf om dr vanaf te zijn maar heb inmiddels van wat mensen op een site (je weet vast wel welke haha)geleerd dat negeren de beste oplossing is en dat klopt

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Zo lang ze inderdaad geen gevaar voor zichzelf vormen gewoon negeren inderdaad. Morgan had gister ook een drift bui. Heb alleen ingegrepen toen ze in mijn bovenbeen begon te bijten heb ik der in de hoek gezet zonder wat te zeggen en ze begreep hem dondersgoed

Groetjes,

Michèle

Echt op de grond heeft Dylano “nog” niet gelegen die begint te smijten met zijn speelgoed gr , dan is hij bij echt aan het verkeerde adres

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Oh hier is het smijten, dweilen, gillen, krijsen, schreeuwen, bijten, slaan, knijpen. De hele mik mak

Groetjes,

Michèle

o nou hier wel hoor nou ga je gang maar als jij daar wilt liggen veel plezier hahaha

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Zal hier vast nog wel komen ben ik bang al moet ik zeggen dat Dylano in pricipe heel rustig is van karakter. heeft hij niet van mij

Liefs Michelle

Ha ha ha wees blij michelle, wees blij

Groetjes,

Michèle

ooh hier gebeurd het regelmatig haha, dat we dan zeggen; Inge doe is rustig, ik weer: hoezo hij gooide met eten ik pak gewoon zijn eten af.
hij zo: oh ja dat wist ik niet, ik weer: moet je ook eerst vragen wat er is.
en andersom ook wel is hahaha,
en dan kijkt rico lachend van: oke ik win!
dan denken we achteraf: shoot! hadden we anders moeten doen.
dus daar leer je weer van he

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ben ik ook Michèle
Hij lijkt in karakter heel erg op René, zal alleen wel zorgen dat hij zijn zegje durft te doen, dat heb ik René ook moeten leren, die liet over zich heen lopen heb ik hem gauw afgeleerd

Alleen kan ik het nu ook niet meer

Liefs Michelle

Wat je zegje doen of over hem heen lopen??

Groetjes,

Michèle

Over hem heen lopen

Liefs Michelle

Ha ha ha ik weet niet hoe groot ie is

Groetjes,

Michèle

1.85

Liefs Michelle

Eh ja ik weet niet hoe lang jij bent maar ik red dat niet

Groetjes,

Michèle

1.65 dus ik ook niet

Liefs Michelle

Nee laten we hem dan maar laten lopen

Groetjes,

Michèle

Ik heb juist het tegenovergestelde van Anouk. Mijn vriend is weliswaar een hele lieve, maar ook wel een softe papa. Eva is zijn alles en hij laat dan ook veel toe. Eva gaat regelmatig op de leuning van de bank staan (die is breed) en dan springt ze er van af op de bank zelf. Vind ze erg leuk. Ik niet. Ik had haar 3x gewaarschuwd. Niks luisteren, dus ik pak haar kattig op en zei: ‘So dame, jij gaat naar de gang! Mama heeft je gewaarschuwd!’ Zat ze op de gang, begon ze te huilen en ‘open’ te roepen. Heel zacht. Het was best zielig, maar ik hield de poot stijf. Kom nou! Mijn vriend wilde haar na 3 tellen al terug halen, maar ik hield hem tegen. Na een minuut kwam ze terug, totaal niet afgekoeld. Sprong ze toch weer op de leuning! Zegt mijn vriend poeslief: ‘Nee schat, niet doen. Mag niet.’ Eva ging lekker door. Tuurlijk. Zegt hij nog 10x heel lief: ‘Schat, niet doen. Er zijn andere spelletjes!’ Uiteindelijk heb IK haar weer van de bank getrokken, krijsend. Ik heb mijn vriend luid en duidelijk laten weten dat deze softe aanpak dus niet werkt bij deze diva! En dat ik het niet tof vind dat IK dan straks altijd de boze mama ben! Hij is ook, net als René, overbezorgd. Heeft ze het niet te koud, niet te warm, valt ze niet? Ik heb dat helemaal niet zo. Ik let ook goed op als we oversteken ofzo, maar je kunt ook overdrijven. Dan valt ze maar een keer op haar knietjes, ze moet ook zelf spelen.

Ik vind het heel fijn dat Eva zo’n lieve papa heeft die dol op haar is en heel veel met/voor haar doet. Maar ik ben gewoon strenger en ik moet zeggen dat ze bij mij minder huilt dan bij hem. Bij mij weet ze waar ze aan toe is, bij papa kan en mag alles zowat. Ik heb hem nog nooit boos op haar zien worden! Maar wat moet ik daar dan mee? Ik kan hem moeilijk laten doen alsof hij boos is? Maar ja, zo krijgt Eva verschillende signalen en dat maakt het voor haar niet duidelijker! HELP!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nee hij kan moeilijk net oen of hij boos is, maar hij kan wel de grenzen aangeven en dat hoeft niet op een boze manier. Kan ook met streng toespreken en dan in de gang zetten als Eva bv zo op de bank bezig is. Hij vind het duidelijk ook niet goed maar wil niet boos worden dan kan streng toespreken en in de gang zetten voldoende zijn.

René kan er ook niet tegen als Dylano huilt en grote zus ook niet zucht en mama maar opvoeden
Maar hij vind me nog steeds lief. Hij is bij mij ook niet zo vervelend als bij René omdat hij mijn grenzen kent. En dan zegt hij ook nog naar jou luistert hij wel ja duhh

Liefs Michelle

Mijn neefje aan mijn moederskant krijgt ook zo’n softe opvoeding. Mijn schoonzus heeft namelijk gelezen dat als je je je stem verheft tegen een kind dat dat wel eens problemen zou kunnen geven en dat je een kind moet toespreken en onderhandelen met hem/haar. Nou no way dat ik onderhandel met een dreumis. Maar het gevolg is dat ze maar niet snapt waarom ze hem niet onder controle heeft. Hij gooit en smijt met alles en zijn moeder maar foei zeggen en nee jim niet doen. Nou moet ik ook zeggen het is een schat van een meid maar alles gaan in slowmotion bij haar en mijn stiefbroer zegt dat ook wel eens van als je eens wat vlotter zou reageren dan schoot ie misschien wat mee op. Dus soft werkt echt niet want hij luisterd echt niet naar haar.

Groetjes,

Michèle

Precies. We hebben het er gisteravond nog over gehad en mij zei dat hij het moeilijk vindt om haar te corrigeren. Hij gaf me wel gelijk en gaat er nu meer op letten, dat we samen hetzelfde reageren zeg maar. Niet boos, maar wel duidelijk! Overigens luistert Eva meestal verbazingwekkend goed. Ze ruimt dingen keurig op als je dat vraagt en blijft meestal (!) ook ergens van af als dat moet. Maar met die bank werd ze helemaal gek, zo leuk vond ze het en ja, dan wordt ze kwaad als ze er af moet. Maar als kinderen toch al niet luisteren, moet je wel echt streng zijn ja!

Groetjes Rainbow, trotse mama