Mening van anderen

Om het maar in de termen van kabouter Lui te zeggen: Ik word daar zo moe van, van de mening van anderen… Lisa is ruim 8 maanden en “doet” nog niks… ze kan omrollen en terugrollen, maar gaat krijsen als ze op d’r buik ligt en verschrikkelijk overstrekken. Ik vind het niet erg dat ze niet op haar buik wil liggen en ws het kruipen over gaat slaan… Ze kan nog niet uit zichzelf gaan zitten en ook nog niet meer dan een minuut blijven zitten zelf… ze trekt zich nog niet op tot staan… maar ze kan wel voorwerpen uitgebreid van alle kanten bekijken en voorwerpen die ze niet wil aan de kant leggen om zo bij het voorwerp te komen wat ze wel wil… de fijne motoriek is dus prima in orde, net als de mondmotoriek… Ik maak me dus zelf geen zorgen, want ik weet dat alles vanzelf wel komt al is ze wat later… Maar ik word zo moe van de mening van anderen over dat ze al veel meer zou moeten kunnen… zucht … laat mijn baby toch lekker baby zijn!!! Het is ws de laatste en ik wil genieten van mijn knappe kleine meisje!!!

Zo, dat lucht op!!

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

o maak je aub niet druk hierom.
en laat ze maar zeggen wat ze willen het komt vanzelf.
mirte draait ook op de buik en terug maar verder niks.
heeft ook nog geen tandjes. komt vanzelf hoor. lieke was ook wat later als de rest en is ook goed gekomen.
ik maak me geen moment zorgen hierom!
en wat mirtes tandjes betreft die komen ook vanzelf volgens mij krijgt ze dalijk alles tegelijk.
lieke was ook laat met tandjes. 8,5 maand maar was wel snel klaar met haar gebit.

als ze 2 zijn zeggen de mensnen niks meer over wat ze wel en niet kunnen.
dus laat ze maar praten!

Groetjes Gytha

Hoi yavahn, niks van aantrekken hoor. Mees doet precies hetzelfde als lisa, wil niet op zijn buik, word gigantisch pissig enz enz. Heb mees nu in een loopwagentje gezet en dat vind hij geweldig. Weet dat men daar niet over te spreken is, maar vind het prima en heb er lak aan. Lekker laten l*llen allemaal, komt vanzelf wel.
Wat bakmama zegt met jorg dat ken ik ook, luna was vreselijk snel, 5mnd zitten, 7mnd kruipen, 11mnd lopen, dus dit is ook nieuw voor mij, Ieder kind heeft zijn of haat tempo.

Gr patries

hahaha. juist daarom ben ik IKKEBEN begonnen

al die adviezen en vergelijken werden we helemaal gek van…

weet nog wel van Sofie, die kon met 4 maand zelf zitten. is dat ook blijven doen tot 16/18 maanden hahaha… die was liever lui dan moe en deed helemaal niets… niet rollen niet kruipen niets

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

@ Gytha; ik vind dat ze met 2 jaar ook nog zat te zeggen hebben over wat je kind wel en niet kan. Bijvoorbeeld hoe goed een kind praat. Zegt het kind niets, enkele woordjes, heel veel losse woorden, kleine zinnen of complete volzinnen. Ik word daar ook wel eens onzeker van.

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

knettergek word je ervan en ook nog onzeker!!!
Phine is 5,5 maand en doet weinig. Ze pakt wel speeltjes en stopt ze in haar mond, rolt op haar zij en maakt lieve en soms harde geluidjes.
Voor ons een heerlijk lief en tevreden meisje, die niet zo nodig alles hoeft.
Voor anderen een luie baby…
Heel vermoeiend, dus ik snap je helemaal!!!

Niks van aantrekken en genieten van je heerlijke poppetje!

[img]http://newtickers.bump-and-beyond.com/10/1056/105642.png">

Hoi hoi,

gelukkig, er zijn meer moeders die het zo voelen, wat een opluchting… ik vind het helemaal niet erg dat ze nog niet zo veel doet en ik hou er tegenwoordig ook mijn mond niet meer over als iemand er over begint… idd ieder kind zijn eigen tempo… ik weet nog wel dat Nikki ook niet zo snel was in het begin en binnen 3 maandjes kon ze ineens alles!!! Die liep met 12,5 maand en dat vond iedereen ineens snel… ach het is toch niet goed, hoe het ook gaat… het is net als het weer, regent het, is het te nat, sneeuwt het, is het te koud, schijnt de zon, si het te warm…

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie

Zelfs als ze ouder zijn al zijn de ‘adviezen’ niet van de lucht hoor en doe je niks goed. Morgan was ook vlot en liep met 14 maanden nou ja of dat niet sneller gekund had en andere vonden het traag, maar met praten is ze gewoon gemiddeld. Nou dan moesten we maar meer stimuleren. Mensen kinderen ik doe niks anders dan praten tegen haar maar als ze 1 woordje zeggen of 20 het is nooit voldoende.

Overigens is hoe je ze kleed ook nooit goed. Ik kreeg van de week op me kop omdat ze geen wanten aan had. Ze had wel der skipak aan en daar zitten halve wantjes is, maar echte wanten wil ze niet aan want we ook doen. Maar goed deze dame begon ongevraagd Morgan der handen te warmen (morgan wilde dit overigens niet) en mij te commanderen en te vertelen dat ik een slechte moeder was. Ik heb gezegd dat als ze niet snel met de poten van mijn kind af bleef ik haar zou laten zien wat een slechte moeder ik kon zijn. Toen lier ze morgan los maar ze bleef wel staan en mopperen dus ik heb haar in niet misverstane woorden te kennen gegeven dat er nog een bushokje was en dat ze daar kon gaan staan.

Groetjes,

Michèle

Ooohhhh het is zeker ook niet alleen in Nederland zo, hier wil ook altijd iedereen zich met je bemoeien, dan zeg ik altijd; ik ben verpleegkundige en weet echt wel wat goed is voor mijn kind en wat niet, daarmee uit! hahahha

hahhah ik ga er lekker dwars tegenin altijd net zolang tot mensen niet meer weten wat ze moeten zeggen, en dat doe ik tot irriterents toe, dan laten ze het de volgende keer wel uit hun hoofd, lekker rustig…
Mijn schoonfamilie is Albanees, daar in Albanie geven ze niet alleen tips die voeren ze ook gerust ongevraagd uit, dus k moet wel hard zijn soms. Zucht maar je hebt gelijk tis echt zooo vermoeiend.
Ik denk ook maar zo, tis grappig iedereen doet het op zij manier en al die kindjes redden het wel hoor. Na ja gewoon lekker laten l…llen hoor die gekkuh!!!

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers