Wil graag even jullie mening weten over het volgende:
We waren vanvond Tim en Daan aan het uitkleden om te douchen. Tim kleed zichzelf uit en hoefde alleen zijn hemd en zijn onderbroek nog. Totdat hij zegt ik moet plassen, maar vervolgens gaat hij door met het uitdoen van zijn hemd. Dit lukte niet, want hij stond ook ontzettend te wiebelen en te springen doordat hij moest plassen. Ik zeg dus een paar keer, ga eerst maar even plasen en dan doe je daarna je hemd uit. Ondanks dat ik dit een paar keer zei wilde hij perse eerst zijn hemd uit doen. Hier ging hij dus mee door, dus ik zeg nog een keer en nu ga je eerst plassen. Normaal luisterd hij wel als ik zie dat hij moet plassen en hij wil eerst iets anders doen. Nu dus niet, dus toen heb ik de badkamerdeur dichtgedaan en had zoiets van dan zoek je het maar uit. Met als gevolg dat ik niet veel later hoorde ik heb in mijn broek geplast.
Normaal wordt ik nooit boos als hij een ongelukje heeft. We hebben hier namelijk in december een periode gehad met wel dagelijks een ongelukje. Nooit ben ik hier boos om geworden. Achteraf lijkt het er toch op dat door de feestdagen etc kwam. Want nu alweer een tijdje geen ongelukjes. Wel soms last minute, maar dan was hij nog wel op tijd.
Nu ben ik dus wel boos geworden, omdat ik al had aangegeven dat hij eerst moest plassen en dan verder moest gaan met uitkleden. Nu weet ik dat je met ongelukjes niet boos moet worden. Maar ik was boos omdat hij niet luisterde en daardoor een ongelukje had.
Nu vond mijn man dat ik niet boos had mogen worden. Dus ben even benieuwd hoe jullie met zo’n situatie omgaan. Ik heb hem wel uitgelegd waarom ik nu een beetje boos werd en ook dat we normaal niet boos worden als hij een keer in zijn broek plast etc.
Groetjes,
Sandra