Melkvoeding baby 8,5 maanden

Mijn zoontje Rens is nu 8,5 maand en wil zijn laatste melkvoeding niet meer drinken. Zijn schema is nu zo:

8.00 bv en twee boterhammen
10.00 fruit en roosvicee
12.00 twee boterhammen en bv
15.00 roosvicee en liga/soepstengel/ rijstwafel
17.00 warme hap en een schaaltej joghurt bekertje roosvicee
19.30 bekertje water

Mijn vraag is of hij zo voldoende zuivel binnenkrijgt. Hij is nu 73cm en ruim 9 kilo.
Mij lijkt het nogal vroeg om de melkvoeding van 19.30 te laten vallen maar hij wil echt niet. Water wil hij wel. Graag hoor ik jullie mening hierover

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Wat krijgt hij veel!!!

Kan me voorstellen dat hij die fles niet meer wil

Hier
’s morgens pap 210 melk +bambix
fruit 200 gram
boterham met fles melk 150 cc
halve liga + diksap
warm eten + toetje

Dit is zo vanaf 9 maanden

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Hoi michelle,

Inderdaad heb een veelvraatje hier,
Gaf hem eerst een boterham per keer zoals voorgeschreven door cb maar hier is menneer echt niet te vreden mee. Vind het zelf ook wel veel maar goed. Hij is overigens ook heel actief en zeker niet te zwaar ( wel groot) maar goed zie dat jouw zoon ook 2 keer melk en een toetje krijgt dus dan zal dat bij rens ook wel kloppen. De roosvicee drinkt hij nooit helemaal op hoor meestal zo’n 80cc, is niet zo’n drinker vandaar dat ik hem wel regelmatig drinken aan bied.

iig bedankt voor je reactie

Jeetje 4 boterhammen per dag. Sorry, maar voor zo’n leeftijd vind ik dat echt heel erg veel. Dat eet ik zelf nog niet eens op een dag. Zo rond de 9 maanden kun je de 3e flesvoeding laten vallen en een toetje geven. Dus wat dat betreft is het helemaal niet erg dat hij s’avonds niet meer wilt drinken. Gewoon lekker alleen s’ochtends en tussen de middag geven is prima.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

heyy,
4 boterhammen dat is wel erg veel 2 boterhammen is meer dan genoeg
maar wat je ook kan proberen is een bordje met pap in plaats van de fles dan krijgt hij toch zijn zuivel binnen en anders smorgens de fles te proberen en dan
nog 1 boterham der bij…
dat kan ook het is niet echt heel erg probleem maar hij moet toch wel iets van melk binnen krijgen dus probeer het smorgens en anders proberen om wat pap te geven

Sucses

Gewijzigd door - joycie91 op 09 Sep 2009 20:06:53

Ik denk dat hij op zich wel genoeg zuivel krijgt (2 keer BV en yoghurt na de warme maaltijd). Je zou inderdaad kunnen proberen om 's ochtends pap te geven?
Mijn zoontje is nu 9,5 maar heeft al een tijdje het volgende schema.

07.30 Bambix 210 + 7 scheppen
09.30 Fruit
Slapen
12.00 1,5-2 broodjes met water
14.00 fles 210 + 7 scheppen
Slapen
17.30 avondeten en soms toetje
19.30 flesje 210 + 7 scheppen
Slapen

Dus ook best een vreetzakje! Maar hij heeft het ook echt nodig. En hij is niet te zwaar! Lengte en gewicht zijn wel ruim boven gemiddeld voor 9,5 maand (79 cm en 11.195 kilo), maar wel in verhouding.

[img]http://b1.lilypie.com/2WgQp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Danique is nu net 10 maanden, en haar schema ziet er als volgt uit:
Dit schema heeft ze ook al vanaf ongeveer 8,5 à 9 maand.

Rond 09.00 uur 150/5 + bambix pap
Rond 11.00 een kiwi oid (fruit dus…)
Dan even slapen.
Rond half 1 2 broodjes, 1 met zoet en 1 met hartig beleg, met wat water
Dan om 14.00 à 14.30 weer slapen.
Rond 16.00 fles, 150/5
Rond 18.00 warm eten met toetje
Dan om 20.00 laatste fles, 150/5

Gewijzigd door - MamaDanique op 09 Sep 2009 16:03:24

Misschien een beetje suffe opmerking, maar als Rens vier boterhammen eet, dan zal ie er wel trek in hebben, dat maakt toch niet uit? Hij wordt niet gedwongen, neem ik aan… Als ie verder voldoende zuivel en vitamines binnenkrijgt, hoeft ie toch niet op dieet met zn 8,5 mnd?

Nora eet soms 1,5 boeterham per keer, soms 1 en soms maar een halve, net hoeveel trek ze heeft. Volgens mij kun je dat je kindje zelf laten bepalen.

Als ie al yoghurt toetje krijgt, hoeft de melk voor het slapen gaan niet meer. Meestal is het stoppen met 10 mnd geloof ik. Nora drinkt nog steeds 100 cc warme melk voor t slapen gaan. Dus volgens mij kun je daar best een beetje mee varieren.

Nee hoor Wil, lijkt mij gewoon prima hoor! Als hij aangeeft niet meer te willen. Als ik het zo zie krijgt hij voldoende zuivel (pap/melk/yoghurt), brood prima, 2 keer fruit en avondeten. Niets mis mee toch? voor zijn leeftijd prima schema en hij doet het er goed op toch?

[img]http://b1.lilypie.com/2WgQp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Je ggeft hem voldoende Wil maar als hij zijn warm eten en toetje niet goed eet kreeg hij bij mij als vervanging echt geen fles hoor, niet doen hij lacht zich rot om je dat je dat doet. Gewoon wat drinken eventueel en naar bed

Liefs Michelle

Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties.
Wil ik heb even een vraagje voor je. Ik las dat Bo al gewone melk en karnemelk krijgt. Wat is de reden hiervan?Rens krijgt nu nog bv maar ik wil eigenlijk over een maandje daarmee gaan stoppen. Maar nu hoorde ik dat er in de kv vanaf 10 maanden erg veel suiker zit. Dat wil ik hem dus niet geven. Nu hoor ik van meer mensen dat ze met 10 maanden overgaan op gewone melk maar op het cb zeggen ze tot een jaar opvolgmelk. Twijfel dus een beetje. Rens krijgt wel al joghurt sinds dat hij zes maanden was heeft geen kma en komt ook niet in de familie voor. Wat denk jij hiervan?

Hier sinds 10 en halve maand gewone melk en gaat goed,
je kunt wle gewoon opvolgmelk tot een jaar geven maar dan moet je nr 2 aanhouden en niet nr 3 want die zijn indd gezoet.
Ons cb geeft aan vanaf 11 maanden halfvolle melk

Liefs Michelle

Bedankt michelle,

Ga dus over een maandje gewone melk proberen. Vind het eigenlijk ook onzin om voor die paar weken hem aan de opvolgmelk te laten wennen. Maar ben nu echt wel klaar met die bv. vind het nou wel mooi geweest

Is het niet zo dat in KV meer voedingsstoffen zitten dan in gewone melk…of maakt dat niet uit?

Snap ik hoor Wil dat jullie zijn overgestapt op gewone melk. Maar ik vroeg het me even af of Dani gewoon KV moet blijven krijgen zolang hij het prima vindt of dat we ook gewone melk zouden moeten proberen. Wat dus zeg maar beter zou zijn. Vandaar de vraag.

Bedankt wil,

Ik denk dat ik nu nog even een maandje door ga met de bv en dat ik rens dan gewone melk ga geven. Rens is niet zo dol op kv en gewone melk lust hij wel. Maar om nu tot een jaar door te gaan met bv zie ik niet zitten. Ben blij dat het zo lang gelukt is maar ik vind het nu wel genoeg. Was een beetje bang dat er niet genoeg voedingstoffen in gewone melk zouden zitten. Maar dat valt dus wel mee. Hij eet trouwens zowieso toch al veel.

groetjes Ramona