Melkproductie

Sinds een paar dagen heb ik het idee dat mijn melkproductie af neemt. Ik kolf af en toe een flesje af om mezelf even te ontlasten en eerder kon ik zo 140 ml uit 1 borst halen, maar nu lukt dat niet meer. Ik dacht zelf altijd dat de melkproductie zich aan paste aan de behoefte van het kind. Jesse komt soms ook om de 2 uur als hij aan de borst gedronken heeft. Ik ben juist op het geven van 1 borst over gegaan op aanraden van de kraamhulp een paar weken terug omdat hij teveel kreeg anders. Herkennen jullie dit? En wat kan ik er aan doen. Het is trouwens wel zo dat ik alleen kolf op de momenten dat ik anders borstvoeding zou geven.

Gewijzigd door - Simmie80 op 09 Oct 2008 09:11:16

Als de produktie inderdaad af lijkt te nemen dan kun je bij de huisarts evt. om syntocinon neusspray vragen. Dat is er speciaal voor om borstvoeding of kolven dat moeizaam verloopt op gang te brengen/houden.

Die neusspray is gemaakt op basis van het hormoon wat je normaal zelf aanmaakt bij het geven van borstvoeding (oxytocine).

Groetekes, Sje

Hoi,

Waarom geef je niet gewoon weer 2 borsten?
Mijn kraamverzorgster zie dat ik een moest geven en de ander als toetje, als hij nog wilde. Nu is mijn zoon 3 maanden en drinkt nu bij elke voeding allebei de borsten leeg. Hij heeft het nodig, na 1 borst gaat hij huilen of hij komt daarna heel snel weer.

Groetjes Evelien

Ik voedde ook volgens het hoofdgerecht-toetje-principe. Net even de druk van die 2e borst af. Ook beter tegen borstontstekingen. Want die wil je niet hebben, geloof me!

Groetekes, Sje

Ik voedde, net als de voorgaande dames, ook volgens hetzelfde 2 gangen-menu Quinty dronk altijd nog iets uit de 2de borst. Wat vaker aanleggen, wil ook nog wel eens helpen om de produktie weer op gang te krijgen. Succes!

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik zou even afwachten.

Het kan best zijn dat je binnen een paar dagen weer genoeg melk hebt. Heb ik verscheidene keren gehad. Misschien ben je een beetje verkouden of vermoeid. Ik had op een gegeven moment maar 80 per borst, daarna weer 240 per 2 bprsten en nu zit ik op 140/160 per 02 borsten.
Zolang je baby tevreden is , gewoon doorgaan

die neusspray is om het toeschietreflex op te wekken. Dit helpt wel als je moeilijk een toeschieteflex hebt…maar je krijgt er niet meer melk door. Ik gebruik de spray vooral als ik kolf…

Sterkte

en idd

vaker aanleggen helpt goed

schijnt dat er bij kolven minder melk komt dan wanneer je kindje aan de borst drinkt. En idd 2 borsten geven.

Ik heb idd beide borsten nu gedaan en ook echt zoveel mogelijk laten leegdrinken. Jesse ligt nu al 3 uur tevreden in zijn bedje. 'k Zat me te bedenken, kan het ook te maken hebben met de mate van drinken. Tijdends de kraamperiode werd er door de kraamhulp echt op toegezien dat ik goed dronk. Ik had ook standaard een literfles met water naast mijn bed en na elke voeding dronk ik daaruit. Als 't ie leeg was vulde ik hem weer bij. Maar sinds ik niet meer alleen maar op bed lig, maar gewoon op ben, schiet dat er erg bij in. 's Nachts probeer ik er wel op te letten dat ik goed drink. Maar overdag zijn het gemiddeld zo’n 6 koppen thee en twee bekers melk o.i.d.

[img]http://lilypie.com/pic/081009/drNS.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/vC4Np2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

Hoi,

Fijn dat de 2 borsten drinken geholpen heeft. Ik weet niet of je productie te maken heeft met veel of weinig drinken. Volgens mij is het veel drinken voornamelijk zodat wij niet uitdrogen. Maar ik heb hetzelfde als jou hoor, in de kraamtijd erg veel gedronken, nu en stuk minder. Ik denk er gewoon niet altijd aan en heb meestal zoveel te doen.

Het kan ook zo zijn dat er een regeldag is idd. Dan moet elke keer aanleggen hoor, anders klopt het straks niet meer haha.

Ow en bv is 80% psychisch he? Zodra jij je zorgen gaat maken over minder productie, ga je ook minder produceren.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!

Groetjes Evelien

Regeldagen zitten rond de 10 dagen, 6 weken en 3 maanden.

Groetekes, Sje

als je kolft kolf je altijd minder dan als je kindje drinkt, ik heb het ook, mijn dochter drinkt vanaf de geboorte al allebij de borsten leeg, en ik heb super melke hahaha, zeggend e meeste want ze heeft geen onlasting van mijn melk.

Ik heb ook een tijdje gekolft tussen de voedingen door om een voorraadje temaken voor mijn man, zodat hij ook eens de fles kon geven. toen ging het super maar nu ik sinds 3 weken werk s avonds wil het kolven niet meer lukken, maar uit me borst drinkt ze wel, dus het wil niets zeggen over hoeveel je kolft, als je zoontje klaar is met drinken en heeft dan nog honger ja dan zou ik hem 3 dagenlang om de 2 uur geven dan komt het vanzelf weer op gang, en anders heeft hij genoeg.

Ik zelf ben de laatste voeding over gestapt op flesvoeding omdat ik savonds werk en kolven niet meer lukt, ze is toch bijna 5 maanden en met 6 maanden wil ik toch gaan afbouwen dus zo erg is het niet,

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

groetjes suzette mama van sharon