Melkproducten

Vanmorgen op het CB geweest. Ik vroeg me af hoe het nou zit met alle melkproducten op deze leeftijd (11mnd)
Julian krijgt wel eens wat optimel of Yoki of zo. Heerlijk vindt ie dat.
Maar zij zeggen dat het dus niet mag, vanwege al het eiwit ivm de nieren?

Enig idee of een kleine hoeveelheid ook al ‘kwaad’ kan?

Groetjes

hier ook best vaak optimel yoghurt. Dacht dat dat wel kon… Morgen naar CB kijken wat ze hier zeggen.
Ik wilde hem zometeen Valess geven, maar daar zit ook veel eiwit in volgens mij.
Hij heeft laatst op het kdv ook chocolade centjes gehad, weet iemand of chocola al mag? Ik heb eigenlijk nog nooit snoep gegeven…

22-12-2009 colin geboren

Volgens mij is dat meer vanwege de suikers (yoki) of aspartaan (optimel).
Met name de aspartaan is ontzettend slecht voor kinderen!

Tja… 11 maand, vollop aan de toetjes, smeerkaas, boter en plakjes kaas, en dan geen beker yogy… Ik vind dat raar, dus ik geef best wel eens een melkproduct. Ik let wel op suiker inderdaat, en zoetstoffen probeer ik echt te vermijden, maar af en toe moet dat wel kunnen hoor!
Joey heeft nooit ergens last van gehad, en Jessey tot nu toe ook niet. Jessey is ook bijna 11 maanden, en ik ga over een maand al over op gewone melk ipv nutrilon! Dat heb ik met Joey ook gedaan, en dat ging prima!

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

De hoeveelheid eiwitten schijnt nog te belastend te zijn voor de nieren. Maar ja… maakt die ene maand dan nog uit?
@mamavancolin: als jij het ook nog eens vraagt… kijken wat ze tegen jou zeggen!

ja, zal het morgen vragen. Ik herinner me van de vorige keer wel dat ze toen zeiden dat hij gewoon kwark of yoghurt mocht. dus??? Ik laat het morgen weten.

22-12-2009 colin geboren

Ik heb met 6mnd een voedingsschema gehad en daar staat ook gewoon yoghurt op hoor, dus dat mag wel.
Daarom ben ik des te meer verbaasd dat een beetje optimel (zonder vet/suiker/enz) niet mag.
Ik vraag me vooral af, wat doet dat dan met de nieren van een baby?

Misschien bedoelen ze dat alles samen gewoon nog te veel is. Dus Yoghurt, smeerkaas en dan ook nog optimel? Want inderdaad smeerkaas en een toetje geven ze al heel snel aan om te geven. Persoonlijk heb ik met toetjes gewacht tot Muriel 9 maanden was maar ben met 1 jaar wel gelijk over gegaan op gewone melk.

Bij ons zeiden ze met 9 maaanden op het cb dat 300cc aan melkproducten TOTAAL genoeg was!
Ik vond dat erg weinig… Als ze 'smorgens nog een fles van 200cc krijgen, en tussendoor nog wat melk, en een toetje, dan zitten ze daar al overheen…

Maar zoals ik al zei, optimel kun je beter niet doen!!! Lijkt allemaal zo gezond, maar die zoetstoffen zijn echt heel slecht!!

Wij zijn met 1 jaar ook overgestapt op gewone, halfvolle melk. Geen probleem.
Maar ik denk dat een keertje een beetje yogho ofzo geen kwaad kan hoor. Maar moet geen structuur worden.

nou ben geweest vandaag en hij mag idd ongeveer 300 ml melkproducten per dag. Iets meer af en toe was niet erg. Ik mag geen flesjes melk meer geven, maar bekertjes gewone melk en yoghurt. Geen vruchtenyoghurt ofzo. Ik moest sowieso helemaal van de fles af, dus niks meer uit de fles drinken. Ook diksap maar 1 bekertje nog per dag. Wordt gezellig dan!! Ik weet niet of ik me eraan ga houden, denk dat Colin voor het slapen gaan gewoon nog een klein flesje gewone melk krijgt.

22-12-2009 colin geboren

Als je lekker een flesje wilt geven, gewoon doen hoor…
Ze zijn eigenlijk nog maar zoooo klein. Wissel het gewoon af, zodat hij ook een keer uit een beker drinkt. De yoghurt bijvoorbeeld.

Julian drinkt ook al wel uit een rietjesbeker, mooi gezicht!