Melkgebitjes

steeds vaker getrokken moeten worden door een tandarts of kaakchirurg?
Er stond gisteren een heel stuk in de krant, ik heb het met gruwel gelezen. Kaakchirurgen luiden de noodklok, het zou dramatisch slecht gesteld zijn met de melkgebitten van kinderen beneden de 5 jaar. Zo slecht dat er niets anders over blijft dan het hele melkgebit te trekken. En als bewijs stonden op de tweede pagina foto’s van het gebit van een 4 jarige jongetje en een 5 jarige meisje, echt te gruwelijk om naar te kijken, volledig weggerotte kiezen, overal bruine aangetaste plekken. Ik werd er naar van! Het zou er vooral mee te maken hebben dat kindjes veel tussendoortjes te snaaien krijgen en het poetsgedrag (van ouders dan) te wensen overlaat…

Jasper vind tandenpoetsen nog steeds niet heel erg leuk, maar als hij geen zin heeft om mee te werken gaat ie hierbij echt in de houtgreep want ik vind echt dat z’n tandjes goed gepoetst moeten worden. Niet leuk natuurlijk die houtgreep, maar nu ik deze foto’s heb gezien…

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik hoorde het. Nou moet ik bekennen met schaamrood op mijn kaken dat 's morgens poetsen er wel eens inschiet. Misschien moet ik dat nu ik toch thuis ben maar wat vaker gaan doen, maar ik denk er gewoon vaak niet aan. Maar snoepen is ook hier maar beperkt, wel veel fruit dat wel, maar altijd op vaste momenten inderdaad. Morgan heeft alleen een rottige gele tandplak aanslag die ik er moeilijk afkrijg. Weet iemand daar wat voor nu we het toch over tandjes hebben. Ik poest der voortanden al extra maar ze vind het niet leuk.

Groetjes,

Michèle

Ik heb het ook gelezen en was ook echt geschokt. Wat jij zegt: poetsen hoe dan ook, want dát willen we écht niet op ons geweten hebben. Want dat is het dus, die ouders zijn daar volledig debet aan. Die kinderen kunnen er niets aan doen, maar moeten wel de pijn ondergaan van het trekken van die tanden en kiezen. Echt om je voor te schamen, als het jouw kind is. Nogmaals, zover gaat het hier never nooit komen.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ik was zo’n kind met een volledig verrot melkgebit en hoe kwam dat? Omdat ik op 3 maand oude leeftijd peniciline heb gekregen ivm een zware oorontsteking

toen mijn peutertandjes volledig doorwaren en mijn moeder poetste brokkelde er zomaar stukken af

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Dat artikel ging ook over te lakse ouders en daarover ging mijn reactie ook. En niet over situaties waaraan je als ouders ook niets kan doen, zoals bv. door medicijngebruik.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Nu ik dit hier zo lees ga ik ZEKER 2x per dag poetsen bij Noah.
Vaak doe ik dat 1x, omdat dat er savonds bij in schiet… maar ook net als Michèle moet ik met superschaamrood op mn kaken bekennen dat ik het bij Noah sochtends nog wel eens wil vergeten uit haast!

IK GA ER NU ZEKER OP LETTEN!!!

Gelukkig vind Noah het niet erg, maar super leuk om te doen… vooral als ie zelf daarna ook nog even mag poetsen!

Liefs, Melanie