Melk

Hoi allemaal,

We mogen nu de laaste fles afbouwen en ik wil in plaats daarvan een beker/flesje gewone halfvolle melk gaan geven. Mag dit al? Ik las dat er geadviseerd wordt om dit eigenlijk niet voor het slapen te doen. Weet iemand waarom en wat kan ik dan geven? Gewoon water of sap?

Groetjes Natasja

Lilypie

Normaal wordt gezegd gewone melk pas na het jaar. Ik ben ook gewoon tot die tijd opvolgmelk blijven geven. Daarna pas gewone melk.

Ik zou in elk geval niet met gewone melk beginnen vlak voor het naar bed gaan. Je weet nooit hoe een kindje erop reageert.
Ik begon met de gewone melk in de ochtendpap. Dan heb je in elk geval de ochtend om het kindje in de gaten te houden wat betreft reactie op de gewone melk.

Groetekes, Sje

Dat is wel een goeie. Daar had ik niet aan gedacht. Merel reageert tot nu nog nergens op, dus ik had er ff niet bij stil gestaan dat dat natuurlijk wel kan. Ik denk dat ik de laatste fles maar heel langzaam af ga bouwen. Ik heb nog ff de tijd

Groetjes Natasja

Lilypie

Ik heb vandaag voor het eerst dylano zijn laatste fles weggelaten en daarvoor in plaats kwark gegeven en nog een paar slokje drinken hopelijk slaapt hij door maar dan is het nog de bedoeling dat hij dat vroeger gaat krijgen natuurlijk dus eerst even kijken hoe het zo gaat en dan maar iedere keer een stukje vroeger denk ik

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Natasja wel altijd of je nou gewone of opvolgmelk geeft voor het slapen gaan goed tanden poestsen als ze die al hebben want het is een fabel dat melk gaan kwaad kan voor de tanden.

Groetjes,

Michèle

Als je maar niet poetst binnen een half uur na het drinken want dan kan het glazuur ook beschadigen.

Groetekes, Sje

Ben niet helemaal zeker, maar is het ook niet zo dat je pas na vier jaar ofzo halfvolle melk best geeft? Tot dan beter volle melk. Of was het maar tot twee jaar? In ieder geval, nog niet direct halfvolle.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb daar nog nooit iets over gehoord. Lijkt me een fabeltje. Volgens mij is volle melk of halfvolle melk een eigen keuze. Volle melk is een stuk vetter dus dat moet je al niet geven aan een kind dat ergens bovenin de groeicurves zit.

Ik heb mijn hele leven niet anders dan halfvolle melk gedronken en mijn meiden weten ook niet beter.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 11 Jul 2009 11:20:46

Ik heb ook altijd halfvolle gedronken hoor, maar heb net in het boek ‘Aan Tafel’ van K&G gelezen “Geef tot 4 jaar de voorkeur aan volle melkproducten voor de aanbreng van vetten en vitamine D. Later is halfvolle melk voor heel het gezin te verkiezen.”

Maar iedereen doet daar uiteindelijk zijn zin mee.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik heb tot 1 jaar opvolgmelk gegeven en ben daarna op advies van het CB overgegaan op halfvolle melk. Denk dat de keuze voor halfvolle of volle melk aan jezelf ligt. Ik heb een beter gevoel bij halfvolle melk, dus daarom geef ik die aan Tim.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Ik denk dat ik ook overga op halfvolle melk. Dat drink ik zelf ook en Merel zit boven aan de curve. Wel goed op de lijn, hoor. Maar ik denk dat halfvolle melk best kan.

Groetjes Natasja

Lilypie