Melk

goede morgen allemaal

ik heb een vraag hoe kan ik het nou het beste doen?
over 2 maanden stopt de fles voeding van mijn zoon en hoe moet ik dat dan verder doen kwa voeding en wat kan ik dan het beste als vervanging geven of hoe doen jullie dat dan?
kan iemand mij hier mee helpen

Het is niet zo dat je precies met een jaar ermee moet stoppen. Kinderen mogen vanaf een jaar gewone melk hebben.

Hallo,
Kinderen mogen na een jaar inderdaad wel koemelk hebben, maar je kunt ook oplosmelk nummer 3 gebruiken of alpro soja drink voor 1 tm 3 jaar. In die laatste twee zitten namelijk nog extra vitaminen oa. vitamine D en het is geheel natuurlijk, dus geen dierlijke vetten. Heb je al geoefend met drinken uit een bekertje? Bij de thuiszorg winkel heb je voor 1,50 een open drinkbeker met een omgekrulde rand. Dat drinkt in het begin wat makkelijker. Het is ook goed voor de mondmotoriek.
Jes

Over het algemeen is koemelk na het 1’ste jaar toch goed? Als ze goed en gevarieerd eten krijgen ze de vitamines toch wel binnen. En ook met kaas en yoghurt krijgen ze zuivel binnen. Dus ben je niet alleen afhankelijk van melk.

Gr Sandra

hij is bijna 17 maanden ja ik laat hem weleens uit een gewone beker melk drinken maar soms lukt dat en soms niet deze melk gaat tot 18 maanden dus daarna mag hij het dan nog wel want alleen savonds krijgt hij die melk nog maar

je mag vanaf een jaar over op gewone melk , tegenwoordig heb je ook opvolgmelk 3 ik gaf mijn jongens na een jaar gewone melk uit een fles en ik denk zeker dat ze tot een jaar of drie lekker drie flessen!! melk per dag dronken , heerlijk vonden ze dat smorgens fles pap , smiddags na het brood fles melk ,en lekker voor het naar bed gaan, ze dronken het bij mij achter elkaar op dus vond ik het niet zo een ramp (kwa tanden) gewoon een beker koude melk moesten ze niet , dus ik gaf het lekker warm in een fles , heerlijk dan hadden ze toch hun melk binnen
cb keurde het natuurlijk niet goed ,maarja lekker belangrijk!!!
ze zijn nog zo klein na een jaar , en hebben nog best behoefte aan die fles melk
(tenminste dat vond ik )

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd