Melk

hallo allemaal

Ik had een vraagje over de melk.
Ik wil zo langzamerhand overstappen naar
gewone melk, omdat hij opvolgmelk niet meer wil
drinken, maar nu heb ik een paar vraagjes hopelijk
weten jullie dat.

Welke melk kan ik het beste geven.

Moet er ook nog vitamine d doorheen of kan
ik het gewoon zo geven.

Ik hoop niet dat het rare vragen zijn
ik weet niemand op dit moment die een baby
heeft en mijn moeder van vroeger is dat allemaal
veel anders dus daarom vraag ik het hier.

groetjes katinka

Hoi Katinka.

Ik geeft Ruben nu 6 weken normale halfvollemelk, en dat gaat goed.
1 keer per dag krijgt hij dan 5 druppels vitamine AD (voor extra weerstand) Maar vitamine D druppels zijn ook voldoende.
gewoon op een lepeltje, je kan het ook door de fles doen, het is maar wat je makelijk vind.

Ik heb hem gewoon eens een flesje halfvollemelk gegevens en dat vond hij meteen lekker dus ik ben zo van het een op andere moment overgestap op gewone melk.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

hier rade ze volle melk aan,en idd de d druppel erbij geven

je kan het erdoor doen,maar je kan het ook met yoghurt geven zo deden wij altijd,op de eerste hap ga f ik het erbij

Bianca,Dylan & Kaitlyn

ooooh, ik wist niet dat dat mocht! Ik geef braaf alleen opvolgmelk. Was wel van plan om na 10 maanden op gewone melk over te gaan, en niet die rare nummer 3 melk. Had gehoord dat zoiets alleen geldklopperij was van de melkpoedermakers. Geven jullie helemaal geen opvolgmelk meer?

quote:
Geven jullie helemaal geen opvolgmelk meer?

Nee…Ruben krijgt helemaal geen opvolgmelk meer.
En ik moet zeggen dat scheel noal wat in mijn beursje

bij dylan deed ik het ook braaf tot hij 1 jaar was die opvolg melk,maar bij kaitlyn niet,maar op aanraden van cb gingen we met 8 maanden op gewone melk ivm spugen

en ze dronk het gewoon en spuugde dus ook niet meer

Bianca,Dylan & Kaitlyn

quote:
Ik hoop niet dat het rare vragen zijn ik weet niemand op dit moment die een baby heeft en mijn moeder van vroeger is dat allemaal veel anders dus daarom vraag ik het hier.

groetjes katinka

Domme vragen bestaan denk ik niet, dan beter een "domme" vraag dan maar helemaal geen vraag.

Hier werd zowel door het cb als door de huisarts gezegd, pas gewone melk te geven bij 1 jaar en dan half volle melk. Dit was wel 2 jaar geleden inmiddels, misschien dat men er nu anders over denkt want het kan nogal eens gauw veranderen. Voor voedingsadviezen kun je ook het cb bellen.

hoi mama kim

Mijn zoontje is nu ook 10 maand geweest daarom dacht ik
ik ga het eens proberen hij vind het veel lekkerder dan
opvolgmelk alleen ik zat een beetje of ik er ook
vitamine d bij moest doen, want dat hoorde ik.

Marianne
jij zegt dat het wel goedkoper is maar zo flesje vitamine d vind
ik ook niet goedkoop.
Maakt het dan veel uit met opvolgmelk of gewone melk te geven.
Hoelang kun je met zo flesje vitamine d doen.

groetjes katinka

quote:
Marianne jij zegt dat het wel goedkoper is maar zo flesje vitamine d vind ik ook niet goedkoop. Maakt het dan veel uit met opvolgmelk of gewone melk te geven. Hoelang kun je met zo flesje vitamine d doen.

De melk die ik koop is 0,42 cent per pak en er gaan ongeveer 7 pakken melk door in de week dus totaal kost het me 2,94 per week terwijl ik voor de opvolgmelk 7,95 per week betaalde.
En de vitamine D is meende ik iets van 5,95?/6,95?
En daar doe ik nu 2 maanden mee en ben bijna halvewege het flesje, dus voor mij scheelt het zowiezo in de week.

ja, ik denk dat het ook veel goedkoper is.

Tot 10 maanden blijf ik wel opvolgmelk geven, daarna zien we wel weer verder!

ik heb gelezen (maar ook de CB dezelfde dingen heeft gezegd) dat normale melk is beter voor babies/kinderen na/bij 1 jaar. De weerstand van babies is beter en sterker, en koemelk allergie moegilijkheid is minder. Maar, als jouw baby goed reactie (of geen) heeft van normale melk dan hoeft je je geen zorgen te maken. Alleen de advies over leeftijd en normale (in dit geval, CB zegt halfvolle melk) melk is voor ouders hun baby’s weerstand meer tijd voor ontwikkeling to geven. Ik denk dat is niet een regel, alleen advies…

groetjes,
rachel