Ik heb het eindelijk voor elkaar gekregen om Joey een flesje volle warme melk te laten drinken. Als hij dit morgenvroeg en morgenmiddag ook accepteerd, wil ik eigenlijk wel helemaal van de nutrilon af. Maar hij krijgt 's avonds nog een flesje nutrilon, en ik denk niet dat ik die avondfles er al af kan krijgen. Nu heb ik pyjamapapje voor hem gekocht, en wil dit vanavond gaan proberen. Ik verwacht eigenlijk dat hij dit niet wil hebben, aangezien het een pap-soort is, en hij wil absoluut geen pap, al maanden niet meer…
Als dat pyjama papje niks word, wat kan ik hem dan 's avonds voor het slapen gaan voor melk geven? Ook gewoon volle melk? Want als ik alleen voor die laatste fles nog nutrilon blijf gebruiken, is zo’n pak nooit voor de uiterste houdbaarheids datum leeg!
Melk vragen
Hoeveel nutrilon krijgt hij?? Morgan krijgt het alleen met der pap nog dus ik haal er precies een maand mee. 200 cc is dat per fles. Enne pyjamapap is niet te vergelijken met gewone pap. Het is dunner en romiger en smaakt lekkerder, naar banaan of biscuit.
Groetjes,
Michèle
Hij kreeg smorgens an 's avonds 200 cc nutrilon, en 's middag bij de boterham kreeg hij 100 cc.
Als ik dus alleen 's avonds 200 blijf geven, dan doe je daar een maand mee?
Het pyjamapapje ging trouwens heel goed, hij vond het heerlijk! Maar volgens mij ben ik dan wel duurder uit als ik elke twee dagen die pakjes moet kopen. Er zit ook 250 cc in, terwijl hij normaal 200 cc dronk… Ik zat er ook al aan te denken om die pyjamapap te geven, maar dan een half pakje in de fles, dus 125 cc. Het is aangebroken 24 uur houdbaar, dus dat zou kunnen. Dan krijgt hij wel minder, maar die fles moet er toch een keer af, en om dat te compenseren zou ik hem meer toetje kunnen geven na de warme prak. Hij krijgt nu altijd zo’n heel klein danoontje… Zou ik nou dat doen, of gewoon die nutrilon blijven geven… Pfff ik twijfel zo…
Ik zou de helft geven van zo’n pyjamapapje als laatste fles en dan desnoods zo’n Danoontje XL kopen als toetje. Hier hebben we dus de XL, is het dubbele van een kleine Danoontje. En die laatste fles kan je op deze manier misschien wel langzaam gaan afbouwen.
Groetjes,
M
Je hebt ook pakkenpyjamapapje he, moet je alleen water bij doen. Heb ik vandaag gehaald voor het ontbijt want de pap is tegenwoordig drama, in ieder geval om de dag. Dus ff andere smaak proberen. Ook moet Dylano zijn melk tussen de middag niet meer.
Dus als hij nu 's morgens de pyjamapap wil en 's avonds eet hij zijn toetje dan is het probleem van teveel zuivel ook in een keer opgelost
Liefs Michelle
Oke, dat gaat hem worden dan, hopelijk pikt hij dat Zijn heilige laatste fles in een keer gehalveerd… Zou ik die eventueel nog aan kunnen vullen met water tot 150 ofzo?(de pyjamapap dus)
En als jullie kindjes gewone melk bij de boterham krijgen, blijft dit dan gewoon 200 cc per ker? Joey wil namelijk nog steeds niet echt iets anders drinken, en dan zou hij tenminste nog 550 cc vocht binnen krijgen. Als ik dus minder melk geef, krijgt hij nog minder binnen…
Oh ja, nu bedenk ik me opeens dat we dan ook vitamine D druppels moeten gaan gebruiken. Ik neem aan dat je die gewoon bij een drogist koopt? En staat er dan op hoeveel hij met hebben?
200 cc nutrilon 30 dagen lang is 1 pak. Leuk rekensommentje he. Maar ik zou inderdaad een half pyjamapapje geven en zijn toetje opvoeren. Je zult zien dat ie op een moment genoeg heeft aan zijn avond eten en dan is de laatste fles er in enen keer af.
Groetjes,
Michèle
Wij hebben trouwens altijd houdbare volle melk in huis, want dat is het enige wat mijn vriend lust… raar maar waar, haha! Maar mag Joey die ook gewoon hebben, of moet het verse melk zijn? Ik weet niet of het verschilt ivm conserveringsmiddelsen ofzo.
Ik heb zelf wel verse, maar halfvolle melk, en die wil Joey niet hebben. Dat is misschien een te grote overgang, van de nutrilon 3 naar halfvolle melk…
Koop je toch halfjes volle melk voor hem als hij dat lekkerder vind enne die lang houdbare zit op zich geen conserveringsmiddelen in, maar is gesteriliseerd in plaats van gepastureerd.
Groetjes,
Michèle
Hmz… Lees hier even mee, maar denk dat ik dan nu het probleem van Danique ook gevonden heb. Ze slaat me s’morgens zo’n beetje de paplepel uit de handen! Misschien moet zij dus ook wat meer variatie. Heb hier wel pyjama papjes staan, maar de vorige keer kon ik het weggooien. Heb er nog 2 verschillende, dus dan morgenochtend maar eens proberen. Waar halen jullie die grote pakken die je moet aanmaken met water?
Enneh… Zo lang Danique haar fles s’avonds laat nog wil hebben, dan kan ik hem toch gewoon aan haar geven? (Ze drinkt hem ook bijna altijd leeg.)
Ja hoor gewoon geven. Ze heeft hem nog nodig dan. Enne die pap haal je gewoon bij de drogist.
Groetjes,
Michèle
quote:
Enneh… Zo lang Danique haar fles s’avonds laat nog wil hebben, dan kan ik hem toch gewoon aan haar geven? (Ze drinkt hem ook bijna altijd leeg.)
Bij ons werd geadviseerd de fles van na het eten te laten vervallen voor een toetje. Mocht je hem nog wel willen geven is dit geen probleem, maar laat hem wel vallen voordat een kindje 1 jaar was. Dit is het advies wat wij destijds gekregen hebben. Ik vond het wel een goede om hem meteen te vervangen voor een toetje. En dus niet beide te geven. Tim dronk de fles altijd helemaal leeg, maar toch hebben we hem weggelaten en vervangen voor een toetje. Dit ging gelukkig heel goed en vaak is zo’n laatste fles ook meer gewenning.
Groetjes,
Sandra
Hmz… Danique krijgt al tijden een danoontje na haar warme hap, dus denk dat ik dan wat te laat ben met het vervangen van de twee… Moet volgende week toch naar het cb, zal wel eens horen wat ze er daar van zeggen.