Hoe streng komt dit? Heb nl nog 1 pak voeding staan. Hier doet Levi (ongeveer) mee tot hij 11,5 maanden is … Zouden jullie dan nog een nieuw pak aanschaffen of overgaan op gewone halfvolle melk?
Hoe streng komt dit? Heb nl nog 1 pak voeding staan. Hier doet Levi (ongeveer) mee tot hij 11,5 maanden is … Zouden jullie dan nog een nieuw pak aanschaffen of overgaan op gewone halfvolle melk?
Ik zou overgaan op de gewone halfvolle melk. Die twee weken maken mi niet veel meer uit! (ervanuit gaande dat hij alle zuivelproducten goed kan verdragen)
Groejtes Nancy
Je zou ook kunnen kiezen voor karnemelk. Dat word door de darmen over het algemeen beter verdragen door die kleintjes en volgens het cb maakt het niet uit of je melk of karnemelk geeft. Rens kreeg uitslag van gewone melk en karnemelk ging prima. Ik was met 11 maanden overgestapt op gewone melk ivm stoppen bv door medicijnen. Ging hier dus niet helemaal goed. Uiteindelijk ben ik geloof ik met 1,5 jaar overgestapt van karnemelk naar gewone melk.
Groetjes Ramona
WAAT!!! Is levi alweer bijna 1 jaar??? Tjee… ik houd het niet meer bij hoor
Wat die melk betreft, ja hoor, lekker overstappen.
Het is niet zo dat er met de eerste verjaardag een knop omgaat dat ze dan opeens alles mogen hebben maar wordt als richtlijn gebruikt omdat over het algemeen het lichaampje er rond die tijd klaar voor is -uitzonderingen daar gelaten-. En dat komt niet op een paar weken aan.
Als je het niet fijn vind om zo in 1x over te stappen kun je het volgens mij ook nog wel eerst opmengen.
Lekker overstappen! Zitten hier denk ik rond de 11 maanden als het op is, en koop dan ook geen nieuwe meer! Karnemelk krijgt hij al een aantal weken en reageert er goed op!
Als de melk op is stap ik voor 's ochtends over naar brood, met karnemelk dan denk ik, dat drink ik zelf ook graag!
Manderijn
Hier zijn we ook voor het eerste jaar overgestapt. Zodra t laatste pak voeding aangebroken werd zijn we eerst 1 van de 3 flessen gaan vervangen door halfvolle melk. Een week (ofzo) later de 2e fles ook en uiteindelijk de 3e fles eveneens. Zo hadden we haar gewend ook aan de smaak van gewone melk en waren we met 11.5 maand ook over. Geen probleem!
Bij Tim was het pak melkvoeding ook leeg bij 11,5 maand. We zijn toen zonder problemen overgestapt op halfvolle melk.
Groetjes,
Sandra
Thankx voor jullie reacties…
Vanmorgen op het cb geweest. Meneer weegt bijna 10 kilo !!!
Zij gaven het advies ook over te stappen op gewone melk maar… zeker GEEN karnemelk…
maareh welk merk gebruik je?
want nutrilon gaat al van 2 naar 3 bij 10 maanden en met een jaar naar nummertje 4
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”
Wij zijn ook met 11,5 maanden overgestapt, alleen vond onze zoon de halfvolle melk helemaal niet lekker, dus heb ik het op een gegeven moment gemengd (geen idee of dat “toegestaan” is van het CB). Eerst 3/4 flesvoeding en 1/4 halfvolle melk, toen half om half en daarna 1/4 om 3/4. Dat ging goed, maar ik had dus nog wel een extra pak voeding nodig.
Gaven ze ook aan waarom karnemelk niet zou mogen? Rens gaf ik het namelijk juist op advies van het cb.
Groetjes Ramona
quote:
maareh welk merk gebruik je? want nutrilon gaat al van 2 naar 3 bij 10 maanden en met een jaar naar nummertje 4groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
Klopt … maar omdat nummer 3 zoeter is van smaak is de overgang van 3 naar melk groter dan van 2 naar melk. Dus daarom de tip om 2 te blijven gebruiken…
zo weer wat geleerd… sinds nr3 drinkt madammeke geen fles meer… weet nu waarom
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!
Zo baas … dat je van mij nog eens wat zou leren …
Geen idee waarom niet de karnemelk… zit dacht ik iets in wat voor de zuurheid zorgt? Geen idee…
Jurian drinkt het nu ook hoor…
Typisch die verschillende adviezen van het cb. Hier gaven ze juist aan dat het door die zuurheid makkelijker verdragen word door de darmen als melk.
Groetjes Ramona
Karnemelk heeft net als yoghurt wat meer verknipte melkeiwitten,
en zou dus eigenlijk beter zijn.
Als hij yoghurt mag mag hij ook karnemelk.
M.