Melk uit de rietjesbeker, tips?

Goedemorgen mamas. (Een héle vroege morgen voor ons want mn schatje kwam om 5 uur al voor z`n fles en om half 6 wilde hij er toch echt uit…pppffftttt)

Vraagje: Joaquin drinkt nog 500 ml melk op een dag maar zijn melk uit de gewonefles en diksap en andere dranken uit een rietjesbeker. Ik las dat de meeste mama`s alle dranken uit dezelfde beker geven, dat wil ik ook doen! Ons mannetje heeft binnen 5 minuten zijn fles leeg (heb paar mndjes geleden het gat groter gemaakt) dat gaat me net iets te snel.
Ik heb bij zijn boterham al geprobeerd de melk uit zijn rietjesbeker te geven haha maar Joaquin denkt dan dat er diksap in zit probeerd het niet eens en duwt de beker telkens weg, hoe pak ik dit aan?

En geven jullie de ochtend en avondfles ook uit de beker, dat betekend dat ze niet liggend drinken maar zittend op schoot neem ik aan (met een rietjesbeker dan want tuitbeker wil hij niet)?

Groetjes Ghis.

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Hoi Sann, ja dat zou ik wel willen doen een nieuwe speen maar er is iets vreemds met Nutrilon 3… Er zitten een soort kristalletjes in en door een gewone speen krijgt hij dat niet doorgezogen (<—haha vreemd woord) dan komt er dus helemaal niks uit… Weet jij of je voor Difrax flessen nog andere spenen kunt kopen dan? Want je hebt wel gelijk Joaquin is pas 11 maanden en vind het zelf ook nog zo knus om hem de fles te geven maar door bovenstaande probleem weet ik het even niet meer.

Groetjes xx

Ik geef de melk nog gewoon uit de fles en alleen de diksap uit de rietjes beker. Ik vind het wel zo gezellig om s’ morgens en s ’ avonds even gezellig met haar op schoot te zitten en de fles te geven.

Ik geef gewoon nog nummer 2. Ik heb hier meerdere keren gelezen dat nummer 3 zo zoet is en dat ze dan bijna niet meer aan de gewone melk willen als ze 1 jaar zijn. Wij blijven dus gewoon 2 door geven tot ze 1 is en dan over op de gewonen melk.

Hoihoi,

Heb je dan niet per ongeluk de verkeerde voeding gekocht?
Kristalletjes en dikkere voeding komt door Nutriton, of Nutrilon heeft zelf een foutje gemaakt in de voeding.

Gr Maaike

k geef alles nog uit de fles. Als ik een tuitbeker gebruik gaat hij ermee slaan zodat alles onder de diksap zit. Melk wil hij 's middags niet meer dus ga ik vanaf nu proberen in een beker te geven bij de boterham. Hij drinkt ook meestal als we gaan wandelen zijn diksap, dan heeft hij er de rust voor. De flessen drinkt hij lekker zelf liggend op de bank. Hij genioet daar echt van dus laat het ook gewoon zo. OP het cb zeiden ze ook dat de beker alleen nog om te oefenen is en niet voor de melk. Komt wel denk ik dan.

22-12-2009 colin geboren

mamajob: nee heb toch echt de juiste Nutrilon 3 in huis… raar hè die kristalletjes het lijkt inderdaad op suiker maargoed dat kan niet want suiker zou smelten.

sannn: Ja ik maak deze Nutrilon nog op en dan stap ik over op Nestle van 1 tot 3 jaar. Ben benieuwd hoe dat bevalt en of Joaquin dat wel gewoon door een gewone speen krijgt gezogen.

Zo niet dan horen jullie het wel haha want dan blijf ik met dit probleem zitten ik zal voor de zekerheid zo`n 3 standen speen kopen maar ik weet dat ze die van Avent hebben, zijn er die ook van Difrax ja? Gewoon bij de kruidvat…?

Murielisblij: ik weet niet of dat zo is of het zoet is, ik heb het nog nooit geproefd… het zou best eens kunnen, maar ik heb dan weer gehoord dat het beter is om nog niet met een jaar op koemelk over te stappen i.v.m. eiwitten en vetten dus ik ga die nieuwe Nestle uitproberen met vitamine D. Het is toch wat met al die uiteen lopende adviezen van verschillende CB`s hè?! Eigenlijk best slecht…

mamacolin; ja zou ik dan ook nog doen!

Dank voor de reacties!

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 11 Oct 2010 12:45:28

je hebt van Difrax ook M en L spenen, misschien is dat iets?

22-12-2009 colin geboren

quote:

Het is toch wat met al die uiteen lopende adviezen van verschillende CB`s hè?! Eigenlijk best slecht…

Ik heb het ook nog nooit geproefd heb het ook nog nooit gekocht. Ik heb het niet van het CB want daar luister ik eigenlijk nooit naar maar van verschillende mensen hier op het forum.

Murielisblij: hahaha ja ok beschouw mijn opmerking over het CB maar als over het algemeen want ik lees hier op het forum zo veel verschillenden CB adviezen!

Mamavancolin en Sannn: ik heb even gegoogled en er bestaat een 123 speen van Difrax. Ga ik dadelijk meteen halen al ik klaar ben met werken, goede tip!

Groetjes x

ik ben vorige week bij het cb geweest. Mij werdt dus verteld dat als deze bus voeding op is ik op gewone melk over kan stappen. Gewoon half volle melk en geen flesvoeding meer want dat is alleen maar centen pikken zei ze. Gewone half volle melk is ook goed alleen moet ik dan wel vit d geven. Volgens mij heeft elk cb zijn eigen regels

Hoi Mellanie ja dat is ook zo volgensmij dat ieder CB eigen regels heeft. Bij ons in Best zegt zelfs iedere arts/consultant verschillende dingen soms best verwarrend maar ik houd gewoon alles in mijn achterhoofd en dan trek ik mijn eigen plan
ja je kunt ook koemelk geven maar ik vind het ook gewoon leuk om baby-dingen te kopen haha ik ga Nestle 1-3jr in ieder geval proberen dan hoef ik niet aan die vitamines te denken want die zitten daar gewoon in. Kan altijd nog gewone melk gaan geven dan, toch, als het niet bevalt.

Dames, Ik heb trouwens gisteren nog die 123 speen gekocht van Difrax, werkt super! Joaquin doet weer netjes 10 minuten over zijn fles en is ook veel meer verzadigd na het drinken. Wat een fijn forum is dit toch hè, veel beter dan de regeltjes van het CB!

Groetjes!

Gewijzigd door - Ghis- hartje -Joaquin op 12 Oct 2010 09:45:28