Melk laten drinken

Hoi,

Mijn zoontje van 2,5 jaar eet 's-avonds geen groenten nu maak ik mij daar zorgen over en wil hem weer groeimelk laten drinken maar hij vind dit niet meer lekker.
Dus nu is mijn vraag heeft er iemand een idee om bijvoorbeeld iets in de melk te doen zodat hij dit wel lust. Ik heb vanavond van ellende een pyama hapje gegeven met vanille smaak en dat vond hij wel lekker. Maar dit gaat dan wel een dure hobby worden vandaar dat ik hem aan de gewone groeimelk wil zodat hij toch alles binnen krijgt.

Groetjes Diana.

Hoi,

Ik weet niet of hij altijd al geen groente heeft willen eten of is dit recent ontstaan. Het kan een fase zijn en dan is er niets aan de hand. Hij eet wel gewoon zijn fruit enzv.
Er zijn heel veel peuters die een tijdje geen avondeten eten of wijgeren het is gewoon een nieuwe truk om grenzen op te zoeken. ik zou hem zeker niets anders geven daarvoor in de plaats want dan heeft hij gewonnen.
Ik zou gewoon elke avond het blijven voor zetten en de rest negeren gewoon elke keer een hapje laten proberen. Vaak gaanze vanzelf wel eten. Vooral zelf met smaak eten en af en toe zeggen hoe lekker je het vind.

groetjes,

lon106

Het is niet zo dat als wij de warme maaltijd eten dat hij dan zijn melk krijgt ik geef hem dit voor het naar bed gaan.
hij eet inderdaad wel zijn fruit maar 's-morgens wil hij ook niet eten dus dan word het wel erg weinig he als hij alleen 's-middags een boterham eet en vandaar dat ik hem weer melk wil geven maar wel buiten etenstijd.

Groetjes

Ik zou me er geen zorgen over maken.
Gewoon elk eetmoment voorzetten wat hij normaal krijgt, eet hij niet, dan niet!
Als hij echt honger heeft gaat hij wel eten.
Ik zou hem geen extra melk geven, want daar gaat hij aan wennen, en dan heeft hij ook geen honger om andere dingen te eten.

Als je je echt zorgen maakt om de vitaminen kan je wel een supplement geven.Te halen bij de drogist, van davitamon bijvoorbeeld.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

lastig als je kleinte niet wil eten he. Joey is nu bijna 14 maanden en eet als een trein, maar dat is niet altijd zo geweest. Kan me wel voorstellen dat je vind dat hij niet genoeg binnen krijgt. Als hij melk alleen niet lekker vind, maa rik lees dat hij iets met vanille smaak wel lekker vind, zou je eventueel een paar schepjes, 2 of 3 rijstebloem met vanillesmaak door zijn melk kunnen doen. Misschien pikt hij dat wel?
En verder, gewoon eten aan blijven bieden, wil hij niet, dan maar niet, maar op dat moment inderdaad niets anders aanbieden. Als hij honger heeft gaat hij wel eten, maar blijkbaar is dat niet het geval. Probeer geduld te hebben en anders toch eens het CB of huisarts eens raadplegen.
Suc6

Hier ook fases waarin slecht wordt gegeten en eentje die nu de grenzen aan het ontdekken is. Na een periode van zoeken wat nu het beste is/werkt, zijn we toch maar aan de gang gegaan met het volgende: Niet eten? Dan niets. Dit was een paar weken geleden met het brood, nu eet ie weer bijna twee boterhammen (met de korstjes die hij eerst liet liggen). Nu is het met het warme eten. We gebruiken meestal: hapje eten, hapje appelmoes, hapje eten, hapje appelmoes…geen hapje eten? Dan ook geen hapje appelmoes. En…eerst wat groente eten voor je je vlees krijgt. Dit werkt hier op zich aardig goed. We geven geen alternatieven, ook niet op een later tijdstip. Julian is slim genoeg om te beseffen dat hij een uur later melk krijgt als hij 's avonds slecht eet. En laat hij melk nu net echt super lekker vinden!

Succes er mee!!!

Hoi,

Ik vind dat je kindje groente moet eten.
Prak het maar door elkaar de aardappelen en de groente en wat jus er doorheen.
Of je maakt een leuk gezichtje op zijn bordje van de aard, groenten en vlees.
Zou ook zeggen als hij de groenten niet op eet, hij ook geen aard. en vlees krijgt.
Eet hij dan niks dan gaat hij zonder eten naar bed.
Na een paar dagen zal hij het wel op eten denk ik.
Gewoon even doorzetten.

Je kan je kindje gewone melk geven hoor. Hoeft geen groeimelk te zijn.
Bied anders eens een keer karnemelk aan of optimel, yogidrink.
Onze oudste vind melk erg lekker en de jongste juist niet. Die geven we yogidrink. Dit gaat wel op.
Je kan ook nog roosvisee door de karnemelk doen.
Mijn moeder deed dit een keer bij onze oudste dochter toen die daar logeerde en dat vond zij erg lekker.

Groetjes lisan.