Ik probeer mijn dochtertje flesvoeding te geven…heb elke speen al geprobeerd op de Difrax fles…zelfs de speen die ik normaal gebruik bij het flesje voor het kolven. Maar de melk gutst haar mondje uit, verslikt zich, hoest, huilt en raakt overstuur…hop dan maar weer aan de borst en ze was zowat meteen vertrokken.
Wat betekend dit, of ik doe iets verkeerds? Zo ja wat moet ik doen.
De borstvoedingsmelk drinkt ze wel heel goed uit het kolfflesje
Melk gutst uit haar mondje
Hoi Nix-xi,
hmmm moeilijke vraag… heb hier zelf geen antwoord op. Enige wat mij nu te binnen schiet is als ze de borstvoedingmelk wel goed uit kolfflesje drinkt, kun je daar dan om te beginnen geen flesvoeding in doen om aan speen te wennen? Of anders een ander soort fles/speen gebruiken? Wij hadden (na de bv van ca 5 weken) de Aventserie en vonden dat dat goed ging… maar da’s ook weer heel persoonlijk. Evt flesvoeding iets verdikken met nutriton? dan gaat t ook minder snel… maar tja da’s eigenlijk tegen spugen.
hoop dat andere mamma’s je betere/meer tips kunnen geven!
Als je net overgaat van moedermelk op flesvoeding, moet je zelf de fles niet geven want die kleine mop weet dan dat er verse moedermelk in de buurt is.
Als je de overgang van moedermelk naar flesvoeding maakt, altijd die eerste keren iemand anders de fles laten geven en zorgen dat je zelf het huis uit bent.
Ben je trouwens ineens overgestapt van moedermelk op flesvoeding? DAt moet je ook niet doen namelijk.
Eerst mengen. Dus bijv. 150ml moedermelk en 30ml flesvoeding. Als dat goed gaat stap je over op 120 moedermelk en 60 flesvoeding.
En zo steeds maar door tot ze wel volledig flesvoeding drinkt. De smaak van flesvoeding is heel anders van de smaak van moedermelk.
Groetekes, Sje
Misschien gaan de spenen nog te snel? Onze zoon heeft heel lang uit van die wegwerpspeentjes van het ziekenhuis gedronken, zelfs de S-speen van difrax ging toen nog te snel. Ook de dental speen van Difrax of andere spenen van Avent gingen te snel.
Ik zou een s andere merken spenen proberen. Hier heb ik na de bv altijd avent gebruikt. Beviel prima. Het ene of het andere merk wil nog wel eens beter aan slaan. Hier was difrax ook geen succes. En idd zoveel mogelijk niet die fles zelf geven.
groetjes ramona
Hier altijd flesje van Dr.Brown’s gebruikt en hiermee begonnen om dezelfde reden als jij. Ging super! Ook een voordeel van deze flesjes is dat ze een speciaal systeempje hebben tegen krampjes, wat kindjes ook helaas vaak krijgen als ze uit een flesje gaan drinken. Ze zijn verkrijgbaar bij o.a Etos en Prenatal. Echt een aanrader!
mama1980
precies zelfde probleem gehad. Ik vond het difrax flesje ook te snel gaan. Het schijnt lastig over te stappen zijn. Ik ben 2,5 elke dag bezig geweest om het flesje te geven, Door het proberen steeds overstuur raken, totaal weigeren. Eindelijk drinkt ze nu sinds 3,5week aan de fles. Het heeft me veel zweet en tranen gekost!!!
Mijn advies is te stoppen met het proberen uit het difrax flesje te geven, Laat haar eerst uit dat kolfflesje drinken wat je met de bv doet. Weet alleen niet welke je bedoelt. Als dat goed gaat kan je altijd die andere weer proberen. Met de difrax kun je het ventiel onder en boven ook strakker dicht draaien en komt de melk minder snel.
Mocht het nou echt niet lukken dan het flesje van medela. Te koop via de site of een thuiszorgwinkel. Hij is net op de markt en doet precies het effect bij de bv. Daardoor kan mijn kleine meid uit de fles drinken en drinkt ze nu altijd uit de difrax fles! Hij is best prijzig, 18 euro ofzo maar de moeite waard!