Het heeft heel lang geduurd voordat Jens van de papfles af was. Hij kon al lang met een rietje of tuitbeker drinken, maar melk wilde hij op die manier niet drinken. Toen hij, eindelijk, even voor zijn 3e jaar uit een open beker kon drinken, probeerden we het op die manier, zowel koud, als opgewarmd, maar hij weigerde om op een andere manier dan de papfles zijn melk te drinken. We hebben hem voorbereid dat we, als ie 3 werd, de papfles zouden weggooien en dat hebben we ook gedaan, daar was ie bij. Maar helaas wil ie nu nog steeds geen melk drinken, ook geen karnemelk, met een smaakje (terwijl ie wel yokidrink uit een pakje lust, maar daar schijnen veel suikers in te zitten dus die krijgt ie niet elke dag), optimel drink etc.
Op de peuterspeelzaal drinkt ie wel melk uit een beker. Ook hebben we geprobeerd om verschillende bekers met leuke opdrukken, glazen, plastic bekers, stenen bekers etc. maar dat helpt ook niet. Ofwel hij krijgt nu (behalve 2 dagen per week op de peuterspeelzaal en 's avonds zijn toetje) helemaal geen zuivel binnen. We proberen het te compenseren met plakjes kaas enzo, maar eigenlijk zou ik gewoon willen dat ie melk drinkt. Iemand tips?
Bij Mats lijkt het dezelfde kant op te gaan. Ook hij kan inmiddels uit een tuitbeker of met een rietje drinken, maar weigert op die manier melk te drinken. Om hem uit een open beker te laten drinken, vind ik hem nu nog een beetje te wild voor (kan slecht stilzitten en wil aldoor zelf vasthouden), hoewel ik met mooi weer met een laagje water buiten hem zelf laat aanklooien, zonder knap resultaat.
Hoe oud waren jullie kinderen toen ze uit een open beker dronken? En wanneer zijn jullie overgegaan van melk uit de papfles op melk uit een beker?
Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003