Melk drinken

Het heeft heel lang geduurd voordat Jens van de papfles af was. Hij kon al lang met een rietje of tuitbeker drinken, maar melk wilde hij op die manier niet drinken. Toen hij, eindelijk, even voor zijn 3e jaar uit een open beker kon drinken, probeerden we het op die manier, zowel koud, als opgewarmd, maar hij weigerde om op een andere manier dan de papfles zijn melk te drinken. We hebben hem voorbereid dat we, als ie 3 werd, de papfles zouden weggooien en dat hebben we ook gedaan, daar was ie bij. Maar helaas wil ie nu nog steeds geen melk drinken, ook geen karnemelk, met een smaakje (terwijl ie wel yokidrink uit een pakje lust, maar daar schijnen veel suikers in te zitten dus die krijgt ie niet elke dag), optimel drink etc.
Op de peuterspeelzaal drinkt ie wel melk uit een beker. Ook hebben we geprobeerd om verschillende bekers met leuke opdrukken, glazen, plastic bekers, stenen bekers etc. maar dat helpt ook niet. Ofwel hij krijgt nu (behalve 2 dagen per week op de peuterspeelzaal en 's avonds zijn toetje) helemaal geen zuivel binnen. We proberen het te compenseren met plakjes kaas enzo, maar eigenlijk zou ik gewoon willen dat ie melk drinkt. Iemand tips?

Bij Mats lijkt het dezelfde kant op te gaan. Ook hij kan inmiddels uit een tuitbeker of met een rietje drinken, maar weigert op die manier melk te drinken. Om hem uit een open beker te laten drinken, vind ik hem nu nog een beetje te wild voor (kan slecht stilzitten en wil aldoor zelf vasthouden), hoewel ik met mooi weer met een laagje water buiten hem zelf laat aanklooien, zonder knap resultaat.
Hoe oud waren jullie kinderen toen ze uit een open beker dronken? En wanneer zijn jullie overgegaan van melk uit de papfles op melk uit een beker?

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

Evianne wil ook geen melk drinken. Niet uit de beker en niet uit de fles. Ook wij proberen het met bv kaas, ijs en vla of danoontje op te lossen.Ook niet melk met een smaakje, of lekkere melk van de boerderij. Ze kan wel al los drinken uit een gewone beker. Maar zelf houd ik ook niet zo van melk.

fie drinkt nog steeds een fles warme melk tussen ons in ochtends, vic krijgt dat tenslotte ook, heb nog geen moeite daarmee gehad en ook niet afgeleerd sofie is nu 3 jaar en een maand

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Ik zou zeggen, lekker melk uit de fles.
Als dat alleen met de melk is zou ik me er niet druk om maken.
Het lijkt mij belangrijker dat ze melk drinken dan dat het uit de juiste beker is.

Groetjes Mim

Ik kan me eigenlijk aansluiten bij Astrid.
Stephan heeft nooit melk gelust. Oké, pap dronk hij gelukkig wel 9dus daardoor ook melk) maar sinds ruim een half jaar “moet” hij dat opeens niet meer.
Nu eet hij 's ochtends yoghurt met Bambix erdoor. Gelukkig eet hij dat wel.

Maar HOE ik de melk ook geef, met een smaakje, warm of koud, het maakt niet uit. Hij lust het niet (maar ik dus ook niet )

Groetjes, mamma van Stephan

nou tanja is een melkmoter ze drink eigelijk alleen maar melk heel af en toe een sapje .en daar aan tegen ik lus helemaal geen melk hiihihihii

groetjes marielle

Als baby dronk Nils ontzettend slecht z’n melk. Toen hij op de leeftijd aankwam dat hij gewone melk mocht drinken, was 't nog steeds een grote ramp. Vanalles hebben we geprobeerd: melk met roosvisee, karnemelk, yoki, chocomelk, het was allemaal geen succes. Alleen luste hij heel graag kwark. Werkelijk hele liters gingen er doorheen. Vanaf het moment dat hij buisjes in z’n oren heeft gekregen, lust hij heel graag melk en drinkt dit dan ook nu liever dan wat dan ook. Het zal wel niets met de buisjes te maken hebben gehad, maar misschien is melk iets waar we aan moeten wennen en is dat moment voor Nils het keerpunt geweest.

Ik hoorde laatst trouwens dat te veel melk drinken voor peuters ook niet goed is. De opname van vitamine C zou dan onvoldoende zijn. Maar wat is te veel…???

Jullie vinden het dus helemaal niet gek als een peuter van ruim 3 jaar nog 1 papflesje met melk per dag zou krijgen?

He, had ik dat van te voren maar bedacht, ik heb hem nu al weggegooid. Ik weet dat ik op zolder nog een fles heb en ik zal nog even kijken of ik nog een speen heb (hij had altijd een zogenaamde dental-speen). En dan maar proberen of ik hem weer aan de fles krijg, want ik vind het toch wel belangrijk dat ie wat meer melk binnenkrijgt.

Ik heb inderdaad gehoord dat peuters en kleuters teveel melkprodukten binnen krijgen en dat ze maar 300 ml op een dag nodig hebben. Een flesje is dan circa 180-200 ml en een toetje circa 100-150 ml, dus dan zou ie daar ongeveer op komen.

nee absoluut niet gek!!!

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Nee hoor echt gek is het niet.
Met Nicky stopte ik wel met de fles maar hij wu zelf uit een eigen beker drinken.
Maar als hij zijn flesje voor melk drinken zou gebruiken zou ik het echt niet erg vinden.

Je kan het flesje toch enkelt voor melk gebruiken,zo erg is dat niet.
En als je het dan langzamerhand afbouwd als hij wat ouder wordt is het toch goed.

Je kan je zoontje beter op deze manier melk geven dan een strijd te hebben dat hij helemaal geen melk meer wilt drinken.
Heel veel succesw ermee.

Bianca moeder van Nicky 22-09-2000.

Ja als Evianne dan wel melk zou gaan drinken dan had ik er ook geen probleem mee.

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Helemaal vergeten om voor de papfles te kijken. Maar morgen ben ik vrij, ik heb het op de kalender gezet.

Het is dan idd alleen voor melk want hij kan en wil wel uit een open beker drinken. Hoewel ze nu drinken allebei tegenwoordig drinken met een rietje (heb prachtige Tupperware-bekers met deksel en rietjesgaatje gevonden, niet anti-lek maar Mats kan er redelijk wild mee doen zonder dat ie morst).